Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mandy_89 schreef:de hoefsmid is vandaag weer geweest om te bekappen, en zag dat ze in de rand van dr hoeven veel gaatjes van stenen had, en ook zaten er nog steentjes vast in de hoeven. Nu hebben we op stal overal asfalt gruis liggen, en loopt ze daar dus elke dag overheen naar de weide en stal.
Hij gaf advies om biotine bij te voeren, zodat haar hoeven harder zouden worden, en de steentjes niet meer zo snel in de hoeven kunnen gaan zitten.
Maar als ik hierop zoek, lees ik dat dit wat achterhaalt is, om biotine bij te voeren, en dit weinig tot geen nut heeft.
Nu vraag ik mij af hoe ik haar hoeven dan harder moet gaan krijgen?
Ik rij buiten soms met hoefschoenen, maar vind dit niets waard. Want als je een beetje vlot draaft, dan knalt ze steeds keihard met de achterhoeven tegen de schoenen aan, en met een beetje pech trapt ze ze dan uit (zijn al op maat gemaakte floatingboots, gaan knetter strak aan en de teen is opengewerkt tegen draaien). Zonder hoefschoenen raakt ze niets.
geerke schreef:paarden in frankrijk kunnen ook niet op ruwvoer alleen leven....nou,ja..het kan wel maar je ziet veel verschil tussen paarden die vitamines en mineralen krijgen en paarden die alleen hooi eten
Mandy_89 schreef:Hier op stal hebben er veel paarden er wel in meer of mindere mate last van. Iedereen is er ook niet zo blij mee dat dit overal gestort is. Wil je naar de bak moet je er overheen. En wil je naar buiten of naar de weide ook.