Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
_Rusty schreef:Hoi allemaal, ik kwam dit topic tegen en wilde mij eigenlijk ook even melden. Sinds eind December 2017/begin januari 2018 is mijn fjorden merrie hoefbevangen. Ik doe er momenteel alles aan om het haar zo goed mogelijk te maken, maar niks blijkt te helpen. Ze staat momenteel op speciaal aangepaste ijzers met zooltjes en 4 zakje Bute per dag. Ook staat ze grotendeels van de dag op stal. Het doet gewoon pijn om haar zo in pijn te zien. Ook zijn er al foto's gemaakt, waarop duidelijk te zien was dat ze goed hoefbevangen was. Volgende week moet ze weer naar de hoefsmid (Harry Langenburg) en dan weet ik weer meer. Maar ik zie nog totaal geen vooruitgang.
assebassie schreef:Goed van je bekapper francis, had je echt nodig, je paard heeft je positiviteit hard nodig! en soms moet je wel even 'dwingend' zijn, niet leuk maar noodzakelijk om uit een 'cirkel' te komen, maar ja weet je zelf ook wel!
En dagje later prascent is niet zo erg hoor, gaat ze niet gelijk dood van!.
Dank je Wanderes, we gaan ervoor, maar is wel kl.... zeker omdat ik denk dat ik deze ellende had kunnen voorkomen, maar ja schiet ik nu niks mee op helaas, wel een harde les voor de toekomst die ik nog hoop te hebben met haar.
Ze heeft volgens mij heel veel last van haar maag, arm ding, ze ligt nu sinds vanmiddag 3 uur en ja moest toch ook even om haar lachen, ze ligt met haar hoofd onder het hooinet en trekt daar af en toe een plukje uit, gelukkig want ze heeft vandaag maar zo'n 2 kilo op, terwijl ze 6 á 7 kilo mag.
Morgen ga ik meer priores geven, ben zo gewend dat ze niet veel mag, maar ze kan nu net zoveel eten als wil, en normaal krijgt ze niks extra's ivm de IR, vreemd,een paard dat niet wil eten ben ik absoluut niet gewend, zie ook liever dat ze lekker staan te kanen.