[INFO] Hoefbevangenheid - deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 02:03

Ik geef ook nog niet op, sowieso morgen de hoefsmid en ik ga er vsn uit ook prascent.
Toen ik net op stal kwam lag ze maar kwam wel overeind. Maar wat schrok ik zeg... Ze stond echt te wankelen, rare houding en opgeblazen buik en zag ervuit of ze elk moment om kon vallen. Dierenarts voor overleg gebeld maar onder het bellen kwam ze al wat meer in balans en stond ze rustiger, we kwamen tot de conclusie dat ze geen koliek verschijnselen had en dat we zo de nacht in konden. Stal uitgemest (er lag genoeg dus ze heeft tussendoor wel gestaan en ook gegeten want van het hooi was genoeg weg. We hebben de waterton binnen gezet en met een emmer water aangeboden waar ze van dronk en haar vitaminen hapje ging er ook goed in. Uiteindelijk stond ze best tevreden hooi te kauwen en zag ze er beter uit (qua mentale uitstraling) dan toen ik vanmiddag weg ging. Ze gast dit niet meer lang volhouden maar voor nu is er toch weer een sprankje hoop dat - mits de smid haar comfortabeler kan krijgen - ze het nog wel wil proberen.

Dennis

Re: [CENTRAAL] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 11:31

Mijn Roos is maar 2x zo slecht geweest dat ze niet meer wou. En omdat ze altijd door gaat vond ik dat heel heftig. Die ruinen van mij gaan bijna dood als ze een schrammetje hebben.
Het is een introverte pony dus lang niet iedereen zal zien wat ik zie, een dieseltje, maar eentje die je nooit laat zitten.
Ook in de sport altijd, welke shet haalt anders de hippiade in het ZZ (dressuur EN vaardigheid)? Welke pony loopt op het districts kampioenschap winstpunten in een klasse hoger terwijl er in een half jaar maar 4x 2span getraind is? (span maatje wel getraind, Roos alleen HEEL VEEL gestapt)
Ik hoop zo dat Roos ooit weer mee kan op wedstrijd. Afgelopen zomer was ze zo blij en tevreden toen ze EINDELIJK weer mee mocht na haar oog en peesblessure. Ze straalde, ging briesend met haar oortjes er op het terrein over. Veel mensen hebben het er over dat het in de ring niet lukt, bij Roos lukt het in de ring juist wel ;). Zodra ze de baan in stapt doet ze er nog een schepje bovenop.

Vanmorgen was ze weer best goed. Ondanks dat alles hier weer goed bevroren was. Wel schoenen aan gedaan voor de zekerheid.
Gister avond tijdens ons stap rondje ging ze liggen rollen. Ik had haar ff laten luchten zonder deken, en was blij dat ze nog schoon en droog was toen ik haar pakte. Mooi niet dus :P .

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 12:09

Die Roos is me er eentje, bijzonder beestje, hopelijk gaat ze het redden, en dat hoop ik voor alle beestjes, veel sterkte Francis, is ook verschrikkelijk om je paard zo te zien, om te huilen gewoon.
Hier hetzelfde als gisteren, dus ook nog drama, eet wel het seniorenvoer en weinig hooi, maar kijkt weer wel helder, dus we gaan door!.
Ze wil alleen geen voordroog, is echt hele droge voordroog, van eigen land en getest, lust dit normaal graag.
We hebben ook nog gewoon droog hooi, dat eet ze wel wat, voordroog is ws toch een beetje te zwaar, ik denk dat ze veel last van haar maag heeft gekregen door de buut.

Wanderers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 12:26

Oké .. even snel .. 4 zakjes per dag voor een pony lijkt mij aan de hoge kant ( zei zij voorzichtig, want ik weet dat er ook 'creatief' omgegaan moet worden met doseringen en periodes ..)
Maar zal even link naar bijsluiter geven http://docplayer.nl/58306700-Samenvatti ... lling.html

Overigens at Noah ook juist in de heftigste periode te weinig hooi .. ik heb hem toen bijgevoerd met Subli Seniores Priores ( oa. bietenpulp dus ruim en lang laten weken, heet water verkort inweek tijd, volg gebruiksaanwijzing op verpakking) ) en Hartog Lucerne mix.

Ik weet en ken de bezwaren bij/voor sommigen maar ik kon dit gelukkig zonder gevaar voeren.
Was weer keuzes maken : ik vond het noodzakelijk dat maag goed gevuld was vanwege medicatie én Noah viel schrikbarend af en ondanks dat afvallen in de meeste gevallen juist aangeraden wordt denk ik dat iedereen ook wel de gevaren van te snel te veel afvallen kent ( leverschade en juist dát orgaan heeft het al moeilijk bij HB .. zie bv. uitleg bij Voervergelijk, KOPIE: ~ Niet te rigoureus afvallen.
Een gezond gewichtsverlies is 0,5 - 2% van het lichaamsgewicht per week. Als je paard te snel afvalt kan hyperlipaemie/dieetziekte ontstaan. Wanneer een paard te weinig energie binnenkrijgt gaat hij zijn eigen vetreserves aanspreken. Dit kan de vetstofwisseling verstoren waardoor vetstoffen in het bloed terecht komen. Hyperlipaemie komt met name voor bij sobere rassen. ~

Het maakt het er allemaal niet makkelijker op nee ....
Gaf jij je pony eigenlijk al een maagbeschermer Francis ?
Zou dat in combi met hoge buut gift toch nog even nader (laten) bekijken ..

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 12:37

Raya is een pony van 1.44, vier zakjes is op voorschrift van de dierenarts.
Ik weet wat ik wel en niet kan/moet doen i.v.m. spijsvertering, afvallen etc., belangrijk onderdeel van mijn opleiding en deel van m'n afstudeerscriptie gaan hier over en verdiep me hier al jaren in. Mijn kennis is redelijk groot en up to date ;) Raya krijgt een maagbeschermer maar niet een van de dierenarts, heb ik hier eerder al uitgelegd en productinfo gedeeld, ze krijgt masticha (van mastic horse) als maagbeschermer omdat ik van mening ben dat maagzuurremmers op termijn juist nadelig werken vanwege hun invloed op de spijsvertering.

Weer met buikpijn die kant op, vanmiddag komt de smid... duim voor ons.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 13:44

Ik gaf 3 weken lang 2 zakjes aan een shet van 90 cm. Dus dat was ook overgedosseerd, aldus de bijsluiter. Maar nood breekt wet. Op een zakje was het een zielig hoopje.

Francis, ik duim voor jullie!! Heel hard!!

Bennie begint moeilijk te doen met zijn medicijnen. De bute geef ik met een spuitje. De Ascal en de tranquigel deed ik altijd door zijn slobber (master senioren slobberbrok), maar daar trapt hij ineens niet meer in.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 14:02

Pff, wat moet je er mee... Staat als ik aan kom, vindt dat ik een beetje moet opschieten met dat eten, gaat vrijwillig naar buiten om te drinken terwijl er binnen ook water staat en kijkt weer een stuk wakkerder uit haar ogen... Lopen is ruk maar ze doet het wel uit zichzelf en staat nu buiten hooi te eten wat ze gisteren af wees (heb gisteren wel 4 balen aangebroken om te kijken welke ze het beste at).
Ik ging naar stal met het idee dat vandaag wel eens de dag kon zijn en dan staat zij met zo'n hoofd van 'zo, ik kan het wel weer hebben'... Wat een emotionele achtbaan is dit zeg....
Om 15:00 komt de bekapper...

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 14:13

Het is ZO enorm wisselend.
Koppie staat nog goed, dus nog even door zetten :) .

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 14:28

Dat het fysieke stuk zo wisselt kan ik goed handelen, maar dat zij er de ene dag bij kan staan of ze het liefst NU weg mag en de volgende dag wat vermoeid maar wel vastberaden... Dat vind ik heel lastig, juist omdat ik haar niet wil dwingen langer door te gaan dan ze zelf wil. Maar als dat per dag kan wisselen.... Voor nu dus toch maar schouders er onder en door, dan wil ik de prascend een kans geven ook... (Hoop op hoge waardes, dat zou tenminste nog wat verklaren...)

Wanderers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 14:46

@ assebassie :
knap #$%^&* .. ik hoop dat het een kortstondige terugval is en jullie er opnieuw een goede tijd aan vast mogen plakken!
Sterkte ermee ..

@ Rusty :
Welkom hier, al is het natuurlijk spijtig dat ook jij je hier 'moet ' melden :(
Ben een mooi filmpje van een succesvol door Harry Langenburg behandeld paard tegengekomen .. hoopgevend!
Wel even waarschuwing voor dichte zooltjes: ik persoonlijk heb daar slechte ervaringen mee .. maar uiteraard zegt dat niet dat dat bij jou ook slecht zou moeten gaan, is alleen maar even om een aandachtspunt aan te geven.
En is het niet mogelijk dat Harry bij jouw paard komt ipv. jouw paard naar hem?
Zo niet dan zou je dier misschien geholpen zijn met het zetten op de tempex nood schoenen tijdens transport - zou dan eerst wel een keer thuis testen of je dier er mee uit de voeten (..) kan.
Succes & sterkte!

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 15:03

_Rusty schreef:
Hoi allemaal, ik kwam dit topic tegen en wilde mij eigenlijk ook even melden. Sinds eind December 2017/begin januari 2018 is mijn fjorden merrie hoefbevangen. Ik doe er momenteel alles aan om het haar zo goed mogelijk te maken, maar niks blijkt te helpen. Ze staat momenteel op speciaal aangepaste ijzers met zooltjes en 4 zakje Bute per dag. Ook staat ze grotendeels van de dag op stal. Het doet gewoon pijn om haar zo in pijn te zien. Ook zijn er al foto's gemaakt, waarop duidelijk te zien was dat ze goed hoefbevangen was. Volgende week moet ze weer naar de hoefsmid (Harry Langenburg) en dan weet ik weer meer. Maar ik zie nog totaal geen vooruitgang.

Welkom, maar inderdaad spijtig om te lezen dat je je hier moet melden.
Geef je ook Ascal en tranquigel erbij?

Daphne1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 18:13

Francis hoe was het met de smid?

Mistral vind ik vandaag weer iets minder hangt naar mijn idee volledig samen met de kou.. maarrr kon wel rustig haar hoeven uitkrabben zonder moeite en overdag heeft ze niet gelegen..( handig als ze op je werk staan )

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 19:22

We hebven vandaag van onze bekapper een spreekwoordelijke schop onder onze kont gehad; niet sippen en in de 'zielig'-modus blijven hangen maar verplicht lopen. We moesten een stukje wandelen en hoewel me dat behoorlijk aan het hart ging moest ik toegeven dat ze daar inderdaad wel een stuk beter van werd. Daarna heeft hij haar toon ingekort om de druk er af te halen en iets achterover gezet en volgens hem was er nog niks aan de witte lijn te zien, die was nog gewoon strak. Komt gewoon helemaal goed volgens hem, als we maar gaan lopen.
Toen Raya terug op de track was heeft ze even op stal gelegen maar kwam even later uit zichzelf weer buiten. Ze heeft in korte tijd meerdere keren gepoept en ging weer lekker aan't eten, haar buik was ook minder opgeblazen. Ik denk dat het lopen haar dus ook wat dat betreft goed gedaan heeft en dat de boel door het niet meer lopen en vele liggen eigenlijk een beetje stil kwam te liggen. Ik vermoed dat ze door het wisselende eten vannacht dus ook toch wat koliekerig is geweest.
We gaan er dus weer voor. Zolang het zin heeft knok ik wel voor twee.

Helaas nog geen bloeduitslag en prascend lag niet zoals beloofd in 't dorp waar m'n paarden staan (daar hebben ze een vestiging voor kleine huisdieren en zou de prascend neergelegd worden, scheelt me twee dorpen verder rijden). Redde het ook niet meer om het vandaag nog bij de grote kliniek op te halen dus dat wordt morgen. Maar zelf nu in ieder geval weer een andere mindset, dat hij nog niks aan de voet zag vond ik hoopgevend en hij had natuurlijk gelijk als het gaat om je eigen mentale gesteldheid, die kan je paard laten knokken of laten opgeven. Ik moet niet mee gaan in haar willen opgeven maar haar daar juist uit 'dwingen'... Dat gaat wel een beetje tegen mijn gevoel in, ik wil haar niet dwingen, maar aan de andere kant, als je het als mens soms even niet meer ziet zitten, heb je soms ook even een schop onder je kont nodig... En vooral omdat het qua hoeven mee lijkt te vallen en het 'gewoon goed komt' volgens m'n bekapper. Daar houden we ons dus maar aan vast en vanaf nu minstens 2 keer daags een verplicht mini-wandeltje over straat (met schoenen uiteraard) en steeds een klein stukje verder. Dat stimuleert de doorbloeding en voert de troep af.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 19:37

Mijn da zegt ook lopen als het maar enigszins mogelijk is. Over dat er nog niets te zien is; dat kan soms zelfs maanden duren, is mijn ervaring.

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 19:48

Goed van je bekapper francis, had je echt nodig, je paard heeft je positiviteit hard nodig! en soms moet je wel even 'dwingend' zijn, niet leuk maar noodzakelijk om uit een 'cirkel' te komen, maar ja weet je zelf ook wel!
En dagje later prascent is niet zo erg hoor, gaat ze niet gelijk dood van!.

Dank je Wanderes, we gaan ervoor, maar is wel kl.... zeker omdat ik denk dat ik deze ellende had kunnen voorkomen, maar ja schiet ik nu niks mee op helaas, wel een harde les voor de toekomst die ik nog hoop te hebben met haar.
Ze heeft volgens mij heel veel last van haar maag, arm ding, ze ligt nu sinds vanmiddag 3 uur en ja moest toch ook even om haar lachen, ze ligt met haar hoofd onder het hooinet en trekt daar af en toe een plukje uit, gelukkig want ze heeft vandaag maar zo'n 2 kilo op, terwijl ze 6 á 7 kilo mag.

Morgen ga ik meer priores geven, ben zo gewend dat ze niet veel mag, maar ze kan nu net zoveel eten als wil, en normaal krijgt ze niks extra's ivm de IR, vreemd,een paard dat niet wil eten ben ik absoluut niet gewend, zie ook liever dat ze lekker staan te kanen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 19:53

Fijn dat je smid positief is Francis!

Roos is altijd van het stilstaan, altijd al. Daarom stap ik die ook. 3x per dag 5 minuten, in haar tempo. Nu ze zo fit is word het middag stap rondje soms 10 minuten, maar zeker niet meer. Het is alleen om de doorbloeding wat op gang te houden, niet als 'training'.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 22:25

Ik heb zelf slechte ervaringen met het verplicht laten lopen. Hoe kort dan ook. Ik heb dat een keer gedaan en de volgende dag had hij een flinke terugval. Als ze erg HB staan kan verplicht bewegen volgens mij juist schade geven aan de hoeven. Ik leg overal in de paddock hooi. Zo maakt hij vrijwillig in zijn eigen tempo een wandeling.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 22:56

assebassie schreef:
Goed van je bekapper francis, had je echt nodig, je paard heeft je positiviteit hard nodig! en soms moet je wel even 'dwingend' zijn, niet leuk maar noodzakelijk om uit een 'cirkel' te komen, maar ja weet je zelf ook wel!
En dagje later prascent is niet zo erg hoor, gaat ze niet gelijk dood van!.

Dank je Wanderes, we gaan ervoor, maar is wel kl.... zeker omdat ik denk dat ik deze ellende had kunnen voorkomen, maar ja schiet ik nu niks mee op helaas, wel een harde les voor de toekomst die ik nog hoop te hebben met haar.
Ze heeft volgens mij heel veel last van haar maag, arm ding, ze ligt nu sinds vanmiddag 3 uur en ja moest toch ook even om haar lachen, ze ligt met haar hoofd onder het hooinet en trekt daar af en toe een plukje uit, gelukkig want ze heeft vandaag maar zo'n 2 kilo op, terwijl ze 6 á 7 kilo mag.

Morgen ga ik meer priores geven, ben zo gewend dat ze niet veel mag, maar ze kan nu net zoveel eten als wil, en normaal krijgt ze niks extra's ivm de IR, vreemd,een paard dat niet wil eten ben ik absoluut niet gewend, zie ook liever dat ze lekker staan te kanen.

Ik weet niet of je al iets geeft voor de maag maar is het een idee om omeprazole te gaan geven? Zhuf begon ook zo en heeft uiteindelijk een gigantische maagzweer gekregen. Zo erg dat ik noodzakelijk de buut moest stoppen( waardoor ze ineens weer een mega terugval gehad heeft?). Sommige zijn bang om tijdens HB omeprazole toe te dienen omdat dat spijsvertering anders laat werken. Maar mijn ervaring is dat uiteindelijk een maagzweer ook behoorlijk negatief effect heeft op de HB. Zhuf krijgt nu 28 dagen een hele spuit, gevolgd door 14 dagen 1/2 en 14 dagen 1/4. Wat je eventueel zou kunnen doen is beginnen met 1/4, kijken of ze dan weer beter gaat eten. Als het de maag is merk je binnen 2 dagen na het toedienen van de omeprazole dat ze totaal veranderen en weer gaan eten. Mocht je ze willen bestellen kan je dit via www.abler.com doen, zelfde werkzame stof als wat hier in Nederland verkrijgbaar is. Alleen in Nederland betaal je 40 euro per spuit.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 23:15

Thanks voor de tip Aukelizzy, ik heb daar nu idd wel aan zitten denken omdat ze zo wisselend eet. Ik geef daar voorlopig het hooi de schuld van, dat aten ze vanaf het begin al 'wisselend', alleen niet zo erg als nu. Ben dus al bezig met ander hooi (wordt nu getest). Ik ga ook even de buut na haar vitaminenhapje geven, dat deed ik nu als eerste. Maar zit idd wel aan te denken om toch ook maar even een poosje omeprazole bij te geven.

Damian, het ging mij ook eerst wel wat tegen mijn gevoel in, maar als ik hrt niet doe gaat ze liggen en opgeven. Ze was na het wandelen ook uit zichzelf wat actiever, alsof ze zich realiseerde dat ze zich door het wandelen beter voelde (ze mestte in korte tijd drie keer, ook haar spijsvertering heeft die beweging nodig). Dus tja... Ik ga het maar gewoon doen, ik wil m'n meissie nog niet kwijt en zij heeft duidelijk een wat strengere revalidatie coach nodig in plaats van een te lieve verpleegster.

@Dennis zo wil ik het idd ook gaan doen. Ze hoeft ook niet hard te stappen maar wel even verplicht een stukje lopen.

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 23:18

Dank je voor 't meedenken en de link Auke, ik ga er eens naar kijken.
Ze krijgt sinds vrijdag omeprazol erbij, de humane capsules, kan ook volgens de DA, zou hetzelfde werken, had jou DA dit voorgeschreven?
Dat spul is wel verschrikkelijk duur zeg, DA zei dat al,had het over 28 Euro per dag, belachelijk!
Ik kon bij een bevriende huisarts een pot capsules kopen, dus ik hoop dat het helpt, anders moet ik die andere maar bestellen.
Hoe gaat het nu met Zhuf?
Krijgt hij nu Metacam?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 23:28

Volgens mijn DA werken de mensen pillen niet doordat de maag van een paard een andere zuurtegraad heeft. Maar geen idee hoe of wat dit precies zit. Ik geloof ook dat de mensen omeprazole niet gekauwd mag worden?

Zhuf is van het weekend echt extreem slecht geweest. Na het losbreken van donderdag dacht ik echt dat ik haar in kon laten slapen. Ze ging vrijdag en zaterdag echt op drie benen. Vanaf zondagmiddag knapte ze ineens op, nu zie je op het harde een lichte onregelmatigheid, op het zachte is ze nagenoeg zuiver. Echt heel vreemd dat het zo extreem wisseld. Ze heeft wel nig steeds een hele lichte voelbare pols rechtsvoor en ik zie tijden het afspuiten dat ze ook nog wel wiebelt. Maar op stal als ze op een dikke laag stro staat zie ik dat ze rv wel volledig gewicht op zet. Heel vreemd dat ze zo extreem wisseld. Voor nu ben ik heel blij met hoe ze nu is, maar ben ook heel bang dat het om het minste of geringste weer de andere kant op slaat. Ze staat nu op metacam volle dosis(550 kg), dat wil ik vanaf donderdag gaan afbouwen door 50 kg per 4 dagen eraf te halen. Uiteraard kijkend naar het paard en balanceren waar nodig is. Hopelijk is ze dan met een week of 4 volledig van de metacam af.

Francis, toch fijn dat er dan iemand is die er even met een frisse blik naar kijkt en je even een figuurlijke schop onder je kont geeft. Dat is soms echt even nodig om er positief in te blijven staan. Het is zo'n slopende k*t aandoening, dat je zelf ook helemaal gek gedraaid wordt in je hoofd. (Tenminste, dat is bij mij het geval)

Yanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 23:36

@ Francis:
Hè wat balen zeg dat het zo slecht gaat. Hopelijk gaan de kleine wandelingen toch een verbetering geven.
Fijn dat de smid iig positief is!
Jij gaf voor de maag die mastic horse treatment toch?
Ik wilde deze net gaan bestellen, maar twijfel nu dan toch even als er alsnog maagproblemen kunnen komen.

@ Rusty:
Welkom!

@ Aukelizzy:
40euro per spuit?! :oo
Hoelang duurt het voordat je het binnen krijgt via die site?

@ assebassie:
Mag ik vragen wat je bij de huisarts betaald heb voor de omeprazol?

Vandaag weer overleg gehad met de DA. Heb inmiddels een voorraad bute meegekregen waar ik heel het dorp hier plat mee kan leggen :+ Rib uit me lijf weer, maar alles voor de beestjes!
DA legt het behandelplan bij mij nu rondom te bute. Wel over de maagbeschermer nogmaals gehad. Zij had het weer over Omeprazol, maar wilt eerst uit gaan zoeken of er ook nog alternatieven zijn die goedkoper zijn.
Ben ondertussen begonnen met 3x per dag de kroonranden in te smeren met Latchenkiefer. Dit is een soort lotion die je inmasseren moet. Deze word wat dan wat warm en de ingrediënten verder zorgen voor een betere doorbloeding.
Inmiddels staan we nu op 1,5 zakje bute ipv de 2 van vorige week.
Net de laatste voerronde gedaan, even de hoeven uitkrabben zoals elke ronde. Dit was de allereerste keer dat hij makkelijk zijn benen optilde en hij niet door zijn steunende been zakte! *\o/*

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 23:45

Yanaa, Wat kan je dan onwijs blij zijn he met de kleine verbeteringetjes! Dat is in ieder geval een begin!

Ik moest voor Zhuf in totaal 40 spuiten hebben en ik was al met al rond de 500 euro kwijt met de spuiten van Abler. Nu staat Zhuf op de volle mep en het is een paard van 600 kg. Kleinere paardjes en bijvoorbeeld 1/4 doseren is natuurlijk alweer een heel stuk goedkoper in gebruik. 1/4 doseren is genoeg om te beschermen. Dosering die ik in mijn vorige bericht noemde voor Zhuf is echt om maagzweren te behandelen. Qua levertijd duurt het wel iets langer. Ik had de mazzel dat ik 30 spuiten van een bokker over kon nemen en daardoor snel kon starten. Ik zit nu zelf nog op een bestelling te wachten van Abler, heb ik vorige week zondag besteld en niet binnen nog. Duurt gemiddeld 7-14 dagen. Je kunt ook kiezen voor spoed levering, dan duurt het 2-5 dagen, betaal je wel 25 dollar extra.

Edit; ik zie dat mijn pakketje nu in Zwitserland is dis voordat het hier is kan je indd rekenen op een levertijd van 14 dagen ongeveer.

Yanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 23:57

Nou echt wel! Kwam het huis binnen gestormd.. Yesss hij zakte niet meer door zijn benen. Me vriend keek me aan en was gelijk van oké.. en nu even inclusief uitleg? :? Haha

Jeetjemina, wat een klap geld zeg voor een medicijn. Dan heb ik nog geluk dat het een shetje is en met halve spuiten mag werken dan volgens de DA :')
Merk je wel degelijk verschil nu je met de Omeprazol bezig bent?
Ik zal de site even opslaan, dan heb ik die iig als ik toch de Omeprazol moet gaan geven.

vopo914

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 02:09

Hallootjes...
Ik meld me hier ook maar weer een keer..
Zie dat het bij jullie ook enorm wisselt..zo gaat het hier dus ook
De ene keer stok en stok kreupel en de volgende dag weer zo goed als zuiver...
Ik voer nu een kwart Prascend..heb het sinds enige weken van een achtste verhoogd naar een kwart maar dit lijkt toch invloed te hebben op de gevoeligheid van haar voetjes.
Ik zit nu te dubben of ik misschien weer terug moet naar een achtste.
De toon inkorten heeft bij Vosje voor meer kreupelheid gezorgd..dus in oveleg met de smid besloten daar niet teveel aan te veranderen..
Ik vind jullie ervaringen herkenbaar en vooral de zorgen die erbij komen kijken.
Gelukkig ziet Vosje ondanks alles het leven nog helemaal zitten...ze is goed wakker..gek op eten en nog steeds de dominante merrie..de " jongens" moeten soms rennen voor hun leven :=
Als ze zich goed voelt loopt ze veel en is de hele dag op onderzoek uit...volgens mij forceert ze dan weer teveel want vaak is ze een dag later dan weer behoorlijk minder..
Ik vind het best zwaar een HB pony maar zolang ze nog zin heeft in het leven puzzel ik rustig door met haar