Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Aukelizzy schreef:Wat ik vooral heel erg moeilijk vind is dat iedereen in mijn omgeving loopt te roepen dat ik haar in moet laten slapen. Alleen mijn naasten (vader,moeder,vriend) vinden dat ik allee uit de kast moet trekken om haar er boven op te krijgen. Verder loopt iedereen te gillen waarom ik niet gewoon de spuit erin zet. Niet omdat ze denken dat ze er njet meer bovenop komt maar omdat ze toch geen doel meer heeft, kost alleen maar geld en de sport kan ze toch niet meer in.
) de DA gesproken, en hebben een akkoord gekregen om door te mogen behandelen ipv een keuze te maken! 
Vanmorgen nog weer slechter, kan bijna niet meer lopen, stond zowel voor als achter continu van been te wisselen en bij de paar pasjes naar de waterbak trillen haar achterbenen van de inspanning/vermoeidheid. Zó zielig... Dit kan echt niet al te lang meer duren...
Quicktestformulier is gelukkig binnen dus zo naar het postkantoor om ander hooi te testen, hopelijk is dat laag genoeg in suiker zodat ik kan switchen. Francis schreef:Mijn merrie is hoefbevangen sinds 12 januari (toen werd het zichtbaar) en staat op 4 zakjes bute maar kan sinds gisteren nagenoeg niet meer lopen, ze gast eigenlijk steeds verder achteruit. Ik heb geen foto's maar mijn merrie bepaalt hoe lang ik door ga. Morgen komt de bekapper en ik hoop dat hij haar verlichting kan geven, zo niet, dan ben ik bang dat het einde verhaal is, ik ga haar geen weken met deze pijn laten staan. Gaat ze ook niet redden want vandaag voelde ze al alsof ze aan het 'terugtrekken' was.
Ik zou vooral naar je paard kijken, wat die nog aan kan.
. Maar wat me juist zo verschrikkelijk lijkt van jouw situatie is dat dit pas na een paar weken is en het dus zo erg geworden is ondanks dat je al een behandeling voor de HB hebt ingezet. Bij de mijne was dit juist het 'startpunt' (en dat was erg genoeg) en kon ik gelijk handelen (trigger wegnemen, buut geven, rantsoen aanpassen etc), ik wist gelijk wat ik moest doen. Jij doet al die dingen al, dus wat kun je nog en waarom wordt het slechter? Moeilijk hoor. Misschien dat het in jouw geval slechter geworden is door de kou, of door teveel te kunnen lopen op de track (en daar weer te koud staan) (of was dat Yanaa?), of de harde ondergrond, of door PPID... Ik weet het natuurlijk ook niet, maar ik probeer te zeggen dat het me vreselijk machteloos lijkt dat het zonder duidelijke oorzaak erger wordt en dat ik met je meeleef. Sterkte en ik duim voor jullie
.
Francis, bij mistral verloopt het toch ook ongeveer zo.. van wat leek iets gevoelig op de zolen naar niet eens meer de stal uit willen.. toen stuk opgeknapt en vorige week maandag ineens weer slecht nu langzaam wordt ze weer wat beter.. ze is ir en heeft ppid en wordt voor lange tijd al correct gevoerd.. ik ken jou paard niet en uiteraard is het jou beslissing maar als ik zie hoe mistral er vandaag bij stond, ben ik blij dat ik 4 weken geleden niet voor inslapen heb gekozen.. want ondanks dat ik het niet aan kon zien had ik het gevoel dat het niet zo moest zijn nog. Dat zegt niet dat het morgen niet anders kan zijn helaas(Kl*te HB) sterkte