Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Yanaa schreef:Ik vind wel dat als je de paarden aan huis hebt staan of je eigen stal/weide in beheer hebt, je wel veel drukker bent met hoe is het weer, hoe ligt alles erbij, moeten er aanpassingen komen, heb ik het beste voor de paarden zo. Meer omdat je dit allemaal zelf in de hand hebt dan.
Maar ook wel weer heerlijk, dat moment dat je niet kan slapen en besluit om in je pyjama maar even heerlijk bij de paarden te gaan zitten.
Nu met de HB is het helemaal drama, continu alles checken op alle app'jes. Telkens internet afstruinen naar tips en ideeën. Inderdaad die herkenbare angst om op stal te komen en te zien wat je aantreft. Nog vaker naar stal gaan om te zien hoe alles gaat, terwijl je inderdaad vaak niets kan doen! 24/7 dwaalt het door je hoofd, slecht slapen, emotionele rollercoaster. Het is hier ook echt of saggerijnig tegen iedereen of weer een jankpartijmijn vriend heeft te lijden nu!
![]()
Wat je al niet over hebt voor je beste vrienden!
damian23 schreef:Bha, vandaag hier een mindere dag. Ik denk door de koude gure wind maar mijn shet liep vandaag echt beroerd. Voorbeentjes helemaal weer naar voren en strompelen. Ik heb hem ook maar veel op stal gelaten vandaag. Ik hoop dat het snel weer warmer wordt. Of dat in ieder geval die gure koude wind eeg gaat. Van de week toen het zo vroor, maar het windstil was, liep hij veel beter en was ik voorzichtig positief.
damian23 schreef:Bha, vandaag hier een mindere dag. Ik denk door de koude gure wind maar mijn shet liep vandaag echt beroerd. Voorbeentjes helemaal weer naar voren en strompelen. Ik heb hem ook maar veel op stal gelaten vandaag. Ik hoop dat het snel weer warmer wordt. Of dat in ieder geval die gure koude wind eeg gaat. Van de week toen het zo vroor, maar het windstil was, liep hij veel beter en was ik voorzichtig positief.
Yanaa schreef:@ Francis:
Hoe is het afgelopen met de discussie met de DA?
Francis schreef:Auke, als je iets voor de doorbloeding wilt doen zou je bij Pit en Pit ginkgo-tinctuur kunnen bestellen, dat is plantaardig en veilig en doet in ieder geval wat zonder het lichaam verder te belasten. Is niet duur, flesje kost 20 euro, ik geef 2x daags 30 druppel, denk dat jij met 20 toe kunt.
Verder is hb eigenlijk meer een oedeemachtig probleem, het is geen echte ontstekingsreactie waar ontstekinsremmers iets mee doen. Vroeger gaven mensen een hb paard kleefkruid te eten, dat drijft vocht af, helpt ook bij stalbenen. Ik ben dat sinds gisteren ook gaan geven. Ook veilig en bestel je goedkoop en zonder verzendkosten bij Flexhorse, Paardendrogist heeft het ook maar betaal je verzendkosten.
Dit zijn dingen die je ter ondersteuning kunt doen die ook op de oorzaak van hrt probleem werken en niet op onderdrukken van de symptomen, pijnstilling is uiteraard herl hard nodig maar je wilt ook wat aan het proces er achter doen. Dat kan vijlig met deze middelen.
Niet iedereen vindt dat misschien wat, maar ik deel het toch maar even voor wie iets anders / meer wil doen.