Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Toen hij kreupel was een paar uurtjes en de rest in de paddock, maar toen hij weer opgeknapt was en ik weer rustigaan het werk kon opbouwen heb ik dit ook weer met het weiland gedaan. De stallen zijn ongeveer hetzelfde, bij beiden stallen kan hij met zijn hoofd eroverheen en met zijn buren snuffelen.
Jij zegt dat je paard zonder probleem weer op de wei kan - moet je hem dat dan ontzeggen omdat jij zelf de bijkomende verzorging moet doen? Terwijl hij lekker op de wei knabbelt, kun jij toch je stalklussen doen? Zoveel werk is dat toch ook niet?
Dat is voor mij echt een voorwaarde!
maarja, dat gaat ook vervelen. Van de winter wordt dat dan drollen scheppen uit de paddock en heb ik helemaal 2 paarden om beweging te geven en 2 stallen om uit te mesten. Dit omdat ik dan ook het paard van mijn zus doe (@ Luv-roses Dat is het andere paard van de foto, zij is inderdaad meeverhuist, vroeg je een tijd geleden
)
Wat ik al zei, met de winter komt het allemaal op mij neer en voor nu is het al veel, ik heb m'n werk ernaast (en een vriend die helaas niet om de hoek woont..) en m'n zus heeft haar gezin. We gaan morgen waarschijnlijk wel met de staleigenaar praten, kijken of hij ons iets tegemoet kan komen.
) Ook kunnen we ze dan na het werken neerzetten op het stuk waar ze rond kunnen struinen, zo'n half uurtje per keer ofzo.
is 2 maanden geleden ook goed gegaan. Ik neem wat van zijn voer mee om de overgang iets rustiger te doen, maar nu is de overstap zelfs weer naar beter hooi (eerst had hij oud/stengelig echt hooi en 2 maanden geleden overgestapt op tja, droog kuil zullen we maar zeggen) nu zou het naar echt heel droog stengelig kuil zijn, lijkt echt net hooi. Ook verhuist zijn vriendinnetje mee, dus hebben ze steun aan elkaar, wat een boel stress scheelt 
nombrado schreef:Tuurlijk moet je het risico niet nemen, beter het zekere voor het onzekere in dit soort gevallen.
Het typje komt een beetje overeen met een paard die ik ken, en gevoelig is op maag en darmen.
wat bij hem resulteert in spierstijfheid (niet echt bevangen) kan idem ook explosief reageren, maar is in zijn spieren altijd het gevoeligst. (groeit van lucht)
Is zijn buik ook iets opgeblazen?
Misschien kan je zijn voeding ook eens laten doormeten. Hoeft idd niet de suiker te zijn, maar het kan zomaar iets anders zijn waar hij gevoelig op reageert.
Jannepauli schreef:Wat een prachtige Quarter heb je MissPK!
Heb je een idee van zijn afstamming?
Er zijn Quarter Horses met een erfelijk genetisch defect ( met name afstammelingen van de hengst Impressive) en die afwijking resulteert in een aandoening genaamd Hyperkalemic Periodic Paralysis , oftewel HYPP.
Paarden die aan deze aandoening lijden reageren met name op een hoog kaliumgehalte in de voeding en dat moet dan zoveel mogelijk vermeden worden.
Ja ik heb wel een idee van zijn afstamming hoor!
Geen Impressive in ieder geval maar dat zegt ook niet alles helaas.
en zeker mee nemen naar de kliniek waar ik heen ga met hem!

En ik zie er inderdaad tegenop om Flavio dan weer te verhuizen....De eerste stal 4 jaar gestaan, als ik niet verhuist was stonden we daar nog (is 65km), Flavio meeverhuist, weer terugverhuist, weer dichterbij verhuist enz...Wel de laatste keer er heen kunnen rijden
en dat wil ik nu ook weer. Ik wil nu gewoon niet weer een impulsieve beslissing nemen, een goed besluit nemen en niet weer binnen een jaar Flavio weer verhuizen..Het is heel moeilijk hier in de omgeving een goed plekje te vinden en onmogelijk om een plekje te vinden dat aan al mijn eisen voldoet...dus word keuzes maken...
paars schreef:Iemand hier ervaring met bloedanalyse door het VetMedLab in Duitsland? Ik wil uitgebreid bloedonderzoek van m'n paard laten doen, de praktijk werkt hiervoor samen met dat lab, maar ik hoor over GD Deventer betere berichten?
paars schreef:Zit dat in Duitsland? Want daar stuurt onze praktijk het heen volgens de website van de praktijk?
De planning is dat de DA op vrijdag komt (dan kunnen we de visite delen), maar ik vraag me sowieso ook af of dat wel een handige prikdag is, zo met het weekend voor de deur...
Het iss bedoeld als routine check. Nu is hij de laatste tijd begonnen met knabbelen van zijn eigen mest, dus ik ben erg benieuwd of hij ergens toch een tekort aan heeft. Want helemaal normaal is dat natuurlijk niet voor een volwassen paard!
Nombrado...als jij dat nou eens uitprobeert