Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
nombrado schreef:Tuurlijk moet je het risico niet nemen, beter het zekere voor het onzekere in dit soort gevallen.
Het typje komt een beetje overeen met een paard die ik ken, en gevoelig is op maag en darmen.
wat bij hem resulteert in spierstijfheid (niet echt bevangen) kan idem ook explosief reageren, maar is in zijn spieren altijd het gevoeligst. (groeit van lucht)
Is zijn buik ook iets opgeblazen?
Misschien kan je zijn voeding ook eens laten doormeten. Hoeft idd niet de suiker te zijn, maar het kan zomaar iets anders zijn waar hij gevoelig op reageert.
Jannepauli schreef:Wat een prachtige Quarter heb je MissPK!
Heb je een idee van zijn afstamming?
Er zijn Quarter Horses met een erfelijk genetisch defect ( met name afstammelingen van de hengst Impressive) en die afwijking resulteert in een aandoening genaamd Hyperkalemic Periodic Paralysis , oftewel HYPP.
Paarden die aan deze aandoening lijden reageren met name op een hoog kaliumgehalte in de voeding en dat moet dan zoveel mogelijk vermeden worden.
paars schreef:Iemand hier ervaring met bloedanalyse door het VetMedLab in Duitsland? Ik wil uitgebreid bloedonderzoek van m'n paard laten doen, de praktijk werkt hiervoor samen met dat lab, maar ik hoor over GD Deventer betere berichten?
paars schreef:Zit dat in Duitsland? Want daar stuurt onze praktijk het heen volgens de website van de praktijk?
De planning is dat de DA op vrijdag komt (dan kunnen we de visite delen), maar ik vraag me sowieso ook af of dat wel een handige prikdag is, zo met het weekend voor de deur...
Het iss bedoeld als routine check. Nu is hij de laatste tijd begonnen met knabbelen van zijn eigen mest, dus ik ben erg benieuwd of hij ergens toch een tekort aan heeft. Want helemaal normaal is dat natuurlijk niet voor een volwassen paard!