[INFO] Hoefbevangenheid - deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 19:38

Francis, mijn pony 1.42 heeft bijna 2 weken op 4 zakjes per dag gestaan. Pas na een dag of 10 zag ik lichte verbetering. Toen heb ik nog zeker een dag of 3/4 de dosering aangehouden en ben toen teruggegaan naar 3 zakjes per dag.

Ik ben van mening dat er vaak te snel wordt afgebouwd. Ik weet dat bute geen fijn middel is, maar nood breekt wet.

En 1 harde klap doet meer dan 10 zachte....... Advies van mijn da.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 19:48

@Yanaa: Ik duim voor jullie.... Ik zit hier echt te hopen dat het meevalt en dat je paardje toch nog van in elk geval een mooie zomer mag gaan genieten. Zorg ook goed voor jezelf!
Ben wel een beetje jaloers op jouw camera, handig dat je kunt zien wat ze uitspoken.

Daphne dat vind ik geen zeuren hoor, ook jij sterkte! Gooi het hier maar uit je systeem. :j

Francis wat fijn dat je even uitgebreid hoefschoenen kon passen! Ga je er ook wraps of sokken in doen?
Wat een hoop met kennis heb jij zeg, bedankt voor het delen in je uitgebreide posts! <3
Fijn dat de schoenen goed passen!

Deni11 wat fijn dat ze gewoon kan rennen! Klinkt juist wel goed dat liggen, alsof ze ook haar rust pakt?

Meert bedankt voor de info!

Aukelizzy: Vorige keer was Modena geloof ik in een maand weer zuiver, toen mochten we weer beginnen met wandelen aan de hand, lange rechte lijnen. Na nog 2 maanden reden we weer voorzichtig. Maar Volgens mij vond de Da dat dat ook behoorlijk voorspoedig verliep, dus ik zou je niet ongerust maken als het langer duurt.
Wel jammer van de uitbraak... Maar idd niks aan te doen, afkloppen en verder.

Wendy wat fijn dat ze op het zachte iig goed loopt. Verder een dikke knuffel voor jou en al je zorgen... :(:)

Daphne1988 wat een positief berichtjes! Kleine stapjes vooruit. *\o/*

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 19:52

Roos heeft op 2 zakjes van 1,5 gram gestaan. Hoe lang ze er eerder op stond weet ik eigenlijk niet, maar toen is ze nog wel een aantal heel slecht geweest. Sinds de paniek van begin januari is ze weer terug gegaan op 2 zakjes. Ze werd daar meteen de zelfde dag wel blijer van.
Een week en daarna afbouwen. Een kwartje per week er af tot nu toe.
We zitten nu op 2x een halfje, maar denk niet dat ik er meteen een kwart afhaal dit weekeind (omdat een kwart verhoudings gewijs natuurlijk meer is nu dan met 2 zakjes) maar dat ik eerst s ochtends een half hou en s avonds 1/3e en na een paar dagen s avonds een kwartje.
Of eerst s avonds 1/3e, dan ook s ochtends 1/3e. En dan pas een kwartje.
Dierenarts ziet t liefst 1x per dag, maar op 2x per dag doet ze het nu eigenlijk goed. Nog maar even over na denken.

Hier was het land weer zacht vanmiddag, wat was Roos daar blij mee! Schoenen uit en lekker in de blub stappen. Ze ging briezend aan de lange teugel het land over! Deken lekker af, ze stond er onder te bakken in het zonnetje, helemaal klam in haar oksels. Zo met binnen zetten maar weer op(buiten stal en de enige binnen, dus net zo koud als buiten, ijs stond gister op de waterbak) en morgen ochtend maar zien.
Morgen ochtend met schoenen naar buiten ivm harde grond, zaterdag hopelijk weer op blote voetjes.

mysa
correspondent/vertaler

Re: [CENTRAAL] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 19:59

Wat volgen de berichten elkaar hier snel op! Zei iemand niet iets over hoofwear laatst,? Dat 't lang duurt? Ik heb vorige week dinsdag of woensdag zooltjes besteld en die zijn er nog steeds niet...

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 20:44

Ik heb heel regelmatig met hoofwear te maken en heb nog nooit problemen gehad.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 20:47

mysa schreef:
Wat volgen de berichten elkaar hier snel op! Zei iemand niet iets over hoofwear laatst,? Dat 't lang duurt? Ik heb vorige week dinsdag of woensdag zooltjes besteld en die zijn er nog steeds niet...

App ze anders even, dan krijg je wel snel reactie!

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 21:15

Zal ik doen als ze er morgen nog niet zijn. Heb zelf nogal een hekel aan vreselijk ongeduldige klanten maar vind het nu wel vrij lang duren.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 23:00

Daphne1988 schreef:
Hoeveel gram zijn jou zakjes Francis? Ik heb 5 gram zakjes en zag dat Dennis langere dosering had dus vandaar de vraag

Het ligt er aan welk merk je hebt. Ik heb voor mijn shet butagran equi 5 gram.
En daar krijgt hij nu 1.5 zakje van. Ik heb 3 weken 2 zakjes per dag gegeven. Pas na 3 weken zag ik een beetje een verbetering.

Daphne1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 23:09

damian23 schreef:
Daphne1988 schreef:
Hoeveel gram zijn jou zakjes Francis? Ik heb 5 gram zakjes en zag dat Dennis langere dosering had dus vandaar de vraag

Het ligt er aan welk merk je hebt. Ik heb voor mijn shet butagran equi 5 gram.
En daar krijgt hij nu 1.5 zakje van. Ik heb 3 weken 2 zakjes per dag gegeven. Pas na 3 weken zag ik een beetje een verbetering.

Ik heb dezelfde, mocht niet meer dan 2.5 gram per keer geven dat twee maal daags.. het is een pony van 1.42

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 01:11

Thanks voor het delen van jullie Bute-ervaringen, ik hoef zo te lezen nog niet te panieken dat ze met 4 dagen nog geen verbetering laat zien (en nu met de vorst beschouw ik 'geen verslechtering' eigenlijk al als een 'verbetering').

Gypsy, ik heb gisteren even gewone herensokken aan gedaan maar dat zat me helemaal niet lekker, begon al een beetje te zakken terwijl ik er was dus toch weer uit gedaan (maar goed ook want idd zat in de schoen ook al een ribbel), sokken afgeknipt en kleinere maat schoenen weer aan. Sokken waren afgezakt vanmorgen dus vanavond niet meer om gedaan. Had vanmiddag nog wel even de cheap-ass transport beschermers gepast maar die zijn haar te groot en zitten ook niet mooi dus ook niet om gedaan. Heb vandaag nieuwe lading hooi gehaald en omdat ze af en toe een baal gewoon echt niet eten, had ik heel veel hooi om weg te gooien. Dat gooi ik dan eerst in de schuilstal zodat het vies op de mestbult kan en dan hebben ze er op die manier nog wat aan. Vanavond dus stalletje uitgemest en vers opge'hooid' en extra dik. Toen Raya even zonder schoenen gelaten (track dicht gezet zodat ze niet per ongeluk over de slechte stukken zou gaan) terwijl wij bij m'n ouders even thee dronken (daar leen ik de aanhanger van voor het hooi halen wat ik elke 2 weken doe). Toen we terug kwamen om af te voeren en bute te geven had Raya in stal liggen slapen en stond ze buiten hooi te eten. Dikke tevreden bries dat er eindelijk weer eetbaar hooi in de bak zat (en echt, het hooi wat ze niet eten is súpermooi en heerlijk ruikend hooi hoor, zowel ik als de hooiboer snappen er niks van, niks aan te zien of te ruiken, niks op het land geweest waar 't af komt... geen beesten in de schuur die er overheen piesen of wat ook... onverklaarbaar). Schoentjes weer aan gedaan (tilde zelf al haar tweede voet op, ze wil ze graag aan) en al met al een redelijk tevreden paard achter gelaten voor de nacht... Eigenlijk gaat het best goed, als ze maar es wat beter zou gaan lopen want dat is nog echt bagger...

Hoofwear... eerste dag vlotte reacties per mail, ging goed, ok, behalve het 4 x moeten mailen om antwoord te krijgen om de vragen uit het eerste mailtje, maar ik kreeg antwoord. Daarna ging het minder, zowel per mail als per whatsapp... Kreeg maar 1 schoen geleverd terwijl ik er duidelijk 2 besteld had met het verhaal dat ze de eerste al ingepakt hadden voor ik antwoord had gegeven (klopt niet want die mailtjes volgden op elkaar en had ik de dag voor hij ging versturen al doorgegeven) en dat de postbode die al opgehaald had. Met andere woorden, de tweede zou ik pas woensdag binnen krijgen omdat eerder niet kon en dat wist hij al op vrijdag toen de eerste schoen opgehaald was. Dat had hij dus op z'n minst even door kunnen geven. Zowel zaterdag als zondag (ok, zondag verwacht ik ook geen mail) geen antwoord op m'n vraag waar m'n tweede schoen was... Schoen paste ook niet dus retour gestuurd, de tweede heeft'ie toen uit de postzak gehaald en dat was op maandag, toen was'ie dus nog niet eens verzonden!
Erg jammer want ik had zoveel goede berichten over hem gehoord....

Geen bericht meer van Yanaa... :\ hoop zo dat het mee valt en goed komt. Ik duim voor je meis. :(:)

Yanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 11:53

@ Daphne1988:
Ik heb ook de butagran equi 5gram.
Mijn shet krijgt daar nu 2 zakjes van, maar is dus wel overgedoseerd volgens de DA. Volgens de bijsluiter is het 1 zakje per 450kg.

@ Francis:
Het lijkt alsof ze toch zo een voorkeur voor types hooi hebben. Merk het hier ook heel erg. Van eigen land zijn de dol op. Duur kruidenhooi toen tijd gehad, nou ze aten er niks van! Hooi waarvan ik dacht dit is twijfel of ze het eten, aten ze dan graag. En hooi waarvan ik dacht van jaaaa dit is een topper lieten ze me dan weer houden 8)7

Ik zag de 1e dag met de bute naar een uur of 4 verbetering, maar toen ook dagen niet. Na 2 weken ineens een hele grote verbetering en nu is het dus even afwachten nog weer.

Moest gisteren avond tot half 12 werken, dus geen tijd gehad om te reageren helaas haha.
Werd gisteren avond om 22uur gebeld door mijn vriend, wat eigenlijk nooit voorkomt. Dus had al gelijk een slecht gevoel erbij.
Hij voelde zich nu toch wel betrokken bij de paarden en was even achter op stal gaan kijken. Bleek dat de pony de waterbak omgegooid had en dat opgevroren was. Meneer was daar dus in uitgegleden, lag dus op het ijs en kon door de gladheid niet meer omhoog komen. Natuurlijk gelijk paniek bij mij. Alle collega's gebeld wie ik bellen kon, maar niemand kon mijn laatste 1,5uur opvangen.
Gelukkig heeft mijn vriend toen het voortouw genomen en mijn schoonvader uit bed gehaald. Ze hebben uiteindelijk de tractor gepakt, banden onder de pony doorgelegd en hem toen omhoog getakeld en een stuk verderop neer gezet.
Helemaal geweldig! <3 En dat van vriendlief die altijd zegt: De paarden zijn jou ding, ik respecteer dat, maar ik heb er niks mee!

Toen ik thuis kwam van mijn dienst stond hij er erg stijf en slecht bij. Gelijk pijnstilling met veel moeite erin, nog een laag stro extra erin en hem verplicht een nachtje op stal gezet.
Nu vanmorgen zat zijn temperatuur op 37,7C, dus stabiel gelukkig weer.
Hij lijkt er niks aan over gehouden te hebben en heel stiekem ben ik iets positief. Loopt nog wel moeilijk en liever niet. Maar meneer had zo wel z'n streken weer. Was met water aan het slepen en ondertussen zijn stal los gelaten met het idee van ohhh die komt zijn stal nu toch niet uit, net als de afgelopen dagen. Kom terug met de gieters en meneer stond toch echt in het gangpad te kijken! Heb toch wel even heel hard moeten lachen en kreeg even een warm gevoel van hoop!

Wanderers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 12:01

Jeetje ... dat avontuur kon er ook nog wel even bij Yanaa :roll:
Maar fijn dat iedereen en alles heeft kunnen helpen ... die ( onverwachte ;) ) betrokkenheid geeft toch weer het broodnodige steun-gevoel!

Hou vast aan het positieve en blijf bedenken dat dit echt het stadium is van 1 stapje voorwaarts en weer 3 terug .. het stadium van ups maar helaas ook downs, ik hoop dat ook jullie mogen meemaken dat de ups op den duur de overhand nemen.

Sterkte & succes!

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 12:23

Oh yanaa war heeft je vriend goed gehandeld zeg! Ik kan me ook helemaal voorstellen dat die steun fijn is, het is al zo moeilijk allemaal, dan is het goed te weten dat je er niet alleen voor staat.

En positief dat hij zich wel goed genoeg voelde om ondeugend te zijn! Ik blijf voor jullie duimen. Toen het gisteravond stil bleef vreesde ik even het ergste.... ik stuur jullie vanaf hier een dikke knuffel en veel positieve energie!

Francis wat fijn dat hij beide voetjes goed optilt voor de schoentjes! Wel jammer dat gedoe met de maten idd...
Laatst bijgewerkt door Gypsy op 09-02-18 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 12:24

Jeetje yana wat een avontuur!! Wat een toeval ook dat je vriend even is gaan kijken en dat ze het op deze manier op hebben kunnen lossen! Wat een goed gevoel geeft dat dan he, als ze ineens wat stapjes gezet hebben! Probeer aan dat gevoel vast te houden.

Hier was Zhuf vanmorgen erg slecht. Eigenlijk voor het eerst het typische bevangen loopje bij haar gezien. Ze liep nog wel, maar wel duidelijk het gewicht achterover. Als ze stilstaat wiebelt ze ook over beide voorbenen. Het gaat bij haar met zulke gigantische ups en downs. Denk dat ze vanmorgen zo slecht was door haar jolige avonturen van gister. Hier is nog steeds alles bevroren, dus ze kunnen niet in de paddock. Vanmorgen maar besloten om haar niet op de matten te laten en gewoon na het mesten weer op stal te zetten. Ze kan als ze buiten staat niet kiezen voor zachte grond duw dan gedwongen op stal leek me voor vandaag een betere optie. Hoop dat morgen alles eindelijk weer ontdooit is en ze gewoon weer naar buiten kan. Had haar vanmorgen wel meteen metacam gegeven, dat ik net ging kijken had ze wel nog hartslag in voorvoeten maar ze wou wel uit stal. Niet eruit gelaten dus weet niet hoe ze met de metacam loopt. Hopelijk is dit een tijdelijke terugval. Ik maak me gewoon echt zorgen en zit grootste gedeelte Vd dag in m'n hoofd met hoe zhuf zich voelt, ga met een gespannen gevoel naar stal om bang te zijn wat ik aantref. Hoop dat ik binnen aanzienbare tijd weer gewoon zorgeloos naar stal kan, merk bij mij dat het ook weerslag heeft op m'n privéleven. Geloof dat ik er niet vrolijker op wordt, en thuis worden ze gek dat ik alleen maar met Zhuf bezig ben. ( Wat ik ook wel kan begrijpen)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 12:29

Wat een ellende, maar fijn dat het goed opgelost en afgelopen is.
Wat kan je blij zijn met een stoute pony he ;) .
Mijn man heeft er ook niet zo veel mee. Behalve af en toe worteltje en appeltje voeren. Maar helpt wel waar nodig. Ik heb afgelopen voorjaar m'n knie lelijk stuk gehad en is nog niet 100% (word het waarschijnlijk ook niet meer). Ik kan alles weer bij de pony's, maar hij brengt nog steeds mijn kruiwagens weg (500 meter het land bij de buurman in, over een baggerig landpad). En als hij tot laat moet werken sluit hij Roos af, licht uit en laatste pluk hooi er bij. Hoef ik met die kou niet nog eens (meestal in mijn pyama :D ) laat naar buiten.

Het heeft hier niet overdreven veel gevroren. Alleen het top laagje was hard op het land. Dus schoenen aan en lopen maar, dat ging prima. Roos heeft ook even haar spaanse draf geoefend omdat ze geen gras mocht eten van mij :') .
Gister stond ze klam onder haar deken, dus eind van de dag even af. Maar toen ik haar om half 8 binnen haalde was ze nog natter. Dus maar haar bucas rain all in one er op gegooid (fleece gevoerd ipv 200 grams), daar droogt ze gewoon weer onder. Vanmorgen gewoon weer droog.

Ik moet 's ochtends ook echt moed verzamelen om naar buiten te gaan. Met 3 cushing pillen en een spuit buut. Eerst uitdeel ronde, daarna Roos beter bekijken, nu met de vorst schoenen aan. Rondje stappen en hop de paddock in. Stal mesten, hooi voeren, paddock mesten.
Tot Roos ziek werd was het 2 cushing pillen uitdelen, hooi er bij gooien en paddock mesten. 20 minuutjes werk, en als ik vaart maakte een kwartier. Nu ben ik gewoon bijna 3 kwartier bezig 's ochtends.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 12:44

@Aukelizzy
Afbeelding

Wat rot dat het dan vandaag weer minder gaat... Maar ik snap wel helemaal dat je er mee bezig bent hoor, ik ga bijvoorbeeld soms ook drie keer op een dag naar stal. Waar ik dan vervolgens eigenlijk alleen maar even kan checken of de schoenen en bandages nog goed zitten, meer kan je niet echt doen immers. Maar je zit wel de hele dag met dat machteloze gevoel, en als ik niet op stal ben pieker ik er idd nog steeds over.

Dennis dat begrijp ik ook wel, je doet het met liefde maar op den duur gaat er zoveel energie en tijd in zitten... En het is in de winter ook gewoon niet leuk, met kou en regen.... Maar wat goed dat Roos zoveel praatjes heeft hihi, met haar spaanse pas. En wat lief dat ook jouw man op zijn manier zijn steentje bijdraagt. Ze zeggen wel dat ze er niks mee hebben maar de soep word niet zo heet gegeten als ze opgediend word. :P

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 13:07

Aukelizzy schreef:
Hier was Zhuf vanmorgen erg slecht. Eigenlijk voor het eerst het typische bevangen loopje bij haar gezien. Ze liep nog wel, maar wel duidelijk het gewicht achterover. Als ze stilstaat wiebelt ze ook over beide voorbenen. Het gaat bij haar met zulke gigantische ups en downs. Denk dat ze vanmorgen zo slecht was door haar jolige avonturen van gister. Hier is nog steeds alles bevroren, dus ze kunnen niet in de paddock. Vanmorgen maar besloten om haar niet op de matten te laten en gewoon na het mesten weer op stal te zetten. Ze kan als ze buiten staat niet kiezen voor zachte grond duw dan gedwongen op stal leek me voor vandaag een betere optie. Hoop dat morgen alles eindelijk weer ontdooit is en ze gewoon weer naar buiten kan. Had haar vanmorgen wel meteen metacam gegeven, dat ik net ging kijken had ze wel nog hartslag in voorvoeten maar ze wou wel uit stal. Niet eruit gelaten dus weet niet hoe ze met de metacam loopt. Hopelijk is dit een tijdelijke terugval. Ik maak me gewoon echt zorgen en zit grootste gedeelte Vd dag in m'n hoofd met hoe zhuf zich voelt, ga met een gespannen gevoel naar stal om bang te zijn wat ik aantref. Hoop dat ik binnen aanzienbare tijd weer gewoon zorgeloos naar stal kan, merk bij mij dat het ook weerslag heeft op m'n privéleven. Geloof dat ik er niet vrolijker op wordt, en thuis worden ze gek dat ik alleen maar met Zhuf bezig ben. ( Wat ik ook wel kan begrijpen)

Ik hoop dat dit het absolute dieptepunt is voor Zhuf (en het vanaf hier weer een stijgende lijn wordt) :(:) .

Ik twijfel of ik het volgende nou moet zeggen want ik wil je absoluut niet demotiveren, maar wel een beetje helpen om je verwachtingen niet te hoog te laten worden. Zhuf had al sinds de ijzers een digitale pols, dus verdenking van weer actieve HB, en gisteren is ze helemaal uit haar plaat gegaan (wat flinke verergering van een actieve HB-aanval kan geven, niet enkel qua pijn maar ook van de ontsteking/schade). De kans is best aanwezig dat er door de overbelasting nu extra schade is en de aanval dus nu erger is. Wat ik daarmee bedoel te zeggen is dat het herstel daardoor ook langer zou kunnen duren, dus niet een tijdelijke terugval van een paar dagen (en dat dit nu de aanval kan zijn zoals hij is en vanaf hier pas het herstel kan inzetten).

Nogmaals, ik wil je niet demotiveren en wat ik hierboven zeg hoeft natuurlijk niet te gelden voor Zhuf, maar ik wilde je toch even waarschuwen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 13:11

Idd, het kost gewoon heel veel energie. Het is niet erg, maar af en toe, pffff. Zeker met regen, wind, storm, vorst. Zeker 's avonds als ik al gedouced heb en in m'n pyjama op de bank zit. Dan is het wel fijn als hij even hooinet over de deur heen gooit en het licht uit doet als hij toch in de schuur is (en gister had hij haar ook nog heel lief een stukje wortel gegeven :D ).

Ze roepen idd wel dat ze er niet zo veel mee hebben, maar weten dat die rare beesten voor ons de wereld betekenen. En dat ze met een beetje pech achter het paard geplaatst worden in rangorde :P .

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 13:18

Ja, mijn vriend rijd zelf ook, maar als ik de DA bel begint hij eerst te mopperen, dat kost natuurlijk weer, en later belt hij dan met een klein stemmetje, hoe het nu gaat en of de DA al geweest is. :')
En inderdaad, paarden eerst!

Pfff het sneeuwt nu hier. En dat zou dan zo over moeten gaan in regen. Daar zit ik echt niet op te wachten, met die bevroren ondergrond kan dat water nergens naar toe.

Dat vind ik ook het ergst wat er is, s'avonds nog van de bank moeten ervoor, in de winter. Hoeveel ik ook van ze houd. :o

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 13:37

OOH Yanaa, wat een avontuur zeg! Geezz, dat kon er ook nog wel bij. Maar vriendlief is een topper dat hij het heeft weten op te lossen voor je, die mag blijven ;) En stiekem idd wel positief als pony er zo te horen weinig van over heeft gehouden...

Yanaa schreef:
@ Francis:
Het lijkt alsof ze toch zo een voorkeur voor types hooi hebben. Merk het hier ook heel erg. Van eigen land zijn de dol op. Duur kruidenhooi toen tijd gehad, nou ze aten er niks van! Hooi waarvan ik dacht dit is twijfel of ze het eten, aten ze dan graag. En hooi waarvan ik dacht van jaaaa dit is een topper lieten ze me dan weer houden 8)7

Nou, precies dat dus... :roll:

Aukelizzy, ik herken dat heel erg, met buikpijn naar stal. Raya is mentaal best ok momenteel maar ik houd mezelf voor de gek als ik zeg dat het goed gaat. Ze kan met 4 zakjes bute en hoefschoenen nog steeds niet normaal lopen. Ze loopt langzaam, gewicht achterop, staat bij de hooibak continu van voet te wisselen... En je bent er de hele dag mee bezig in je hoofd. Ook ik heb echt geen ruimte in m'n kop voor andere dingen en er komt niks zinnigs uit m'n vingers.
Moet zeggen dat ik vind dat GDG wel een punt heeft... ik hoop heel hard voor je dat het een terugval van de vorst is maar dat je pols hebt vanaf dat ze ijzers heeft vind ik persoonlijk iets om niet te negeren. Heeft de hoefsmid of dierenarts daar nog iets over gezegd?
Hoe dan ook, heel veel sterkte er mee...

Hier net de brandnetel, kleefkruid en ginkgo binnen dus dat gaat vanaf vandaag over het voer... Ik ben benieuwd. Dierenarts gebeld omdat ik vandaag dus eigenlijk moet beginnen met afbouwen van de bute maar dat ga ik dus écht niet doen. Ik word teruggebeld dus we gaan zien hoeveel discussie dit op gaat leveren... :\
Heb gelukkig m'n oude dierenarts achter de hand, die had me al eerder uit de brand willen helpen maar heb ik niet gedaan omdat ze toen nog niet 'gezien' was en hij daar problemen mee had kunnen krijgen (uiteindelijk dus ook niet gezien door de dierenarts die het wel voorgeschreven heeft dus wat nu achteraf het gezeur om was. >;) Wel ligt m'n paspoort op de praktijk om afgetekend te worden. Dat had dus vorige week toen ik de metacam kreeg ook gekund, denk ik dan...) Nu ze al op de bute staat kan ik het bij hem waarschijnlijk zo ophalen. Moet ik er een stukje voor rijden maar dat is dan maar zo.

Wat fijn dat er toch van die lieve partners zijn die - ookal hebben ze niks met onze liefjes - toch voor ons en hen in de bres willen springen. Hier ook. Mijn vriend was toen hij me leerde kennen echt bang voor paarden. Zou vroeger niet in de buurt van ze komen. Maar hij wist dat het een packagedeal was... ik mét paarden. En hij vond wel dat hij in noodgevallen iets moest weten en kunnen dus gaat hij vanaf het begin bijna elke avond mee voeren, helpt mesten en van lieverlee is hij voor mijn paarden ook al minder bang. Raya, de grootste maar rustigste durft hij de aaien en dicht bij te staan (als ze hem een kus wil geven gaat 'm dat nog te ver... zó lomp, een man die een kus af wijst :') ) m'n shet vertrouwt hij wat minder maar die is jong en ondeugend dus snap ik wel. Maar hij heeft al wel 2 jaar met oud en nieuw met haar langs de weg gewandeld om ze naar hun logeerplek te brengen. Dat vindt'ie dan heel spannend en best eng maar hij doet het wel! Vind ik zó dapper van 'm <3
Dus dames, zuinig zijn op die mannen... :+:

xCODA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 13:45

Hallo, ik weet niet of het hier mag, maar voor een project op school zoeken we haren van hoefbevangen paarden. Waarom we dit willen en wat we precies zoeken staat in dit topic: [MD] Gezocht: hoefbevangenpaarden of pony's!!

Neem alsjeblieft een kijkje op de link, je zou ons er enorm mee helpen!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 13:54

Hoera voor iedereen die de nacht weer goed is doorgekomen en sterkte voor iedereen die door moet buffelen!

@yana: wat een drama met een goeie uitkomst.

Hier de nacht weer goed doorgekomen. Mijn paard loopt over het harde heel vlot, alleen de bevroren paddock is drama.
Mensen die aan het zoeken zijn tussen de hoefschoenen en beschermers, voor ons zijn de equine magnetic ankle wraps een geweldige uitkomst. De vorige keer met minder vriesweer kwam hij niet meeer van de plek en nu geen dikke benen en een blij, wandelend paard :j

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 13:58

Wat goed dat je vriend het zo heeft opgelost, Yanaa. Mijn man heeft ook niets met de ponies, al heeft hij zelf vroeger gereden en had zijn moeder ook paarden. Hij helpt met de dagelijkse dingen nooit, maar als er iets grondig misgaat, kan ik op hem rekenen. Hij heeft zelfs mijn dode paard in 2013 uit het bos gehaald met kunst- en vliegwerk. (Scheur in aorta tijdens een bosritje, ben er nog steeds niet echt overheen)

En ja, hier ook, eerste wat ik 's morgens doe is de gordijnen opentrekken en kijken hoe het er in de paddock voor staat. Soms 's nachts vanuit bed nog....

En dat gaat al jaren zo, de pony die dood is gegaan is ook meermalen bevangen geweest. De andere heeft, afgezien van een stofallergie gelukkig geen problemen.

Verder nog een astmatische kat die twee à drie keer per dag pufjes moet, en een hond met artrose die 1x per dag pijnstiller krijgt en 1x in de drie weken naar de d.a. voor een injectie met anabolen.

En zo blijft een mens bezig, zowel letterlijk als mentaal.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 17:12

GDG en Francis, ik ben daar indd ook een beetje bang voor. Sinds ze op de ijzers staat was er al telkens weer een pols te voelen, dus actieve HB en dat grapje van gister heeft niet meegeholpen helaas. Zou me niets verbazen als ze de aankomende dagen nog slechter wordt, ik hoop alleen heel hard dat ze daarna weer op gaat knappen, als is het maar met minimale beetjes. Maar dat je overal gewoon een licht stijgende lijn ziet.

Francis, DA denkt dat het komt door de standsverandering. Ze had een behoorlijke gebroken voetas, en ik stond een beetje met m'n rug tegen de muur. Zo laten had betekend dat ze langzaam slechter zou worden en uiteindelijk kans dat hoefbeen door de zool zou komen. Er moest dus wel een (drastische) standsverandering gedaan worden. Ik wist dat dit het risico was ( dat het een nieuwe HB aanval zou uitlokken) en we hopen dat ze uiteindelijk hier weer van hersteld. Geen idee of dat ook gaat gebeuren, ik hoop het zo hard. Voor mij is het grootste probleem om haar rustig te houden. Het is in haar hoofd nogal een appart paard. ( zacht uitgedrukt, DA en smid thuis zijn doodsbang van haar) En ze is echt kei en kei hard. Waardoor ze zoals gister ( terwijl Ze dus katsbevangen is ) gewoon echt gaat rennen en bokken.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 17:21

Hoe is de stand veranderd dan? Hielen lager?