Kymalin schreef:Tjonge jonge, dat klinkt erg drastisch! Nog nooit eerder gehoord dat ze dat op die manier behandelen! En ook weer typisch dat deze dierenarts weer zei dat je onbeperkt wortels mocht voerenIk weet niet..... maar als ik jouw verhaal zo lees dan spreekt de manier waarop ze je paard hebben behandeld niet aan. Open teenijzers zijn volgens mij ook achterhaald, ik zou ze in ieder geval weigeren... Maar goed, da's wat ik er persoonlijk bij voel hoor, ook niet aanvallend naar jou bedoeld ofzo.
Ik ben wel benieuwd hoe het verhaal verder gaat, jammer dat je computer je er steeds uitgooit als je zo'n lang verhaal hebt getypt
Zo drastisch was het bij Vick niet, hoor, als ik de foto's van de hoef van Image zie.

Tja...die Duitse DA, hij bedoelde alles natuurlijk goed, maar achteraf (jaren later) ben ik het ook niet eens met die behandeling. Vandaar dat ik Victor bij de tweede hoefbevangenheid ook niet meer naar die kliniek heb gestuurd, maar naar een andere. En ook een beetje omdat ik me doodschaamde dat ie toch weer hoefbevangen was geworden.

Dat van die wortels kwam ik ook jaren later achter, die krijgt ie ook niet meer en de openteenijzers zijn idd weer achterhaald.
Victor krijgt sowieso geen ijzers meer, hij geneest beter en sneller zonder.
Tja...ik heb veel fouten gemaakt met de eerste hoefbevangenheid, juist omdat ik niet naar mijn gevoel (intuïtie) luisterde maar naar de DA's. Naarmate ik meer en meer met DA's te maken kreeg (en eigenwijze hoefsmeden) ben ik meer naar m'n eigen gevoel gaan luisteren en daar kom ik toch een stuk verder mee. Af en toe heb ik natuurlijk wel de hulp van een DA nodig en sommige zijn ook wel goed, maar ik vertrouw ze niet klakkeloos meer. Mede daarom wil ik hier ook het volledige verhaal van Vick vertellen, zodat andere niet dezelfde fouten maken als ik toendertijd maakte.
Hoefbevangenheid is wel degelijk goed te genezen, ookal geloven veel mensen (ook DA's en hoefsmeden) er niet in.
Maar goed, deel 2 van Victor's verhaal is nog veel dramatischer dan deel 1, maar dat komt nog wel. Ik moet weer werken.
Ik kan jullie al wel verklappen dat Victor nog steeds leeft!

@Isapaardje: Bedankt voor de tip! Dat zal me iig veel ergenis besparen.