Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
hwn schreef:@Dizzy, kan er niet wat meer van de hiel afgehaald worden? Dan komt het hoefbeen toch vanzelf in een betere hoek? Teen inkorten zou imo het probleem nog verergeren, of zie ik dit verkeerd?
capopjekop schreef:Ik durf het eigenlijk niet meer te zeggen omdat het niet door iedereen in dit topic gewaardeerd wordt maar heb je niet de mogelijkheid om naar van nassau te rijden met haar? Die hebben toch al heel wat paardjes in dit topic op de rit gekregen
Dizzy schreef:Tancreda klopt! Was rond kerst even een moeilijke tijd of hij ingeslapen moest worden...
Maar met nieuwe hoefverzorger lijkt het goed te gaan en hij knapt met de dag op. Zool id dubbel zo dik in 4 weken!
Hij bokt en rent alweer wat in de paddock (en is helemaal zonder pijnstillers)
hwn schreef:@Dizzy, kan er niet wat meer van de hiel afgehaald worden? Dan komt het hoefbeen toch vanzelf in een betere hoek? Teen inkorten zou imo het probleem nog verergeren, of zie ik dit verkeerd?
Dat dacht ik ook en zeggen veel mensen vanuit de paardnatuurlijk hoek, maar toen wij dat deden lag hij 1 week doodziek in zijn stal, echt zo wil ik hem nooit meer meemaken, zo.n pijn.
De nieuwe hoefverzorger werkt vanuit het breakover punt onder de zool (vergelijkbaar zoals Pete Ramey doet) en lijkt misschien wat op het break-over beslag, alleen dan zonder ijzer en op de juiste plaats (op het breakover ijzer wat compleet op de verkeerde plek zat, het breakover punt, kon hij helemaal niet lopen).
Hij is getest en de EMS waarden zijn te hoog. Hij krijgt nu hooi met <5% suiker en equilin balancer met de vitamine E olie van de blauwe hengst en daar doet hij het nu goed op. Valt ook mooi verder af.
Angs1989 schreef:Vanaf morgen gaat Sky ook op de bute. Vind het heel spannend, laatste keer bute had ze flinke koliek, maar achteraf blijkt dat ze toen door een andere dierenarts veel te hoog gedoseerd was. Vanaf morgen 2x per dag 1/3 zakje, hopelijk gaat dat goed en is ze minder gevoelig op haar hoefjes.
[/quote]Citaat:Dizzy, hoe zijn deze waarden bepaald? Moest je paard een nacht vasten? Die van mij verdenken ze ook van EMS, echter is ze nu te slecht om te laten testen aangezien ze nog teveel pijn heeft. Daarnaast vraag ik me af in hoeverre het zin heeft om het te weten. De behandeling, suiker arm voer/hooi enz, veranderd niks aan wat ik nu al doe.
Zag je verder nog iets specifieks aan je pony of alleen HB?