Megasus horse runners... jouw mening?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 16:39

Criollogek schreef:
Tip aan jullie die ze monteren, let op dat je de clips niet te ver inslaat. Vleugel moeten vooraan precies op het randje. Deed ik de eerste keer fout waardoor de hoef niet helemaal tot vooraan kwam bij de ene voet.

Kunnen ze niet meer eruit?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 22:34

Ik heb ze er nu sinds vanmiddag onder zitten bij mijn kreupele pony, en ik ben zeer positief verrast.
Mijn pony heeft zijn been bij de peesaanhechtingen onder de knie verrekt twee weken geleden, en dat exact aan zijn enige platvoetje.
Ik bekap hem zelf, wel traditioneel en heb hem gelijk wat steiler gezet om de pezen te ontlasten, maar zo steil als op een ijzertje gaat gewoon niet lukken.
Dat slijt te snel weer plat, dus toen de horserunners kwamen heb ik mijn kans gegrepen en hem optimaal steiler gezet en de horserunners eronder.
Vanmorgen en vanmiddag liep hij blootvoets en liep hij kreupel, maar hij had vond ik vooral last van zijn schouders en hals, hij heeft door EMS erg gevoelige spieren.
Net zat het me toch niet lekker en ben ik nog wezen kijken hoe het ging.
Even gestapt, en al heeel snel kwam het tempo er lekker in.
Laten draven, en nu is hij enkel nog goed onregelmatig ondanks zijn runners.
Mijn pony is echt heel kleinzierig met pijntjes, en hij heeft 50/50 kans linksvoor een we vermoeden lichte peesblessure.
Als ze fout hadden gezeten had hij zeker weten geweigerd.
Tis een onwijs gevoelig ding, maar hij loopt met die dingen of hij wil zeggen: nou dit zit lekker hoor baas!
Nu maandag een afspraak maken voor een echo van zijn been om te kijken of er echt een blessure zit, of puur pezen verrekt icm zijn spierproblemen.
Maar in de tussentijd loopt mijn beest 24/7 met zijn horserunners om.

Criollogek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 08:32

cinniz123 schreef:
Criollogek schreef:
Tip aan jullie die ze monteren, let op dat je de clips niet te ver inslaat. Vleugel moeten vooraan precies op het randje. Deed ik de eerste keer fout waardoor de hoef niet helemaal tot vooraan kwam bij de ene voet.

Kunnen ze niet meer eruit?

Je kan ze weer eruit halen maar nog best wat gedoe hahaha daarom geef ik de tip ;-)

dus gaat alleen om de twee die vooraan zijn de rest moet natuurlijk nauw aansluiten op de hoef ;-)

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 10:17

Fabster schreef:
Delphi2 schreef:

Ik heb ze alleen voor.

Gebruik je ze al?

Ja, ik heb hier al wat ervaringen gepost.

Fabster

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 10:21

Gefeliciteerd trouwens, Delphi. En dan heb ik je ervaringen vast al gelezen. Ik inthou niet alle namen. Maar ik ga ze nu echt ook bestellen! Eens zien hoe snel de levering dan is :o

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 10:52

Ik heb ze 25 april besteld, maat 14. Nog niks gehoord.
Toen ik ze bestelde stond er een levertijd van 6 weken.

Ik ben erg benieuwd! Noteer alle tips die ik hoor.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 11:26

Tilmar schreef:
Ik heb ze 25 april besteld, maat 14. Nog niks gehoord.
Toen ik ze bestelde stond er een levertijd van 6 weken.

Ik ben erg benieuwd! Noteer alle tips die ik hoor.

Je had gehoopt dat je ze eerder zou hebben _O-
Denk dat ze eerst alle andere backers doen en daarna de gene die besteld hebben via de webshop.ach en t is wel duidelijk dat ze niet kunnen plannen kwa tijd.

Criollogek schreef:
Je kan ze weer eruit halen maar nog best wat gedoe hahaha daarom geef ik de tip ;-)

dus gaat alleen om de twee die vooraan zijn de rest moet natuurlijk nauw aansluiten op de hoef ;-)

Gelukkig maar want ik ben echt een kneus die dat toch net ff te ver doet :')

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 12:48

Nou ik heb net een horserunner uit de wei moeten vissen, ondanks springschoenen heeft hij er een afgetrapt. -O-
Geen nattigheid of blub, droog land maar het ijzer is nog heel.
Ofwel 24/7 omhouden is hier kansloos, megalock systeem heb ik.
Als mijn dierenarts voor die pezen beslag adviseert ga ik plakbeslag bestellen. -O-
Verder zijn ze wel super gebruiksvriendelijk met bevestigen en ik kon het ijzer van 15 meter afstand in de wei zien liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 16:03

moonfish13 schreef:
Nou ik heb net een horserunner uit de wei moeten vissen, ondanks springschoenen heeft hij er een afgetrapt. -O-
Als mijn dierenarts voor die pezen beslag adviseert ga ik plakbeslag bestellen. -O-
Verder zijn ze wel super gebruiksvriendelijk met bevestigen en ik kon het ijzer van 15 meter afstand in de wei zien liggen.

Als er voor een peesblessure een ijzer onder moet is dat doorgaans een ijzer dat de balans van de voet veranderd en de pees ontlast. Dat gaat eigenlijk niet met plak beslag.

Criollogek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 09:01

moonfish13 schreef:

Je hebt de achterkant te lang gelaten!!! ik zag het al op de foto die je had geplaatst. Bekijk even goed het montage filmpje Moonfish13. En de Lock zijn idd niet om 24/7 om te laten. Daar hebben ze de Glue voor.

Criollogek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 09:19

Beste mensen van Bokt die interesse hebben in de Megasus. Heel belangrijk dat de Horserunners goed worden monteert! Daar heb je allemaal filmpjes voor.
Ik ben een enorme fan van die dingen. Heb een Criollo die erg dunne zolen en insulineresistentie heeft. Dus chronisch licht bevangen. Hoefschoenen zijn oke maar met de Megasus loopt hij als een train.
Alles blijft zitten! soms moet ik de locks op de hoeve vervangen, afgetrapt of te veer doorgegroeid.
Maar het is het waard. Ze hebben ook de Glue variant voor 24/7 voor herstel. Schijnt ook erg goed te werken.

Ik ben zo happy met die dingen dat ik besloten heb om vertegenwoordiger van de Horserunners te worden. Ben al zelfstandig dus kan dit prima doen. En nu niet zeggen "ah daarom reageert ze hier, reclame maken" ik had die megasus ook al in de voorverkoop 1,5 jaar geleden besteld zonder het idee om vertegenwoordiger te worden. Ik blijf de reacties lezen overal op internet zie goede reacties maar ook minder goede. En dit is erg jammer voor die dingen omdat toch vaak verkeerd monteert. Bij mij bleven ze vanaf het eerst moment goed zitten. Crossen door de bossen, door het water enz. zelf de plakkers op de hoef blijft plakken.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 10:56

Criollogek schreef:
moonfish13 schreef:

Je hebt de achterkant te lang gelaten!!! ik zag het al op de foto die je had geplaatst. Bekijk even goed het montage filmpje Moonfish13. En de Lock zijn idd niet om 24/7 om te laten. Daar hebben ze de Glue voor.

De achterkant is zo lang omdat ik ze anders over zes weken weg kan gooien, dus aub niet gelijk dat oordeel trekken. :+
Ik heb overigens met ijzers nooit problemen gehad met aftrappen, en die takken waren echt niet korter dan dit hoor.
Gistermiddag ermee gestapt en dat ging uitstekend.
Overigens ben ik nog ingestapt in het megasus plan toen gezegd werd dat je ze 2 weken om kon laten aan een stuk.
Maargoed als vertegenwoordiger zou ik me iets minder schreeuwerig opstellen, ik ga hier ontstippen want geheid blijf je hier hangen en daar heb ik weinig zin in.

Nini_roosje, in dit geval kan het dus wel.
Deze pony staat te week bij die hoef, en zodra je deze steiler bekapt slijt dat extreem snel weer plat.
Nu met de megasussen kan ik voorkomen dat die slijtage komt waardoor die pees weldegelijk ontlast blijkt te worden.
Mijn pony loopt volgens mijn smid zonder hinkepinkerig, en mét iets onregelmatig.
En nee hij heeft absoluut geen korte hoeven, wel een wat dikkige pees.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 11:08

Moonfish
Waarom kan je ze dan over 6 weken weggooien als je ze korter maakt?
(Gewoon nieuwsgierig )

Tis de wel jammer dat er toch best wat veranderd is tussen het plant toen ze een startup starten en de uiteindelijke uitvoer
Ik ben stiekem wel blij dat ik ze indertijd niet besteld heb en nu de ervaringen van anderen eerst eens kan volgens

Criollogek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 12:07

Sonja_vR schreef:
Moonfish
(Gewoon nieuwsgierig )

Tis de wel jammer dat er toch best wat veranderd is tussen het plant toen ze een startup starten en de uiteindelijke uitvoer
Ik ben stiekem wel blij dat ik ze indertijd niet besteld heb en nu de ervaringen van anderen eerst eens kan volgens

Wat is er veranderd?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 12:10

Ik hoop dat Moonfish niet ontstipt heeft, want ik ben ook nieuwsgierig over die 6 weken.

Over 6 weken gesproken, als op hun bestelsite staat dat een levering er met 6 weken is, dan zou dat toch moeten betekenen dat iedereen die ze vooraf besteld heeft, zoals ik, vanaf dat hun site in de lucht ging, volgens mij 2 weken geleden, NIET langer hoeft te wachten dan die 6 weken, dus nu nog 1 maand max.

Toch?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 12:14

@Criollogek wat er is veranderd, denk ik, maar ik kan het mis hebben, is dat sinds men nu weet dat er een vertegenwoordiger van Megasus in het topic gaat meepraten, het misschien lastiger wordt om te zeggen wat je van het product vindt. Mogelijk denkt men dat jij bij iedere aanmerking over het product, het product fel gaat verdedigen. Of het juist overdreven himmelhoch aanprijst. Dát is denk ik, maar dat is mijn mening, wat er nu veranderd is.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 12:25

Criollogek schreef:
Sonja_vR schreef:
Moonfish
(Gewoon nieuwsgierig )

Wat is er veranderd?

Erm
Zet het originele startup verhaaltje (voornamelijk over hoe makkelijk en sinpel het allemaal zou zijn)
Naast het hele hoe aan te passen en monteren verhaal zoals het nu is
Een stuk minder simplistisch als initieel bedacht/verteld

Maar ik volg dit topic specifiek voor de gebruikers ervaringen, die vertellen mij veel meer dan welk verkoop verhaaltje ten tijde van de startup/pre orders of nu van fabrikant of verkoper
Zeker over het stukje aanpassen en monteren
Maar zo simplistisch als ooit verbeeld werd is het gewoon niet meer
En dat is op zich jammer en ergens ook een risico voor het product
Hoe meer er aan gesleuteld kan worden, hoe meer er fout kan gaan

Vind jouw gebruikers ervaring ook heel fijn om te lezen
Maar meer Dan gebruikerservaringen zoek ik op dit moment niet

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 12:47

11 juni ga ik samen met mijn hoefsmid de megasus monteren op mijn paardje. We rijden nu alleen nog maar buiten wn hebben ook heel wat kiezelpaden wat de hoeven van mijn paard niet ten goede doet. Ik ben erg benieuwd. We hebben de vorige keer er al naar gekeken en ze zei dat het prima te doen moet zijn. Ze zei al ijzers zijn meer werk.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 13:54

Ik vind het filmpje van nu ook minder makkelijk als de aller eerste maar ik ga het wel proberen!en zal ook zeker mijn ervaring hier gaan posten of hij nou positief of negatief is.
Ik ga me echt niet druk maken om het feit dat er ineens een vertegenwoordiger zich geregistreerd heeft en in dit topic zit.
Want ook al had ze het niet eerlijk gezegd dan nog kan je uit de tekst direct opmaken dat ze een vertegenwoordiger oid van is.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 15:12

Ik pas en verkoop al een tijd hoefschoenen en ook daar zie je dat een nieuw produkt vaak nog een paar keer aangepast en gemodificeerd moet worden of dat het niet voor alle paarden en omstandigheden geschikt is, ik ben ook niet verbaast dat het zoveel tijd heeft gekost om de Megasus op de markt te brengen bij de grote aantallen waarmee ze zijn begonnen.
Ook de megasus werkt niet voor elk paard en in alle omstandigheden, ik had niet anders verwacht.

Voor mijn paard ben ik ook nog niet 100 % tevreden omdat de klittebandjes beschadigen of los gaan, ik ga ze bunnenkort op nieuw plakken en dan wat tips van de fabrikant opvolgen.

Op dit moment zou ik ze nog niet kopen voor mijn andere paarden, daar vind ik ze te duur voor en nog 100% goed werken, maar misschien komt dat nog.

In Duitsland zijn er wat gebruikers die de plakvariant gebruiken, daar lees je positieve ervaringen van maar andere merken plakschoenen zijn veel goedkoper.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 15:26

ja als ik plakschoenen had willen hebben, dan had ik niet voor dit systeem met klips gekozen. Dan zijn er wel andere merken die al lang op de markt zijn en idd goedkoper zijn.

Ik rijd al op hoefschoenen, maar ik zocht een makkelijker systeem van aan en uittrekken en hoop dat in de megasussen te gaan vinden.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 16:42

Welke plakschoenen zijn er allemaal verkrijgbaar?

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 16:56

Delphi welke tips heb je gekregen van de fabrikant met betrekking tot t loslaten?
Ben wel benieuwd kunnen we miss meenemen om te voorkomen dezelfde fout te maken.

Plakbeslag wilde ik ook heel graag maar het is er gewoon niet in kleine maatjes.
Ik was dus vooral vanwege de kleine maatjes gauw over gehaald.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 17:16

Met betrekking tot het loslaten zorgen dat de plakstrips niet te laag op de hoef zitten. Maar hoger plakken hielp hier ook niet.

Met betrekking tot de beschermkappen die er binnen een dag af zijn, een paar mm van de rand snijden zodat ze wat strakker op de hoef komen. Dat heb ik nog niet geprobeerd.

Criollogek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 17:41

Monique1963 schreef:
@Criollogek wat er is veranderd, denk ik, maar ik kan het mis hebben, is dat sinds men nu weet dat er een vertegenwoordiger van Megasus in het topic gaat meepraten, het misschien lastiger wordt om te zeggen wat je van het product vindt. Mogelijk denkt men dat jij bij iedere aanmerking over het product, het product fel gaat verdedigen. Of het juist overdreven himmelhoch aanprijst. Dát is denk ik, maar dat is mijn mening, wat er nu veranderd is.

Is wel grappig dat je dit zo zegt over fel worden, merk dat anderen dat nu wel doen als ik een opmerking maak ;-). Ik ga zeker niet fel worden. Er zijn heus ook punten die misschien nog verbetering nodig hebben. En zoals Delphi ook al zei, heus niet voor alle paarden.

De enige reden waarom ik hier wat opmerkingen geef is dat ik het jammer vind als mensen verkeerde dingen zeggen zoals nu ook al. Ze niet goed monteren en ze daardoor slecht besproken worden.
En als er problemen zijn kijken of ik adviezen kan geven en/of samen kijken wat er aan de hand is.

Moonfish@ bekijk even dit filmpje dan zie je waarom je de achterkant kort moet maken.
Ik zou de Megasus niet vergelijken met ijzers eerder met hoefschoenen. Mensen die ijzers willen gaan meestal geen Megasus gebruiken. End of iron age is het motto van hun ;-)
is met Engelse ondertitels

P.s. Plak schoenen van Megasus zijn meerder keren te gebruiken dus niet perse duurder.

Groetjes Tania