Gescheurde hoef, wat zijn de optie's?

Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Re: Gescheurde hoef, wat zijn de optie's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 09:19

Zo dat doet deugd Shanna!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 14:08

Ik hoop dat deze trend zich doorzet!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 14:44

Dat ziet er een stuk vrolijker uit dan het gestrompel! Hopelijk zet het, eindelijk, door! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 19:34

Bijke vandaag op het harde en in draf;

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 19:39

Dan zie je dat ze nog niet recht is in draf en op het harde in stap, ook al is het al een stuk verbeterd.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 19:43

op t harde loopt ze nog echt wel duidelijk kreupel. Maar wat fijn om haar in galop te zien zeg!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 21:26

Ik zie nog steeds veel pijn.
Je knijpt er gewoon je billen van samen tijdens het filmpje. Op het harde zeer voorzichtig, met een gestrekte schouder, in draf op het gras zoekende en niet rad, galop niet bekeken.
Beter hoor.. maar ik zou hier als eigenaar nog steeds buikpijn van hebben. Als ze zo zou blijven lopen als dit is het zonder pijnstilling geen goed niveau van leven.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 07:25

Ik vind t er niet slecht uit zien. Niet optimaal natuurlijk, maar duidelijk een stuk beter. Als het allemaal zo n ontzettende lijdensweg is, gaat ze echt niet in draf of galop. Ook niet als je haar aanmoedigt. Dus op de goede weg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 08:56

De smid is geweest en is erg tevreden over hoe het er nu uit ziet, en ook over hoe ze loopt (ten opzichte van de vorige keer natuurlijk)! Ik kan dus een afspraak gaan maken voor de foto’s! :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En nog een foto van haar andere voetje;
Afbeelding

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 09:31

Top dat het gat zo uitgeroeid is! Vijlt jouw hoefsmid nou de hoefwand bij?
(Hoger op, ik bedoel niet het randje hoefwand bij de zool). Waarom doet hij dat, ik zie op alle foto’s vijlsporen. %)

Ben benieuwd naar de foto’s!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 09:35

Ik zit zo is beter te kijken he, en vind t ergens wel verwonderlijk wat er gedaan is.
Dit bedoel ik niet negatief. Gewoon als informatie honger en dan vind ik mijn vraagtekens uiten altijd interessant op Bokt:

Ik zie dat hij wat straal weggehaald heeft, wat steunsel, zie dat hij de zool met rust gelaten heeft en ik vraag mij af waarom hij bij haar “goede (bokachtige) hoef” de hielen zo hoog laat / flares laat hebben. En dat vijlen.Ergens jeukt dat, dat ik mij afvraag of dat anders gekund had.

Nogmaals, niet zeikerig bedoeld!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 09:56

De hielen van haar stijle hoef zijn zo ver ingekort dat de straal net meedraagt. De andere hoef zijn de hielen niet van ingekort. Te ver inkorten kan natuurlijk ook niet zomaar, de hielen zakken steeds een beetje meer. De buitenkant is inderdaad gevijld om te kijken of de scheuren schoon zijn (i.v.m. de white line disease die ze gehad heeft), gelukkig is de WLD nog steeds weg! :D

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 11:00

Duidelijk! Had ze aan alle hoeven wdl (anders moet ik ff terugscrollen in je topic) ? Maar dat zie je toch vooral onder de voet in de witte lijn ipv buitenkant? Super dat de WDL weg is gebleven. Toi toi toi +:)+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 11:06

Shanna wat fijn. Ik gun je zo het goede nieuws!!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 11:07

Ik ben vooral benieuwd waar die kreupelheid vandaan komt.
Niet van dat gat wat er gezeten heeft.

Ik heb wel meer paarden gezien die stijl stonden/staan maar die lopen gewoon.

Daarom ook heel benieuwd naar de foto's.

Het ziet er zo op het oog wel goed uit.
Is zo'n riders rasp niet iets voor jou dan kun je die af en toe er even langs halen als er braampjes op de hoefrand komen. Dan houd je alles mooi rond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 11:37

Je kan dat ook al aan de scheuren zien, als die niet recht maar kronkelig of poreus zijn is dat aanleiding om meer te gaan graven.

De kreupelheid komt van de pijn/ gevoeligheid van de kapotte hoef en het lopen op de zool.
Ik ben ook heel benieuwd naar de foto’s, en hoop dat de schade beperkt is gebleven tot de zachte weefsels en niet ook botaantasting/ artrose..

YellowLeaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 14:55

Ik heb net het hele topic gelezen en ben mij echt doodgeschrokken van hoe ze erbij gelopen heeft qua hoef. Had nog nooit zoiets gezien. Heb ik het goed gelezen dat je nu een andere smid hebt dan in het begin? Ik las over een betrokkenheid bij Emmeloord, heb je nu toevallig J. N.?

Ben heel benieuwd wat er uit de foto's komt. Ik zou eigenlijk zelf algehele diagnostiek willen, na zo lang kreupel lopen is er een hele grote kans dat ze ergens anders ook is gaan compenseren. Welke arts heb je in Emmeloord? Ellen of Astrid misschien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 15:20

Ik heb nu inderdaad een andere smid als in het begin, we zijn inmiddels met de 4e of 5e smid (inderdaad een J) en 3e kliniek bezig (oei..).

Ik laat inderdaad foto’s maken van meer dan alleen dr hoef. Ik wil dr hele been tot met dr schouder sowieso op de foto. De arts is ook chiropractor dus dat is wel fijn!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 20:54

Shanna schreef:
Ik laat inderdaad foto’s maken van meer dan alleen dr hoef. Ik wil dr hele been tot met dr schouder sowieso op de foto. De arts is ook chiropractor dus dat is wel fijn!

Dat word vast interessant! Brand je niet van nieuwsgierigheid naar de binnenkant joh? Ik weet niet of ik het zo lang vol had gehouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 23:33

Opzich wel, aan de andere kant vind ik die foto’s ook wel erg spannend. Dan is het niet weten misschien wel fijner/ veiliger dan het wel weten..

Tot nu toe waren we enkel bezig met de groei en het herstel, nu gaat het duidelijk worden in hoeverre de hoefzweer voor echte schade heeft toegebracht (laten we hopen op het minimale) en het revalideren wat daarna hopelijk komt vind ik ook wel erg spannend! :=

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 02:23

Ik zou er eerlijk gezegd van schrikken als de hoef straks geen gigantisch gekanteld hoefbeen toont op foto.
De vorm van de hoef, de wijze waarop zelfs de hoef bijna kantelt en op de voorwand wil gaan leunen ipv op de onderkant van de voet wijst toch sterk op een hoefwand die de vorm van een gekanteld hoefbeen wil vormen.
En of je dit dan aan de hoefzweer moet verwijten, lijkt me ook sterk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 08:00

Hoefbeen ontstekening kan ook zorgen voor het loslaten van de lamellen net als bij hoefbevangenheid waardoor het hoefbeen kantelen gaat. Ze weer an sich niet .

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 08:06

De foto's zullen het uitwijzen. Om nu gelijk van zeer dramatische veronderstellingen uit te gaan vind ik nogal prematuur en voor TS niet opbeurend. Er zijn genoeg deskundigen die het paard in real life hebben gezien.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 08:17

pien_2010 schreef:
De foto's zullen het uitwijzen. Om nu gelijk van zeer dramatische veronderstellingen uit te gaan vind ik nogal prematuur en voor TS niet opbeurend. Er zijn genoeg deskundigen die het paard in real life hebben gezien.

Mee eens, maar hou wel in het achterhoofd dat een deskundige ook niet in het paard kan kijken.

Ik ben heel benieuwd in ieder geval.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 11:34

Ik ben ook heel benieuwd. Ik hoop voor TS dat paard van binnen iig goed is, dan is er nog perspectief namelijk.

Is ze van binnen gewoon slecht...dan moet je over andere dingen na gaan denken