Verrekking bandjes hoefgewricht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gulpje

Re: Verrekking bandjes hoefgewricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 11:01

Bij ons staan ze nog steeds op de wei. Wat dat betreft heb ik vreselijke mazzel hoor :j
Als de weidegang klaar is (wat ik met de regen deze week wel verwacht) gaan ze halve dagen op de paddock, en kom ik 's avonds stappen. Nu doe ik draven en een dag rust, omdat hij toch de hele dag op de wei loopt. Maar als de paddocktijd ingaat ga ik hem absoluut weer dagelijks stappen. Probeer het dan wel af te wisselen (op t erf of in de bak) Denk dat het tussen de oren ook goed moet zitten en dat heb ik heel duidelijk bij mijn paard gemerkt. Hij was echt zwaar gelukkig toen hij weer de wei opmocht en dat heeft zijn herstel echt goed gedaan :j

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 11:04

Dat ben ik met je eens!
Als ze niet gelukkig zijn herstellen ze minder.

Adorno ziet er nog steeds happy uit en voelt zich goed.
Is wel fris maar heel normaal te hanteren. Heb het idee dat hij het zo wel ok vind. Gelukkig....

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 11:38

Bij ons staan de paarden altijd jaar rond buiten ( zandgrond ) dus dat is echt super! Zhuf die staat een paar uurtjes per dag buiten op een klein stukje zodat ze niet echt gek kan doen. Ik denk dat het misschien 10 bij 5 is ongeveer en ze staat samen met mijn shetlander. Ik durf het niet meer aan om haar gewoon echt weidegang te geven.

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 13:39

Kelly-Taco: naar he dat je paard zo bangig is. weet je ook hoe het komt dat hij zo paniekerig is bij het opstappen?

Flo staat ook niet in de wei of paddock. Alleen in de molen. Hij houdt zich goed met stappen, op t harde. maar op t zand gaat hij nog wel eens springen, dus dan doe ik wel een hoofdstel in.

Tja het blijft moeilijk om ze weer op te bouwen.... de tip om hem snel voorwaarts te rijden als hij gek gaat doen is op zich wel een goede. Ware het niet dat dit jonge paard nog niet zo goed aan het been is/was... nou we houden de moed erin.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 13:44

AM, hij vond voorheen alles eng. Opzadelen kosten hem al 10jaar van zn leven. Dat opstappen is een overblijfsel denk. Ging veel beter maar nu hij fris is wordt het weer erger.
Hoe dat vluchtgedrag precies begonnen is weet ik niet. Toen ik hem leerde kennen had hij het al.

Stapmolen doe ik niet. Wil hem graag zien/horen stappen. En ze gaan toch in een rondje. Kan hier heel mooi lange stukken op het erf stappen.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 20:53

WL dat is goed nieuws!! Mooi :D Duimen dat het zo doorzet, lekker dat je weer wat mag gaan joggen ook :)

Yade gaat bij 2 streepjes tranquigel al een beetje door haar achterhand lijkt het, kan me voorstellen dat dat heel zwabberig voelt als je er op gaat zitten.
Ik draaf met Yade gewoon aan de hand, heb al een keertje op mogen bouwen met draven in mei, toen ging ik gewoon de weg op of op gras en draafde ze braaf naast me, ook nog eens goed voor mijn conditie ;) Ze heeft shows gelopen, ook met het dochtertje van de fokker er naast (meisje van toen 8/9 jaar), is dus keurig opgevoed op dat vlak, dat is wel fijn.. Aan de longe is ze ook wel braaf, maar dan blijft ze op een volte en onder het zadel vertrouw ik het ook nog niet voldoende als ze weer voor de eerste keren mag gaan draven, omdat ze nog zo groen is. Ze is wel eens aan de ren gegaan en was toen goed te stoppen met een on rein stop, maar dat durf ik uiteraard niet met deze blessure :o

Yade staat 's middags in de longeerbak, ongeveer 12 bij 12 en rond zodat ze geen slidingstops in de hoeken kan maken. Ik heb er in het begin over gedacht om echt stalformaat af te zetten, maar ze gedraagt zich over het algemeen prima en ik heb liever dat ze een klein stukje rechtuit draaft dan dat ze gaat staan draaien op een klein stukje. Niet naar buiten is geen optie, ze kan niet alleen achter blijven op stal.

mijnzoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 21:20

@ aukelizzy, bedankt voor je welkom,

ik zal jullie op de hoogte houden van Beau haar vorderingen. Vandaag weer gereden ( nou ja rijden 4x 5 minuten draf en veel stappen) en ze was goed te rijden, kon er weer eens aan zitten in plaats van dat ze dan gelijk boor werd en gek ging doen, heerlijk! Ik geef Beau muisjes ter verdoving (de orginele naam weet ik even niet) Ze noemen het muisjes omdat het lijkt op van die fruithagelslag. Zonder deze muisjes kan ik er ook niet op en gewoon rijden dan is ze veel te heftig en ben ik bang dat er ongelukken gebeuren. je kunt die muisjes best lang voeren alleen is het wel zo daar waar ze eerst van een schepje al reactie geven moet je naar verloop van tijd vijf schepjes geven voor hetzelfde resultaat. er treed een soort gewenning op. Denk dat ze wel goedkoper zijn dan tranquigel (pot kost ruim 20 euro en ik doe er ongeveer drie weken mee als ze bijna iedere dag krijgt) Ik heb ook Zylkene (hoop dat ik het goed schrijf) geprobeerd als verdoving maar dit gaf totaal geen resultaat, was alleen erg duur! Succes allemaal met de paardjes

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 19:40

Even een kleine update,
Vandaag weer gereden op flo,nadat hij van de tranquigel zo slaperig was heb ik dit niet meer gedaan. vrijdag gereden,gister rustig alleen stappen en vandaag weer rustig wat draven. Hij doet t zo ontzettend goed! Ik rij wel in de binnenbak,maar dat mocht ook. De buitenbaan is 60x25 ofzo dus dat zou t beste zijn,maar dat durf ik nog niet aan. Ik merk inderdaad dat nu hij weer regelmatig onder het zadel is hij rustiger is en ik hem goed rustig kan laten draven. De schat is zelfs nageeflijk.dat doet hij zo goed,wat ben ik trots op hem zeg :))
Nu weer rustig het krachtvoer invoeren,en hopen dat deze tendens doorzet.hij loopt zuiver maar ik hou mijn hart vast bij de volgende controle! Over 4 weken mogen we weer ...Los staan in de paddock durf ik nog niet aan,wel hou ik hem aan de lijn zodat hij lekker kan rollen.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 19:56

Wat een goed nieuws!! Heerlijk!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 19:59

@mijnzoef: Heerlijk dat je paardje zich aardig laat revalideren. Zolang ze dat maar toelaten houd je controle over de bewegingen en heb je de meeste kans op succes. Heel prettig dat je door de muisjes de uitspattingen onder controle kunt houden. Op zo'n bommetje ronddraven kost je jaren van je leven weet ik uit ervaring.Zhuf reageerde helemaal niet op de muisjes, op de tranquigel een beetje...

Wat is Yade voorbeeldig Ireen +:)+ .. Geweldig dat je draven aan de hand op kunt bouwen. Dat is natuurlijk ideaal. Rechte lijnen zonder de belasting van de ruiter. En het is inderdaad nog goed voor je eigen conditie ook.

@ AV Je mag inderdaad wel trots op je kanjer zijn. Heerlijk gevoel als ze zo mee werken en je zonder hartkloppingen kunt draven. Helemaal voor zo'n jong dier..

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 20:29

Ireen:mocht jij nou ook alweer opbouwen? Wel fijn dat jade aan de hand zo braaf is!!
Aukke: ja super toch? in de molen staat hij wel maar daar loopt ie echt zeer rustig in te sjokken. Het is gewoon zon lief kuiken,met zoveel vertrouwen,dat siert hem.

Emy2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 20:39

Toen jullie het hadden over het geven van 'iets' waardoor je paard rustiger wordt dacht ik nog: die van mij is zo ontzettend braaf onder het zadel, die heeft dat niet nodig. En tsja, dat moet je natuurlijk niet denken. Vandaag zag ze een paar hondjes. Normaal gaat ze ff stilstaan en gaat ze er wel langs, maar vandaag had ze iets nieuws. Linksomkeert en volle rengalop over het asfalt... :n Gelukkig stopte ze net voor de bocht. Zag ons al languit onderuit gaan op het asfalt %) .
Ook had ik niet aan een galopje moeten denken, want had net bedacht dat als ik de 14e terug moet voor controle ik natuurlijk in die week daarvoor dat ff moet uitproberen.. Nou ze had vandaag de smaak te pakken. Ze was echt super fris. Ze draafde wel heerlijk... Super nageeflijk, duwen in mn hand en lekker voorwaarts. Maar die bokjes en het aangalloperen had ze niet hoeven doen..
Dus van de week maar rijden in onze binnenbaan, want dat asfalt daar ben ik ff klaar mee...

KT wat heb je een mooi beessie!

En AV, gewoon lekker doorrijden. Op een gegeven moment weet ie niet meer beter en blijft ie braaf! Vast zal er nog wel eens een uitspatting komen, maar dat kun je ze eigenlijk niet kwalijk nemen. Die van mij heeft zich echt lang rustig gehouden. In ieder geval 3 maanden. Maar op een gegeven moment moet de energie er toch op de een of andere manier uit blijkbaar..

En WL, laatst (in de week voor jij naar de kliniek ging) heb ik even een aai over de neus van Wolin gegeven. Ook jij hebt zo'n mooi paard!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 20:40

Oeh dat is schrikken Emy!

Wat moet het heerlijk zijn om te revalideren met brave paarden :) Scheelt een hoop zorgen!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 20:58

Ireen Heel slim om aan de hand te draven!
Heb dat zelf ook een paar gedaan als ik merkte dat hij zo drukjes was dat opstappen onmogelijk was.
Fijn dat ze zo goed opgevoed is aan de hand :)
De one rein stop is inderdaad een perfecte rem maar met deze blessure niet te gebruiken.

mijnzoef Hoeveel schepjes moet je haar nu geven om haar rustig te houden?
Ik vind het moeilijk, zou makkelijker zijn als mijn paard wat rustiger zou zijn maar ik durf hem vanwege zijn verleden niet te verdoven.
Ben bang dat hij in de war raakt als hij dingen minder bewust meemaakt.

Am_vanEs Nog altijd beter om hem rustig in de binnenbak te rijden dan dat hij uit zijn panty schiet buiten toch :D
Heel fijn dat hij zo braaf is!
Waarom wil je nu het krachtvoer alweer opvoeren? Is hij te mager?
Ik voer 3 handjes bix en een halfje muesli op een dag en daar doet hij het voorlopig maar even mee... O:)
Krijgt wel Dailyplus om bezig te zijn..

Aukelizzy Kwam toevallig van de week op een filmpje van jou terecht dat Zhuf aan de longe stuiterd... daar wordt je inderdaad niet zo vrolijk van bij deze blessure..
Hoe is het nu met haar?

Emy Jemig wat onwijs schrikken!! Gelukkig is alles goed afgelopen.. Snap dat je genoeg asfalt hebt gezien nu...
Gelukkig dat ze daarna fijn liep!

Bedankt voor je compliment! Ik vind hem zelf ook nog steeds prachtig :o

----

Jemig pemig... Dor heeft van de Sinterklaas een dosis overenergie gekregen denk ik!!
Aan de hand stappen is al 2 dagen niet echt heel succesvol..
Steeds op hetzelfde plekje waar ik de bocht om moet schiet hij in de paniek en begint te springen naast me.
Hij trekt gelukkig nooit aan het touw maar dat gespring dat vind ik niks voor zijn pootjes.
Vandaag liep hij zelfs een paar passen op zijn achterbenen..
Fijn hoor die van nature aanleg voor de spaanse hoge school oefeningen O:)
Gelukkig heb ik hem donderdag buiten in het natuurgebied kunnen stappen.
Blijft gek, buiten in het natuurgebied is hij rustigt van alle plekken om te stappen.
Opstappen was wel weer drámátisch helaas...

Vandaag in de binnenbaan gestapt..
Opstappen ging erg goed *\o/*
Maar oef wat was hij druk zeg...
Bekken kantelen gaat hem in ieder geval goed af.. hij kneep flink met de billen..
Draafde 1x zelf aan en hem maar niet meten terug genomen (krijgt hij paniek van) en 3 voltes gedraafd.
Voelde erg fijn aan ondanks de spanning *\o/* *\o/*
Daarna weer lekker stappen en er weer af..

Ben toch heel erg trots op hem..
Toen ik hem 2 jaar geleden kocht was hij totaal niet te rijden door paniek en zijn daarop volgende vluchtgedrag.
Longeerde ik 45 minuten voordat ik er uberhaubt op kon en nu is hij zo ontzettend braaf!
Fris maar braaf.. mijn kerel <3

2 leuke plaatjes nog van de zomer.. kijk er graag naar...

Afbeelding

Afbeelding

mijnzoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 21:16

@ kelly-taco Beau krijgt op de dagen dat ik haar rij 2 tot 3 schepjes muisjes. Op de dagen dat ze aan de lijn loopt krijgt ze 1 schepje. Ze kreeg met rijden 2 schepjes maar ik heb sinds een paar dagen het idee dat ze daar niet voldoende aan heeft in die zin dat ze dan toch schrikkeriger is en geen reden hoeft te hebben om paniekerig weg te rennen met de nodige bokkensprongen. Ze is zo lenig en watervlug dat je dat bijna niet voor kunt zijn. Ik rij haar in de binnenbak (stal heeft geen buitenbaan) of buiten op de weg. Nu moet ik zeggen dat ze buiten braver is dan binnen. :D We hebben twee binnenbakken en in de kleine (20x40) is ze beter te rijden dan in de grootte (20x60) hier zijn te veel prikkels en gaat ze op zeker rennen. En inderdaad dat kost je jaren van je leven haha. Ik vind het echt een geweldige hobby maar niet op zo'n manier. Door de muisjes is het scherpe randje eraf en als ze schrikt en weg wil gaan gaat het een soort van in slow motion lijkt wel en kun je haar beter controleren. Hoop dat ze wel weer op korte termijn er vanaf kan maar ik wil voor haar blessure en mijn gezondheid geen risico's nemen. Nog drie weken draven en daarna twee weken wat galop erbij en dan weer opnieuw scannen en heel erg hopen dat alles stabiel is gebleven.

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 09:45

Kellytaco: flo krijgt nu helemaal geen biks,alleen een pavo koek en daily plus. Omdat hij nu best veel loopt moet hij wat meer energie krijgen.we beginnen met een kwart ,dus rustig aan opbouwen. En wat heb jij een onwijs mooi paard!knappe vent hoor,een echte Spanjool! Mijn vriendin heeft er ook een,prachtig!

Emmy: oehhh spannend... Dat is toch ook de reden dat ik nog even wacht met naar buiten het asfalt opgaan...denk dat ik het binnenkort eerst probeer aan de hand en dan kijken of we kunnen draven.

Mijn zoef: fijn dat het bij jou ook goed gaat, en ik geef je groot gelijk hoor, veiligheid gaat voor alles!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 10:38

Emmy, Oeh kan me voorstellen dat dat even flink schrikken was, gelukkig is het allemaal goed afgelopen! Kan me heel goed voorstellen dat je van de week de bak in gaat...

@ KT, Wat kan Zhuf uit haar plaat gaan he! Ik denk dat ik weet welk filmpje jij bedoeld, dat was in de periode dat ze bijna niet meer te hanteren was. Wat ze aan de longe deed, dat deed ze toen dus ook onder zadel, daar werdt ik dus ook echt niet blij van. Op dat filmpje is ze zelfs nog gesedeerd ook ( 3 streepjes ) je kan je dus wel voorstellen hoe het was zonder haha. Dat was ook nog eens in de periode dat ik zelf mijn rug gebroken had, dus ik was toen echt niet blij dat ik er weer op moest haha. Uiteindelijk hebben we er toen dus voor gekozen om eerst wat te longeren en daarna onder flinke verdoving ( halve spuit ) erop te gaan.

Momenteel gaat het nog steeds erg goed met haar. Ze zit wel weer in een lastige periode en dan is ze zo onwijs druk dat ze aan de hand bijna niet te hanteren is. Maar zolang ik er op zit loopt ze echt super fijn! En dat vind ik toch wel het belangrijkste. Als ze dan toch lastig moet doen, dan liever aan de hand als onder zadel haha. :)

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:13

am_vanes schreef:
Ireen:mocht jij nou ook alweer opbouwen? Wel fijn dat jade aan de hand zo braaf is!!

Nee, nog niet. Ik heb in mei een periode op mogen bouwen maar dat ging toen niet goed toen ze het land op ging.

Emmy wat schrikken zeg.. lijkt me erg eng, zeker als je paard ook nog eens een blessure heeft.

KellyTaco, hij is echt prachtig!!!

Yade is vandaag terug geweest naar Bodegraven, pff ik was zo zenuwachtig... Gelukkig braaf in 1 keer de trailer op :) Eerst even draven rechtuit, was helemaal prima (is ook altijd zo geweest). Daarna op het harde en zachte gelongeerd, op het zachte liep ze prachtig <3 Niks aan te zien. Op het harde linksom goed, rechts nog altijd niet helemaal.. Sander is haar voet gaan uitverdoven om te kijken of het nog steeds wel uit de ondervoet komt, na uitverdoven liep ze niks beter.. probleem zat dus hoger! De vorige keer dat ik er was had hij een buigproef gedaan en was het kogeltje ook wat gevoelig, dus dat is hij nu gaan uitverdoven en toen liep ze vrijwel goed. Pijn komt dus uit de kogel nu, pastte volgens hem ook wel bij het beeld dat ze liet zien (alleen op de harde volte niet rad en ik vind haar soms moeilijk rechtsom draaien op harde ondergrond). Daarna zijn er rontgenfoto's gemaakt van haar kogelgewricht, mogelijk artrose... Voelde de grond al onder me wegzakken zeg ;(
Godzijdank was het kogelgewricht puntgaaf *\o/* Het is waarschijnlijk een overbelast gewricht/kapsel, een gevolg van de blessure in haar ondervoet. Dit verklaart ook waarom Yade op de echo's steeds verbeterde, maar klinisch niet. IRAP/ACP zou volgens Sander niet zo heel veel doen in dit geval en een gewone corticiosteroide injectie zou beter werken om het kapsel weer tot rust te brengen. Dat kon nu helaas niet omdat er lucht (?) in zat door de verdovingen, dus mijn eigen dierenarts komt haar volgende week thuis die injectie geven. Daarna moet ze nog even een paar dagen rust, 2 weken stappen en als het dan goed gaat mag ik haar na oud en nieuw rustig aan gaan opbouwen :)
De collateraalbanden zijn niet gescand, Sander vond dat niet zo zinvol omdat de pijn daar duidelijk niet vandaan komt, omdat de genezing op de vorige scan's goed ging en de banden inmiddels ruim voldoende tijd gehad moeten hebben. Eventueel kan ik nog een keer laten scannen als ik haar met de tijd echt op ga bouwen voor de zekerheid, maar dat vond hij niet noodzakelijk.
Best aardig nieuws dus :) hoewel ik er wel van baal dat er nog een probleem bij is gekomen om het zo maar te zeggen, maar ben blij dat ik nu ook duidelijkheid heb en dat de peesaanhechting of bandjes niet de oorzaak zijn van het klinisch niet goed worden. Nu maar hopen dat dat met een injectie wel gaat lukken!

Ben trouwens wel mega trots op mijn brave paardje <3 Het was inderdaad een chaos op de kliniek met de verbouwing, maar ze was echt voorbeeldig! Zeker als je bedenkt hoe groen ze eigenlijk nog is. Ook rontgenfoto's e.d. gewoon zonder verdoving gedaan, ze bleef perfect staan :)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:58

Al met al toch nog redelijk positief nieuws dus Ireen. Fijn ook dat ze zo braaf was! :)

Emy2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 16:55

Dit lijkt mij zeker goed nieuws Ireen! Want door de blessure aan de collaterale banden is haar kogel overbelast, maar als de collaterale banden nagenoeg zijn hersteld lijkt het me logisch dat de kogel daarmee ook tot rust kan komen! Belangrijk voor nu is dat de ontstekingsreactie in de kogel weggaat en dan kun je gaan opbouwen! *\o/*

Die van mij heeft/had iets soortgelijks. 5 weken geleden liep ze ineens niet goed. Bleek haar rechter voorknie te zijn, een ontstekingsreactie op een overbelast bandje. Haar knie is ingespoten en ik mocht gewoon doorgaan met opbouwen. Zit nu op 2 keer 5 minuten. Rechtsom gaat heel goed, maar linksom trekt ze nog erg scheef. Ze belast rechtsvoor van nature meer.. Raar paard... Want dat is haar blessurebeen... Maar als ze recht is loopt ze echt heerlijk! Ben echt zo benieuwd wat ze in Bodegraven gaan zeggen volgende week!

Knijn7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 23:42

mijnzoef schreef:
Beau krijgt op de dagen dat ik haar rij 2 tot 3 schepjes muisjes. Op de dagen dat ze aan de lijn loopt krijgt ze 1 schepje. Ze kreeg met rijden 2 schepjes maar ik heb sinds een paar dagen het idee dat ze daar niet voldoende aan heeft in die zin dat ze dan toch schrikkeriger is en geen reden hoeft te hebben om paniekerig weg te rennen met de nodige bokkensprongen. Ze is zo lenig en watervlug dat je dat bijna niet voor kunt zijn.

mijnzoef; mag ik vragen hoe lang (minuten/uur) voordat je gaat rijden de muisjes geeft en hoe (door het voer of iets?)? En schepjes bedoel je dan theelepels?
Als ik jou verhaal lees lijkt het wel om mijn merrie te gaan. Ze heeft een peesblessure en mogen deze week 10 minuten draven. Op stal en in de omgang is ze rustig en braaf. Maar zodra we onder het zadel gaan rijden wordt ze heel erg druk, en kun je niet meer rustig rijden. En dan is alles een excuus om gek en fris te doen.

mijnzoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 15:30

@knijn7 Beau krijgt de muisjes door haar voer. In het potje zit een schepje even wat groter dan een theelepel. De officiele naam van het spul is Vetranquil granulaat 1%. Ik geef het op haar ochtendvoer met een worteltje. Er wordt op dit moment voor mij gevoerd en dat is meestal een uur tot anderhalf uur voordat ik ga rijden. Ik merk wel aan Beau als ik "te laat" ben dat de meeste werking over is maar dan nog haalt het de scherpe randjes eraf en je hoeft niet overal over in "discussie" met haar. Het heeft ongeveer een uur nodig om in het bloed opgenomen te worden en dan werkt het ongeveer nog twee uur. Ik mag nu 4x 5 minuten draven en veel stappen en dat gaat prima als ik haar ruim twee schepjes geef. Gister had ik haar drie schepjes gegeven omdat ik de dag ervoor niet veel had kunnen doen door tijdgebrek maar drie schepjes was iets te veel zodat ze na een half uur rijden echt geen reactie meer gaf en ik er steeds met een zweep achteraan moest dat is nu ook weer niet de bedoeling.Het is alleen wel spul dat een bepaalde gewenning geeft ze hebben dus hoelanger je het gebruikt steeds meer nodig om het zelfde resultaat te behalen. Beau krijgt op de dagen dat ik haar longeer niets of een een klein schepje. Ik moet zeggen ik ben er erg tevreden over, hoop natuurlijk wel dat ze er zo snel mogelijk vanaf kan maar zoals de situatie nu is is het goed te doen. Succes met je paardje, veeartsen zeggen altijd zo leuk dat ze geen gekke sprongen mogen maken maar dat is bijna niet te doen helaas hoe braaf ze ook zijn aan de hand, blijven toch beesten met (te)veel energie!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 18:20

Voor Poon heb ik destijds ook muisjes gebruikt voor het aan de hand stappen. Hij kreeg eenzelfde dosering. Ik loste het op in een beetje water en gaf het dan gemengd met wat appelmoes in een sondespuit. Toen hij meer mocht dan aan de hand stappen, had ik alleen niet meer genoeg aan muisjes. Mijn ervaring is niet dat ze steeds meer moeten hebben overigens.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 17:29

@Ireen: Dat is goed nieuws zeg!! *\o/* Dat gewrichtje is gelukkig secundair en goed te behandelen :) .

@KellyTaco: Wat een Spaanse schone is jouw paard!!

@Emy2009: Dankjewel! :D Ik vind Wolin ook een erg mooie en charmante verschijning <3 :o ...

Maar die charmante verschijning heeft vorige week zondag mij goed geraakt met haar voorbeen }> . Ze hopste alle kanten op, allevier haar benen een kant op, en maar springen en bokken.. 8)7 Van dat beetje draven, wordt ze weer aardig frips. Ze steigerde en whoepsss.. daar belandde zo haar rechter voorbeen op mijn borst. En kreeg zij van mij even een goeie okkernoot 8)7 . Goeie blauw paarse bult is het geweest! Trekt gelukkig nu weer bij.

Helaas afgelopen week zo krap in mijn tijd gezeten, best balen.. Wel lekker veel en lang losgelopen en ze was best relaxed. Maar gelukkig nu lekker paar dagen vrij en kunnen we weer lekker wat gaan doen. :):)

Fijn weekend allemaal!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 13:46

Even een update van deze kant. Ben vandaag voor het eerst weer met Zhuf gestart! Tijdens het losrijden heb ik alle hoeken van de bak gezien := en in de proef nog erg veel spanning maar toch nog 188 & 191 punten gereden. Al met al dus nog best wel heel tevreden. :) Hier nog een paar foto's van het losrijden, helaas wel wat donker.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding