[INFO] artrose

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

norton84

Re: Centraal topic voor artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 09:22

nou echt op zoek niet. heb had goede maar voerleverancier had verkeerd suplement besteld ik dacht ach gaat wel voor keer maar mischien toch niet. toch maar weer oude bestellen en geven.

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 10:07

ja dat lijkt me het beste! Hopelijk dan terug minder opstartproblemen!

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 10:10

maaikiemike schreef:
Mijn DA bracht het hoopgevende nieuws dat 80% van de supplementen het lichaam binnen korte tijd verlaat. Dat dus maar ongeveer 20% aankomt op bestemming... Fijn, alsof die supplementen nog niet duur genoeg zijn...

Wat is jouw DA toch een optimist! Vind hij het dan ook geen goed idee om het te proberen? Je moet natuurlijk een supplement nemen waarin de gehaltes werkzame stof hoog genoeg zijn (per dosis). En natuurlijk even uitzoeken wat voor jouw paard het beste werkt.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 12:43

het is toch een algemeen bekend iets dat het zo werkt dat is bij mensen als bij dieren zo maar ik denk dan wat er in blift blijft erin toch

Renee1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 18:13

Ik heb zojuist de eerste x cortaflex gegeven!
Nou het poeder vond hij echt 3 x niks! Het is ook groen, ipv wit!
Zit geen lekkere geur/smaak aan. Dat zal lastig worden.

De vloeibare variant ging er wel direct in.
Ik zal hier wat posten over de voortgang, wanneer ik verbetering merk enz!

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 09:03

straks komt eerst de dap voor mn zorgen kind heb vorige week mn hondje in laten slapen enben het zat om bezorgd te zijn over mn paardje.
maris heb je pb gestuurd.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 13:49

dap constateerde dat hij inderdaad kreupel is rv. zowel met als zonder buig proef. daarna kogel verdoofd zei zag geen verbetering. staleigenaar vond hem op de volte ten opzichte van vanmorge vroeg recht toe recht aan wel veel beter lopen. kort om hij is weer ingespoten ( 5 jaar geleden ook gedaan) hyaluronzuur en ontstekingremmers. nu even goed bekijken welk suplement ik ga geven denk dat het misschien tijd word om er 1 te gaan geven waar hyaluronzuur in zit.

gaat weer geld kosten alleen die ene spuit kost al 150 eurries.

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 14:19

Pff wat een geld weer norton. Nu duimen dat het snel weer beter gaat met je paardje.

Ik ben helemaal in de wolken. Ik heb gisteren voor het eerst in een half jaar weer in een bak gereden. En mijn meisje liep helemaal zuiver en was erg vrolijk.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 15:13

fijn annelieke ja weet weer waarvoor ik vanavond ga werken.

Renee1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 15:31

norton84 schreef:
fijn annelieke ja weet weer waarvoor ik vanavond ga werken.

In de cortaflex zit dat hyaluronzuur!
Die heb je ook in vloeibare vorm, dit probeer ik nu ook bij mijn pony.

De originele cortaflex kost 63 euro per fles, ik heb die van excelent voor 34.95.

Wellicht kun je dit proberen

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 15:34

Kijk ook naar de hoeveelheid hyaluronzuur :j

In de Lubrichon die ik voer (via de DA gekregen) zit het ook, samen met MSM/Glucosamine/Cortodingens geloof ik.

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 15:40

Ik moet zeggen dat ik echt zweer bij mijn homeopatische middel. Die is voor artrose en zorgt ook voor sterkere spieren en pezen. Ik heb nu echt de goede potentie en ze is nog nooit zo ondeugend en vrolijk geweest.

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 15:56

norton84 schreef:
dap constateerde dat hij inderdaad kreupel is rv. zowel met als zonder buig proef. daarna kogel verdoofd zei zag geen verbetering. staleigenaar vond hem op de volte ten opzichte van vanmorge vroeg recht toe recht aan wel veel beter lopen. kort om hij is weer ingespoten ( 5 jaar geleden ook gedaan) hyaluronzuur en ontstekingremmers. nu even goed bekijken welk suplement ik ga geven denk dat het misschien tijd word om er 1 te gaan geven waar hyaluronzuur in zit.

gaat weer geld kosten alleen die ene spuit kost al 150 eurries.

Wat een rekening! hopelijk helpt het en loopt hij weer voor een hele tijd goed! ik duim alvast!

Hier geen echte verbetering meer opgemerkt sinds zondag. Ze is hetzelfde gebleven. Dit is op zich al een verbetering want het wisselde tussen heel erg kreupel en lichter kreupel. Je ziet het nog duidelijk, maar ze voelt zich duidelijk wel wat beter. Ze komt ook minder stijf de stal uit en wil af en toe uit zichzelf eens draven (maar dan zie je duidelijk dat ze mank loopt). Echter het fijt dat ze het wil vind ik toch wel fijn!
Gisteren is ze heel stom geweest. we waren spaanse pas aan het oefenen en ze sloeg haar ene voet tegen haar slechte! hopelijk heeft ze daar niet te veel last van |o

Annelieke92: Waar haal je zoiets dan? geef jij ook een 'gewoon' supplement?

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 16:05

renee 1990 jij hebt het toch ook bij medhorse besteld????
want daar op de site staat het niet specief erbij dat het er in zit maar bij paardendrogist weer wel
denk nu na over de poeder vorm waarom geef jij beide???

waar kun je lubrichen bestellen?

wat geefe je voor homeo patische middel

moet het positief bekijken 5 jaar niet hoeven inspuiten. lijkt me netjes

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 16:15

Ik geeft haar rhus tocicodendron. De potentie die ik geef kan je niet zelf aan komen. Ik krijg het via mijn buurman die homeopaat is en er wel aan kan komen. Hij heeft ook zelf een soort van analyse gemaakt van wat het beste middel kan zijn, is ook afhankelijk van het karakter van je paard. Hij heeft er voor mij even bestudeerd hoe het zit.
Ik krijg het middel in hele kleine korrels waarvan ik 1 korreltje in een jampotje met afgekoeld gekookt water moet laten oplossen en dan 5x moet schudden. (Ik weet klinkt heel raar maar ach het helpt). En dan moet ik 's avond een klein scheutje in haar drinkwater doen.

Ik geef ook nog andere supplementen, gelatinaar van primeval en de glucosamine pillen van de kruitvat met chondroitine en MSM. Dit adviseerde mijn buurman ook om erbij te geven om alles soepel te houden.

Ik weet zeker dat de druppels het beste werken want als ik die een paar dagen niet geef dan heeft mijn paard weer last van opstartpijn.

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 18:13

annelieke92 schreef:
Ik geeft haar rhus tocicodendron. De potentie die ik geef kan je niet zelf aan komen. Ik krijg het via mijn buurman die homeopaat is en er wel aan kan komen. Hij heeft ook zelf een soort van analyse gemaakt van wat het beste middel kan zijn, is ook afhankelijk van het karakter van je paard. Hij heeft er voor mij even bestudeerd hoe het zit.
Ik krijg het middel in hele kleine korrels waarvan ik 1 korreltje in een jampotje met afgekoeld gekookt water moet laten oplossen en dan 5x moet schudden. (Ik weet klinkt heel raar maar ach het helpt). En dan moet ik 's avond een klein scheutje in haar drinkwater doen.

Klinkt erg interessant. heb het ook even opgezocht op google waarvoor het gebruikt wordt en het is erg toepasselijk.
Dus de potentie die je paard krijgt is dus afhankelijk van zijn karakter? Je moet dus al een homeopaat voor dieren laten langskomen om het te kunnen geven?
Mijn apotheker is ook erg bedreven in de homeopathie, daar kan ik het eventueel aan vragen, maar ja wat moet de potentie zijn, want homeopathie is toch precies werk! zomaar wat gaan geven lijkt me ook niks. Wat denken jullie?

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 18:20

Ka_tje schreef:
Klinkt erg interessant. heb het ook even opgezocht op google waarvoor het gebruikt wordt en het is erg toepasselijk.
Dus de potentie die je paard krijgt is dus afhankelijk van zijn karakter? Je moet dus al een homeopaat voor dieren laten langskomen om het te kunnen geven?
Mijn apotheker is ook erg bedreven in de homeopathie, daar kan ik het eventueel aan vragen, maar ja wat moet de potentie zijn, want homeopathie is toch precies werk! zomaar wat gaan geven lijkt me ook niks. Wat denken jullie?

Mijn buurman is homeopaat maar dan voor mensen en die had ook boeken voor homeopathie bij dieren en die is dat toen gaan bestuderen als een uitdaging.
Het middel was afhankelijk van het karakter volgens mij en niet de potentie maar ik kan het ook helemaal mis hebben..
De potentie die ze nu heeft durf ik niet te zeggen maar kan ik wel even na vragen als je wil. Ik heb nu een andere potentie dan in het begin, deze is sterker en heeft wat meer effect. Het is heel raar dat een zo'n klein korreltje dat opgelost wordt en dan nog een klein scheutje in het water zo'n fantastisch effect geeft bij mijn paard.

Het is denk ik wel handig om iemand langs te laten komen die daar verstand van heeft.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 12:27

Ka_tje schreef:
Hier geen echte verbetering meer opgemerkt sinds zondag. Ze is hetzelfde gebleven. Dit is op zich al een verbetering want het wisselde tussen heel erg kreupel en lichter kreupel. Je ziet het nog duidelijk, maar ze voelt zich duidelijk wel wat beter. Ze komt ook minder stijf de stal uit en wil af en toe uit zichzelf eens draven (maar dan zie je duidelijk dat ze mank loopt). Echter het fijt dat ze het wil vind ik toch wel fijn!
Gisteren is ze heel stom geweest. we waren spaanse pas aan het oefenen en ze sloeg haar ene voet tegen haar slechte! hopelijk heeft ze daar niet te veel last van |o

Wie is er nu stom?? sorry hoor maar ik snap jou niet helemaal!
eerst schrijf je dat je paard ernstige overhoef hoog en laag heeft en hier schrijf je doodleuk dat je paard in draf kreupel loopt (dus het dier heeft pijn!!) en je de spaanse pas aan het oefenen bent en het dier vervolgens zn slechte been aan tikt en dat het stom is.
Een paard met dit probleem kan je toch echt niet kwalijk gaan nemen dat hij zichzelf aan tikt omdat het baasje zo nodig de spaanse pas wil doen. Ga jij eens proberen in balans te blijven als 1 voet min of meer vast zit door bot woekering! Gaat je niet lukken.
Beetje vaag allemaal is mijn mening.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 13:32

Norton84, ik haal per 3 maanden een pot bij mijn DA, Dierenkliniek Winsum. Je zult even moeten Googlen waar je het verder kunt bestellen.

Hoewel ik best open sta voor alternatieve geneeswijzen krijg ik toch de kriebels van 'in een jampotje, vijf keer schudden' etc. Zeker als het één korrel die in een jampotje gaat en dan weer in het drinkwater.. op de inhoud van een paard vind ik het meer dan onwaarschijnlijk dat 1 zo'n korreltje helpt.
Maar goed, als jouw paard er baat bij lijkt te hebben dan is dat natuurlijk prima :j

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 14:22

Ik ben helemaal eens met jou Berdien ik geloofde er eerst ook helemaal niks van. Maar bij mijn paard werkt het echt. Als ik het niet geef loopt ze met een paar dagen weer moeilijker.
Ik denk dat dit gewoon een kwestie is van eerst zien dan pas geloven. Had ik zelf ook!

Renee1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 10:22

norton84 schreef:
renee 1990 jij hebt het toch ook bij medhorse besteld????
want daar op de site staat het niet specief erbij dat het er in zit maar bij paardendrogist weer wel
denk nu na over de poeder vorm waarom geef jij beide???

waar kun je lubrichen bestellen?

wat geefe je voor homeo patische middel

moet het positief bekijken 5 jaar niet hoeven inspuiten. lijkt me netjes

Ik heb idd bij medhorse besteld, is hetzelfde spul als paardendrogist alleen goedkoper! Zelfs hetzelfde merk! Ik wacht nog even af of het beter gaat,

Ja ik heb poeder en vloeibare!
De cortaflex heb je in verschillende, bij medhorse het potje met gele deksel zit ook nog HA bij

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 16:12

ja maar waarom poeder en vloeibaar of of zou toch ook goed moeten zijn???

Yoxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 07:48

annelieke92 schreef:
Ik ben helemaal eens met jou Berdien ik geloofde er eerst ook helemaal niks van. Maar bij mijn paard werkt het echt. Als ik het niet geef loopt ze met een paar dagen weer moeilijker.
Ik denk dat dit gewoon een kwestie is van eerst zien dan pas geloven. Had ik zelf ook!

Hier wordt ook de Rhus Tox gegeven. En Argentum (in plaats hiervan kun je een stukje zilver in het drinkwater doen)
Potentie: 30K. Beiden niet karakteristiek, dacht ik. Maar ga zeker niet zelf experimenteren met homeopathische middelen !!
Voor homeopathie geinteresseerden: http://animalbehaviour.bbforum.be/?sid= ... 09e460b683
(bestaat nog niet lang, maar Ine is echt goed!)
Als supplement heb ik de glucosamine van Puur.
Dan heb ik nog extra vloeibare duivelsklauw van Naf als pijnstiller, indien nodig.

Renee1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 07:51

norton84 schreef:
ja maar waarom poeder en vloeibaar of of zou toch ook goed moeten zijn???

Klopt, maar ik geef de eerste week beide!
Gisteren liep hij super, heb 15 min gelopen en hij was niet onregelmatig

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 11:41

Hier ook een paardje met kogel artrose voor 2 maand geleden vastgesteld op de foto's.
In alle 4 de kogels :(

Eerst op speciaal beslag gezet, toen supplementen via de DA met glucosamine.
Ze loopt niet kreupel, maar blijft wel gevoeligheid in de voet tonen. En er blijft vocht in het gewricht zitten.

Nu zijn we begonnen met Adequan in te spuiten 7 injecties in de spier om de 4 dagen.
Vandaag krijgt ze de 2e spuit.

Iemand ervaringen met Adequan ?