nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 19:33

Ik ben nog op zoek naar een paar 2e hands Gloves maatje 1,5.
Mocht iemand Edge's maat 2 hebben heb ik ook interesse :)

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:26

Evelienepien schreef:
Orchid schreef:
Zo heel wat geld armer ;( Ik heb epics en zooltjes voor m'n paard besteld.
Ben heel benieuwd of ze er beter van gaat lopen. Zo niet dan heb ik binnenkort een paar epics in de aanbieding :P

Ow jee, welke maat?? want heb nog 2 maten liggen en dat zou je een hoop schelen :D

Hihi maat 2 :D Al besteld nu. Heb ook niet zo rondgekeken naar 2ehands, dit leek me handiger met retourneren als het niet past ofzo.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:37

Orchid schreef:
Hihi maat 2 :D Al besteld nu. Heb ook niet zo rondgekeken naar 2ehands, dit leek me handiger met retourneren als het niet past ofzo.

Oh gelukkig, heb paar maat 0 en 1 :D dat is wel fijn dat als ze niet passen; je ze kan terug brengen. Bij ons doen ze dat niet in de buurt want ja....dan zijn ze al gebruikt :+

deedee19

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:00

Ik ben nog op zoek naar een tweedehands setje epics maat 2, dus als iemand wat heeft?

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 23:44

Heb wel gloves maat 2

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 15:27

Hoihoi,

ik kom even het topic binnenvallen :o
Maar ik wil ook graag beginnen met hoefschoenen en mijn paard natuurlijk te laten bekappen!

Nu mijn vraag: Mijn paard heeft 2 verschillende voorhoeven!
Moet ik dan twee verschillende paren bestellen?
Ik ben me er nu een beetje aan het verdiepen in de hoefschoenen, want meneer heeft een gigantische scheur (al een paar jaren) en het wordt er ook echt niet beter op met steeds ijzers erop te gooien.
Ik vraag sowieso ook nog aan de smid die een dezer weken komt wat ik het beste kan doen!
Maar leek me fijn om al wat tips te krijgen, mag ook via pb :)

Groetjes Michelle!!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 15:30

Sommige merken koop je per schoen en kun je dus in verschillende maten kopen.
Scheuren moet je rigoreus aanpakken. Die van mij heeft 4 jaar lang met een terugkerende scheur gelopen en na 4 bekapbeurten door een andere smid is ze er vanaf. Het is (en blijft) nu een dun haarlijntje over de hoef (scheur komt dus van bovenaf).

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 18:09

hoi,

Mijn paard moet ook op hoefschoenen door een grote scheur (met schimmel) rechtsvoor. Ze is aan die hoef nu wat korter bekapt. Dankzij de Gloves, die je per stuk koopt, heeft ze nu rechtsvoor een half maatje kleinere hoefschoen dan linksvoor. Geen enkel probleem. ;)

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 19:52

Alle soorten van easyboot koop je per stuk en dus kun je verschillende maten bestellen.
Smit hoefschoenen worden helemaal op maat gemaakt (per hoef) en dus ook verschillend.
Marquis en Cavallo (Delta) gaan per paar (van dezelfde maat).
Rest van de merken is mij onbekend.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 19:55

De Edge gaat per paar omdat daar een duidelijk verschil in rechts en links zit.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-10 19:59

hoi michelle,

Een aantal goede tips staan er al boven mij. Ik zou eens een andere smid uitnodigen als deze smit enkel ijzers blijft slaan gaat hij jou gerust geen schoenen adviseren is mijn verwachting.

ik had 2 verschillende maten van de gloves, inmiddels loopt hij op 1 maat omdat zijn hoeven wat veranderden.

Eerst die ijzers er maar eens afhalen inderdaad! Succes en vragen zijn hier altijd welkom!

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 20:18

Dubbeldun: De scheur is al eens helemaal eruit gehaald, maar zonder resultaat. Ik denk dat het alleen maar erger wordt door de ijzers..

Skessa: Gelukkig heeft mijn paard geen schimmel in zijn scheur! Nu ik weet dat dat wel kan gebeuren hou ik hem wel extra goed in de gaten!

Rakni: Er komt ook een andere smid die natuurlijk doet bekappen ;)
en hem ga ik ook om advies vragen.

Alvast bedankt voor de tips! Hier heb ik veel aan, ook fijn dat ze per stuk worden verkocht en niet per paar!

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 00:03

natuurlijk bekappen is inderdaad wel heel fijn als je schoenen wilt gebruiken.
Of anders de hoefsmid vragen de voeten heel mooi af te ronden. Dat scheelt heel wat ellende met het aandoen van de schoenen.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 10:22

laatst nog een topic gezien over honing dat je in de scheuren moest smeren. Was wel interessant om te lezen. maar dat ging inderdaad wel ook over schimmel.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 11:46

ik smeer er teatree olie op, op advies van mijn bekapper.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 12:12

Michellkuh schreef:
Skessa: Gelukkig heeft mijn paard geen schimmel in zijn scheur! Nu ik weet dat dat wel kan gebeuren hou ik hem wel extra goed in de gaten!

Tegen de tijd dat schimmel te zien is in de hoef ben je eigenlijk al te laat. En is de hoef al aangetast en freventief smeer kan eigenlijk nooit kwaad. Doe het namelijk zelf ook wel eens en moet vaak zeggen dat je daarna de hoef helemaal ziet opknappen.

In het topic van hoefbevangenheid deed iemand teatree olie door de honing mengen en dan smeren. Dit schijnt ook heel goed te werken.

O ja en niet iedere honing is hiervoor geschikt je moet wel de echtte imker honing hebben.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 13:53

Ik zet ze gewoon een uurtje in de bleek :)

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 14:32

Ik heb om de zolen te behandelen een tijdje vilten zolen (van ondertapijt) gedrenkt in betadine oplossing en die toen in de hoefschoenen gedaan en haar zo een tijd laten lopen.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 15:14

grappig, zo lees je weer allerlei oplossingen!

Hier is het onwijze modder in de paddocks, zette net mijn paard terug en hij wilde er eigenlijk niet eens in...
Heel veel paarden hebben mok, net als vorig jaar. Lijkt wel alsof die mok gewoon in de paddock huist.

Mijn ijslander is de enige die vorig jaar geen mok kreeg.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 15:18

@rakni: op zich is dat niet zo'n vreemde gedachte. Als een paddock jaar-in-jaar-uit gebruikt wordt zonder dat er nieuw zand in komt en zeker als de mest ook langer als een dag blijft liggen (en vertrapt wordt), dan krijg je een vervuilde toplaag waarin veel bacteriën kunnen huizen die bijv. mok kunnen veroorzaken.
Overigens schijnt mok vooral voor te komen bij paarden die al een verminderde weerstand hebben en/of kleine wondjes in de kootholtes.

@is: ik heb dus ook van een vilt-onderleggen van 7 mm dik zooltjes geknipt en die gaan in de Easyboots. Ondertapijt is een goede vondst ook :)

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 11:16

Zo schoentjes binnen.
Schoentjes aan en gaan dacht Orchid.
Ze heeft geen pas apart gelopen omdat er opeens iets aan haar voet hing, nee ze stapt de stal uit en sjouwen maar 8-)
Ze sjouwde zelfs zo dat ik me begon af te vragen of ze spontaan weer normaal liep, zonder dat de schoenen er wat mee te maken hadden :P Toen maar even langs de weg gewandeld, en stukjes gedraaft over het asfalt. Vroems, weg paard. Hoefde niks te zeggen, ik ging rennen en zij draafde harder en harder mee (draver he :D ). Nou staat ze al een poosje stil en krijgt ze redelijk wat voer omdat ze anders erg dun word, dus ik twijfelde nog of ze nu gewoon wat jolig was, dan loopt ze zichzelf ook wel eens voorbij of dat het toch de schoenen waren.
Dus terug naar de stal, ook nog over grind gedraaft enzo. Ging allemaal heel fijn.
In de stal de schoenen weer uit (Ahum na enig gevloek, was nog niet makkelijk, uiteindelijk 2 schroevendraaiers gebruikt :7 ), en toen weer aan de wandel met Orchid. Nouja stapte deze keer toch ook wel lekker de stal uit, grind enzo ook niet zo moeilijk. Ze keek wel vaker naar beneden, om te zien waar ze liep denk ik. Toen maar een poging tot draf gedaan. En weer mis, Orchid dribbelt wat, kwakt er een telgang tegenaan en zodra ik stop met zeuren dan stapt ze weer. Terwijl ze me dus net daarvoor nog keihard voorbij wou draven (als ze de kans kreeg).
Oftewel, volgens mij werken de schoenen 8-)
Alleen weet ik nog niet helemaal wat ik van de pasvorm aan de achterkant moet vinden. De gaiter wil voor wel strak dicht maar achter staat hij gewoon als een kaplaars open. Zijn er nog mensen met detail foto's van de achterkant van hun schoenen als ze aan zijn? Kan ik een beetje vergelijken.

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 13:36

En hoe hebben jullie dat met comfort pads en de hoeheettding, heelstrap? onderin de schoen. Als ik de comfortpad daaronder doe ligt die band niet meer lekker en erboven past ook niet echt lijkt me..

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 14:13

Orchid, dit is de beste foto die ik heb. heb je daar wat aan?
Afbeelding
Bij mijn merrie sluit het mooi aan. (dit is het oudere model gaiter van vorig jaar)
Weet niet precies welk type schoen jij hebt, maar dit is de Glove.

Inmiddels rijd ik weer, na de hele zomer rust door kreupelheid.
Voor heeft mijn paard de volledige gloves aan (i.v.m. grote hoefscheur rechtsvoor).

Alleen voor de tölt heeft ze achter ook schoenen aan. Alleen de onderkant van de Glove, blijft prima zitten, ook door de blubber.
Afbeelding

Sharii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:42

DubbelDun schreef:
Voordeel van de Old Mac's is ook dat die achterkant heel flexibel is en meebuigt als de hoeven wat langer worden.
Verder zijn ze lang niet zo maatgevoelig als de Easyboots.
Ik heb jaren de OM's gehad en sinds kort de Easyboot Glove en dat blijft me toch tegenvallen aan die schoenen.
De OM's gaan véél makkelijker aan en uit als de Easyboot Glove.

Waar heb jij je schoenen vandaan?
Ik vind geen ene verdeler :?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 19:06

Die van mij kwamen of 2e hands van MP of direkt van de duitse ebay. :)