Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
fancylover schreef:marco zijn voeten zien er al een tijd zo uit, dat de wittelijn zo goed zichtbaar is en een stuk losse wand dus het was voor ons geen schok, alleen heeft van Nassau nu nog meer weggehaald.
Ik moet de losse wand nu 2x per week insmeren met honing.
@isapaardje: ja rechts is het slechts, de dierenarts had dat inderdaad ook al vertelt.
@ Janouk: van Nassau vond dat hij dat achter niet nodig had, hij is daar wel bevangen geweest maar lang niet zo erg. Hij vond dat de achter hoeven er juist best mooi uitzagen.
@ Geerke: Marco moet nu elke 10 weken naar de smid. op advies van Van Nassau, hij ging elke 6 weken maar dit was niet nodig.
Binnenkort ga ik marco zijn bloed laten onderzoeken, hebben jullie hier ervaring mee?
romeorowan schreef:tja, wat is wijsheid.
Ik geloof dat ik hem pas weer buiten zou zetten als blijkt dat hij weer redelijk kan lopen en dan in eerste instantie niet bij de anderen zodat hij niet opgejaagd kan worden.
Het prettigst voor de voetjes van HB paarden is een lekkere mulle ondergrond, dan krijgt het hoefbeen tegendruk. Ik weet niet hoe het in Posterholt (nog nooit van gehoord) is maar hier is de grond toch nog flink hard.
Het komt vaak voor dat HB paarden na het bekappen slechter lopen. Mijn hoefsmid haalt echt het minimale aan de onderkant van de hoeven af.
Hoe is het ook maar weer, zijn er foto's gemaakt van de hoeven?
Jannepauli schreef:Zo... vandaag een lange dag gehad met een reisje Roosendaal en staat Pauli weer keurig opnieuwe breakover-voorijzers. Ditmaal zonder de balk achteraan die zij bij het eerste beslag wel kreeg. De hoeven zijn prima - de nieuwe hoefgroei is perfect: er zit al zo'n drie centimeter nieuwe groei. De witte lijn was nog wat verbreed maar dat is de 'uitgroei' van de bevangenheid. Er zijn ook foto's gemaakt om te controleren hoe e.e.a. inwendig geheeld was. Alleen maar super-goed nieuws! De hoefbenen zijn allebei alweer keurig parallel aan de hoefwand - da's een ongelooflijk snel herstel. Rob trots en blij, de arts Maarten blij en wij natuurlijk ook! Als de vorst nu uit de grond gaat mag ik weer voorzichtig aan beginnen met 'werk', dwz meer lopen, meer bewegen. Verder mag ze alles weer: gras, hooi, brok, noem maar op. Nou zal ik dat laatste zeker niet onbeperkt doen: de paarden doen het nu allebei prima op heel goed, geurig hooi, ze mogen wel op de wei en als exra voertje geef ik Sound&Safe.
Ik ben hartstikke blij- Rob en de DA's van Visdonk zijn hun gewicht in goud waard (Rob wil geen goud, die heeft liever 5 kilo chocolade!).
paars schreef:Wat een goed nieuws JP! Super. En dat ze alles weer mág! Super. Bij ons was ook de DA op stal en die keek even met naar Vash, ze vond hem zo goed afgevallen dat ze zei: kan in de zomer gerust gewoon de wei op hoor, zoals hij er nu uitziet loopt hij geen risico! ..... Nou....dat durf ik toch echt nog niet hoor...
Brainless schreef:@Jesito
De mijne heeft redelijke kanteling en loopt nu pijnvrij rond (vandaag weer het eerste ritje van dit jaar gemaakt).
Geef niet snel op, kijk naar je paardje (foto's zijn leuk, maar niet doorslaggevend!).
Sterkte en hopelijk slaan de medicijnen snel aan!