Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
luve_rozes schreef:Ik heb mijn heil gezocht in de osteopatie, die er achter kwam dat de vertering in blinde en dikke darm niet goed ging. Ook mijn paard heeft moeite met een vetlaag behouden.Daar klopt ergens ook iets niet. Sinds de zeer frequente behandeling van de osteopatie, wat wij zgn resetten noemen (en ook voor de osteopaat nieuw was, maar we waren 'uitgekakt') is ze niet meer teruggevallen in een HB aanval.
Jannepauli schreef:@ Paars: jij mengde toch ook gzh met gewoon hooi? Weekte jij het gewone hooi ook vóór het mengen met gzh?
MiniLoe schreef:Mamaloe heeft vanmorgen voor vijftig kilo metacam gehad, dit houd ik morgen ochtend ook nog aan en dan stop ik een dag. Dan geef ik de dag erna nog een keer voor vijftig kilo en dan hoop ik helemaal te stoppen... is dat een nette afbouw?
EstherHegt schreef:Super! Er zijn toch veel mensen die gebruik hebben gemaakt van die ontheffing, dus het zou idd handig zijn als ze die info ook op de site zetten.ik zal er een mail of telefoontje tegenaan gooien naar PVE en vragen of ze die uitzonderingsregel ook op de website willen zetten. Er is helemaal niets terug te vinden op de website over DNA en ontheffing, het mag ook niet meer. Maar de bestaande ontheffingen blijven wel van kracht.
EstherHegt schreef:Hier precies hetzelfde met mijn Ollie. Heb het ook niet ongeldig laten maken....vond ik zónde....Wat eigenlijk ook best raar is dat toen Bret werd ingeslapen er helemaal niet naar paspoort is gevraagd en ik het paspoort zelf naar het stamboek heb opgestuurd en gevraagd het ongeldig te maken.
MiniLoe schreef:Het afbouwen gaat goed zo met de kleine stapjes, ik zou nu om die reden dan ook kiezen voor verder afbouwen naar 40, volgende dag 30 en dan 15 en dan stoppen. Qua effectdosis hoef je er nu al niet veel meer van te verwachten, maar het gaat om de het uitsluipen van effecten die de NSAID overal in het lijf heeft. In ben een groot fan van uitsluipenAfbouw metacam van vijftig naar stopdag en dan weer vijftig oke of te groot en moet ik eerst nog terug naar dertig of twintig?
paars schreef:@MissPK, wanneer is Max voor het eerst HB geworden? Ik denk ook dat als een paard eenmaal HB is geweest deze daar gevoelig voor blijft. Aangezien er vele oorzaken zijn van HB komen de gevaren na de eerste aanval m.i. dan ook van alle kanten. Wat vreselijk balen dat het nu gebeurd in de vakantie van je smid....wat voer je nog bij? Is er misschien een nieuwe baal opengegaan? Heeft iemand iets aan hem gegeven?
paars schreef:http://www.safergrass.org/pdf/SoakReport.pdf
Dat ligt wel lang te weken dan, MiniLoe. Je weekt neem ik aan om het suikergehalte te verlagen. Een uur in koud water of een half uur in heet water is dan voldoende. Naast de suikers verliest het hooi dan ook al Kalium. De voedingswaarde neemt verder af als je het langer weekt, ook wat betreft vitamines en mineralen. Geef je een supplement bij?
"Ze staat er een week op"...wáárop, op de paddock? Dus nu 2 weken grasloos?
Probeer achter wat meer info te komen wat betreft het hooi dat je voert. Da's wel belangrijk namelijk. Erg belangrijk zelfs.