Super dat je dit met ons deelt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pleiada schreef:Wat een verbetering zeg!
Hier eentje met een hoefzweer..Hij liep de afgelopen dagen achter onregelmatig en sinds gisteren was zijn been wat dik en warm..In zijn hoef was niet echt iets te zien,maar een hoefbal was dikker en voelde zompig aan..Heb de gok maar genomen en met een steriel mesje(die ik altijd heb liggen voor mijn pedicure praktijk)even een klein sneetje gemaakt in de hoefbal boven de kroonrand..Er kwam meteen veel pus uit,dus de plek was goed..Nu maar hopen op snel herstel
mirgino schreef:ik had al 2x eerder zijn ijzers eraf gehad maar dan ging hij toch erg rot lopen en wilde op laatst niet meer lopen,dus weer ijzers eronder
nu was ik helemaal niet blij met de stand van zijn voeten [ zoals op de foto`s te zien is ,zijn ijzers zaten daar 4 weken...] en was er een natuur bekapster op stal ,na een praatje de knoop doorgehakt en de week erop is ze gekomen met dit resultaat
nu is hij intussen nog een keer bekapt
hij loopt op de weg moeilijk/gevoelig en daarom hoefschoenen gekocht ....hiermee loopt hij beter dan ik me kan heugen....
mirgino schreef:hij loopt op zachte ondergrond goed als ik in de kas loop op de betonplaten met beetje zand loopt hij ook goed maar buiten op asfalt loopt hij gevoelig en kort
het kan een jaar duren voordat hij echt zonder ijzers op de weg kan
zijn hoef was na eerste kapbeurt 11cm breed x 13cm lang en nu de laatste keer 10.9cm breed en 12,5cm lang
zijn voet begint al normaal te worden
hij heeft smalle voeten maar de teen was erg vooruit gegroeid.
mirgino schreef:Arabesk schreef:Ik dacht eerst dat de instelling van m'n beeldscherm niet klopte zo langgerekte hoeven maar ze zijn echt zo omg omg
jij hebt deze foto`s al op FB gezien, Saskia bekapt hem.
Arabesk schreef:Er was nog geen facebookgroep voor natuurlijk bekappen. We hebben er eentje opgericht, dus voorde liefhebber:
https://www.facebook.com/groups/182117368811247/