Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MiniLoe schreef:buiten ontspant ze idd niet voldoende om te liggen, op stal wel, vanmiddag toen ik minime bij mamaloe in de paddock deed ging ze eerst rollen en bleef toen heerlijk in het zonnetje liggen, minime waakte over dr, zo sweet![]()
vanavond laatste avond metacam.... vanaf morgen terug op 1x per dag
paars schreef:Goed dat het afbouwen zo goed gaat! Voetje geven gaat mss makkelijker als ze op zachte ondergrond staat, wij bekapten Vash op gegeven moment terwijl 'ie met zijn voorvoeten op een rubber mat stond. Scheelde enorm (in plaats van op de betonnen stalvloer).
Over de zool: 0p de site van hoofcare staat de bolle zool beschreven:
http://www.hoofcare.nl/map_voor_hoefpro ... _zool.html
Mamaloe heeft dat nog niet begrijp ik, haar zool is nu platter aan het worden, maar zo'n bolle zool treedt niet van de ene op andere dag op. Het zou kunnen dat het daar dus mee te maken heeft?
MiniLoe schreef:Paars: ik zal het in de gaten houden, krap ze elke dag ff uit.
Krijgt ze niet extra pijn met die platte voeten of is dat iets wat de smit kan oplossen?
Die zou over een a twee weken weer moeten komen.
Ik vraag ook geen voetje op de stenen, was in het zand maar ze was flink wiebelig dus had ff snel gedaan.
Dynamiek: is je paardje ingeslapen door bolle hoeven? Klinkt heel eng
dynamiek schreef:MiniLoe schreef:Paars: ik zal het in de gaten houden, krap ze elke dag ff uit.
Krijgt ze niet extra pijn met die platte voeten of is dat iets wat de smit kan oplossen?
Die zou over een a twee weken weer moeten komen.
Ik vraag ook geen voetje op de stenen, was in het zand maar ze was flink wiebelig dus had ff snel gedaan.
Dynamiek: is je paardje ingeslapen door bolle hoeven? Klinkt heel eng
Op advies van de da hebben we haar in laten slapen en ik zelf stond ook achter deze beslissing een paard hoort niet met pijn rond te lopenik mis mijn gekke oude muts nog elke dag! nu telkens denk ik nog had ik het maar anders gedaan, was ze er maar nog.
MiniLoe schreef:heftig zeg, en dat allemaal zo snel ook. kan me voorstellen dat het heel dubbel voelt, maar een leven vol pijn is niet te doen. Hoop niet dat ik voor die keuze kom te staan en dat mamale er boven op komt zonder complicaties maar ik zou dezelfde keus maken als een dierenarts het adviseert en ze veel pijn zou hebben
er zijn nog geen fotos gemaakt, de dierenarts wilt even zien hoe ze zich ontwikkeld, als ze gevoelig blijft of dr hoeven gaan er slecht uitzien komt hij fotos maken op locatie zodat ik niet hoef te gaan prutsen met een trailerreis
( miniloe is kruizing tussen mn twee shetties Minime en mamaloe.... Miniloe)
MiniLoe schreef:het voelt zo dubbel, de een zegt heb nooit fotos laten maken, de ander zegt kan je beter wel doen.
Mn schoonpa is veearts geweest en die zegt ook deden ze vroeger nooit.... mn huidige veearts zegt dat bij twijfel we het wel het beste kunnen doen.... ik denk wel dat ik het laat doen zodat ik zeker weet dat het goed gaat . het blijft allemaal duur genoeg dus als het niet nodig is dan liever niet... maar blijf heen en weer geslingerd worden tussen welles niettes, zal het mezelf niet vergeven als ze veel pijn heeft of verzakt hoefbeen en ik heb geen fotos laten maken... op sommige dingen kan je beter niet bezuinigen
MiniLoe schreef:zou me iets van 150 a 170 gaan kosten aangezien ze ook moeten voorkomen rijden.
binnenkort komt mn smit en dan overleg ik ook ff met hem, anders laat ik het gewoon doen, wil voor zo een bedrag daar niet op gaan bezuinigen als ik daarmee het genezingsprocces kan bevorderen.
alleen ben dan wel weer van tsja schoonpa zegt niet nodig.... dierenarts wel..... wie wilt er nou geld aan mij verdienen en wie volg ik whaha, maarja jullie en mn smit hebben daarin geen belang, dus ook als jullie zeggen beter van wel... moet ik het maar laten doen