[Info] Topic over hoefbevangenheid.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gaapje

Re: Centraal Topic over hoefbevangenheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 08:52

heel veel sterkte tootje met dit verlies

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 10:54

@tootje; heel veel sterkte!

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 11:47

Natasjaa schreef:
Ze liep kreupel op het harde, maar wel echt duidelijk op 1 been en wil nu t liefst niet meer lopen, omdat ze rechtsvoor Echt niet meer wil belasten. Op zich verre van subtiel dus verder...

Die van mij stond toen 24/7 in het land en had een blessure aan zijn knie. Dus ik dacht er verder niet echt iets geks bij. Tot hij niet meer naar me toe kwam als ik de wei in kwam.... toen heb ik hem eruit gehaald en was op het harde zoooo voorzichtig aan het lopen, zoals wij met een blaar kunnen strompelen. In de wei op het zachte liep hij nog best aardig, langzaam, maar best goed. Daar heb ik me dus op verkeken.
Benieuw wat er verder uitkomt!

jolin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 12:42

Tootje; veel sterkte met het verlies van Guusje.

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 12:56

Natasjaa schreef:
Sorry dat k hier zomaar kom binnenvallen, en allereerst heel erg veel sterkte gewenst voor degene die net haar paardje verloren is....
Maar ik had een vraag, die ik denk ik het best hier kan stellen.

In hoeverre staat een pony die hoefbevangen is op rust achter?! En is het een bekend beeld dat ze maar 1 voorbeen onder de massa uitsteekt, ipv alletwee de voorbenen?!

Even een update, pony had (gelukkig maar) een hoefzweer... Ook erg, maar beter dan hoefbevangenheid, in mijn ogen.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 18:31

Gelukkig!! Dat klinkt beter idd.

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 20:34

Een hoefzweer is erg pijnlijk maar heel veel beter dan HB. Gelukkig dat het goed uitpakt deze keer.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 20:43

Nog gecondoleerd Tootje, erg spijtig, maar je pony heeft nu geen pijn meer. Heel veel sterkte.

Gelukkig dat het (maar) een hoefzweer is, dat is ook vervelend, maar makkelijker te genezen dan hb.

Amber loopt weer oke, ze is gister weer eens over het hek gesprongen, ze loopt ook weer oke. Grietje staat nog veel op stal. Maar net stond ze wel buiten en heeft ze dus toch een beetje gelopen. Nu kan mijn avond dus niet meer kapot, het is een kleine verbetering en het gaat nog op en neer.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 17:56

Hoi allemaal,

Hier nog even een berichtje van een bedroefde oud mede hb bokker.

Het begint langzaam door te dringen dat ze er echt niet meer is, soms begin ik ineens te huilen ..en soms een glimlach om een mooie herrinnering..het is zo gek...

Mijn paard blijft zoeken dag en nacht en vooral s'nachts houd ze ons wakker met geroep zo vreselijk...

morgen gaan we bij twee jaarlingen kijken niet om guus te vervangen maar om een nieuw maatje voor mijn paard te zoeken want alleen is maar alleen...

Het voelt heel dubbel maar toch ook wel spannend raar om misschien een ander koppie uit haar stal te zien hangen...

Ik wou dit even met jullie delen...

groetjes maar weer...

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 16:23

ik heb een afspraak gemaakt bij van Nassau voor aankomende donderdag. We horen nog even hoelaat precies.
Ben heel erg benieuwd wat hieruit gaat komen....

Ik ben alleen vergeten te vragen of hij pijnstillers mag hebben voor op de trailer aangezien we toch ruim 2 uur moeten rijden.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 18:04

@fancylover
Mooi, je hebt een afspraak op de kliniek. Dat is mooi. Ik ben erg benieuwd. Ik wens jou en vooral jouw paardje heel veel succes. En wie weet: helpt de magie van Van Nassau ook voor jouw paardje zoals het paard van mij en van Jannipauli heeft geholpen.
Ik duim voor je.

Over de pijnstillers: zou je inderdaad even over moeten bellen. Dat zal per paard en geval verschillen.

En 2 uur reistijd: dat kan je wel vergeten. Opperdoes - Hoofddorp is al 1 uur en naar Roosendaal rijden wij ook vaak 2,5 uur. Zeker rondom spitsuren is het echt een onderneming. Maar het is de moeite waard hoor. Wij rijden het iedere 10 weken al 2 jaar.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 18:42

Succes morgen!

Bonita galoppeerde, sprong, draaide en bokte door de wei. Heerlijk. Ze doet het zo super goed op het moment en dan te bedenken dat ik een paar maanden geleden ook nog zoiets had van nee... hier stopt het dit is genoeg.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 19:47

fancylover schreef:
ik heb een afspraak gemaakt bij van Nassau voor aankomende donderdag. We horen nog even hoelaat precies.
Ben heel erg benieuwd wat hieruit gaat komen....

Ik ben alleen vergeten te vragen of hij pijnstillers mag hebben voor op de trailer aangezien we toch ruim 2 uur moeten rijden.

Toen ik met Pauli naar Roosendaal ging heb ik wel gevraagd of pijnstillers mocht en het antwoord was "liever niet". Ik mocht haar wel een beetje sedalin geven om haar wat rustig te houden op de trailer.

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:31

Tootje, wat spijtig dat je deze beslissing hebt moeten nemen, vind het onwijs dapper van je, je pony heeft nu geen pijn meer :(:)

Fancylover, spannend die afspraak! Ik hoop dat je net zo blij zult zijn met het resultaat als Janouk en JannePauli.

Nado is afgelopen maand toch weer bevangen geworden. Ondanks alle voorzorgen... Hoogstwaarschijnlijk is hij dit keer bevangen worden door de aanhoudende kou. Cold-induced laminitis dus vanwege de schade die in eerdere aanvallen ontstaan is in zijn bloedvaten. Combineer die slechte invloed van de kou met ongelijk terrein...

Iemand die ik ken kwam toen met deze schoenen: http://www.soft-ride.com/ Ik heb ze nu sinds donderdagavond in huis en aan, en vandaag zag ik al duidelijk verschil in zijn manier van lopen. Hij moest eerst wel wennen aan het gewicht aan zijn voeten, maar nu loopt hij er echt fijner mee. En de superbonus is dat de kou nu geen invloed meer heeft op zijn hoeven. Ik heb er nu speciale bevangenheidszooltjes (2 soorten gel, achter normale zachtheid en voor bij de toon zeer zacht) inzitten en volgende winter gaan ze weer aan, maar dan met de normale zooltjes, om te voorkomen dat de kou weer deze invloed gaat geven.

Het is niet goedkoop, maar ik ben heel blij met deze oplossing. Samen met de ascal en de metacam lijkt er nu echt verbetering in te komen. Wilde deze schoenen graag met jullie delen, misschien is het ook nog wat voor één van jullie paarden.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:41

wat jammer Nado!
Ik zat laatst te denken....zou die kou nu goed zijn voor die toch al beschadigde haarvaten in de hoef?
Dat circuleert niet echt lekker ...'koud' bloed....je bevestigt dus nu mijn gedachten....

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:43

Hier gaat er ook een lampje branden ..nadat ze een tijd op de koude hebben gestaan en veel in de sneeuw kwam de hb dus opzetten... helaas heeft ze deze aanval niet mogen overleven maar het zet me wel aan het denken.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 22:00

En Bonita doet het juist super goed, die kan alles weer.. :?

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 22:51

Die van mij ook, ging vandaag met 4 benen de lucht in......

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 02:46

Hier ook zo! Wat waren de dames jolig.. even lente geloof ik. :)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 07:17

@nado
mooie schoenen! Ik kan me voorstellen dat het comfortabel zit voor het paard. Het zou ook een oplossing zijn voor deze winter tegen sneeuw en ijs en uitglijden. Ik ben heel benieuwd hoe ze je bevallen. Misschien dat ik ze volgend jaar wel bestel voor de dames in sneeuw.

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 10:40

Janouk, de dame die ik aan de telefoon heb gehad voor een hoop vragen vertelde dat ze een aantal clienten had in Alaska en Wyoming, waar natuurlijk een heel andere hoeveelheid sneeuw ligt dan wij hebben gehad. En de paarden doen het daar super mee. Ook kunnen ze gebruikt worden voor paarden met ijzers, ze worden namelijk ook veel gebruikt voor het vervoeren van wedstrijdpaarden die dan makkelijk een uur of 12 op de trailer/vrachtwagen staan om bij hun bestemming te komen. Ik vroeg of ze ook gebruikt kunnen worden om mee te wandelen en ze vertelde dat er zelfs mensen mee reden, al zou ze dan net aanraden. Wel zijn ze gemaakt om 24 uur aan te hebben en alle gekke 5-minuutjes te kunnen weerstaan, ook in het zand.

Ik hou je op de hoogte van mijn bevindingen, maar tot nu toe ben ik er erg blij mee omdat het verlichting brengt op dit moment.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 11:46

Ik ben benieuwt over hoe ze blijven bevallen. Heb je ze ook via die site besteld en aan wat voor een bedrag moet ik ongeveer denken? Het zou mss wel iets voor Grietje kunnen zijn. Zij is ook bevangen geworden met de kou. Volgens de dierenarts een combi van fructaan, kou en de harde ondergrond. Dus ik volg je bevindingen :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 13:14

En heb je ze alleen voor of ook achter en welke inlages heb je? En welke maat? En hoe groot is je pony? Een hoop vragen, maar ik zag Grietje net weer heel moeizaam lopen, dus als het verlichting brengt dan wil ik het ook proberen.

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 14:11

Ik heb ze alleen voor, omdat hij alleen voor last heeft. Ze komen in een paar, waar de normale turquoise automatisch bijzitten. Ik heb daar los de paars-turquoise duale zooltjes bijbesteld. Die zitten er nu in en zorgen dat de toon ontlast wordt.

Mijn pony is 1,21 en weegt tussen de 250 en 275 kilo (met zichtbare ribben in de zomervacht, voordat ik hier commentaar op krijg), hij heeft maat 7. Voor de zwaardere rassen raadde ze de oranje/turquoise zooltjes zijn, oranje is net wat minder zacht dan de paarse en houden zich beter bij meer gewicht.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 14:14

Oke en hoe zit dat met de shippingkosten en komen er invoerkosten bij? Ik heb nog nooit vanuit amerika besteld. Het gaat om een shetlander, dus met het gewicht zal het wel goed zitten denk ik. Ik ga vanmiddag even meten, heb het met pap overlegt en hij denkt dat het voor Grietje weleens zou kunnen helpen :)