[INFO] Hoefbevangenheid - deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: [CENTRAAL] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:23

Wanderers bedankt voor je uitgebreide bericht! Ze staat nu idd op haar hoefschoenen met daarin dikke schuimen zolen. Zachter kan het niet.
Die BOT beschermers zien er goed uit! Ga ik zeker onthouden, even morgen afwachten en wat de DA eventueel zegt. Maar het lijkt me een fijn product. Die harry's horse beschermers die iemand anders hier postte overigens ook.

Yanaa: Ja, daarom is dit topic ook erg fijn denk ik. Iedereen kent wel hoe machteloos je je voelt. En fijn om te zien dat je niet de enige "gek" bent die schoentjes knutselt etc.

Wanderers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:27

@ Vlinder :
'Welkom' hier !
Er zullen absoluut HB paarden zijn die inmiddels weer op onbeperkt hooi staan ... maar ook dát hangt helemaal af van oorzaak en mogelijk blijvende gevolgen.
Maar als ik vragen mag, hoe lang (geleden) is jouw paard HB geweest?

@ Francis :
Ik denk uit jouw eerdere berichten te begrijpen dat je alternatieve mogelijkheden niet schuwt ..
Heb je weleens van Rain Soul gehoord?
Ooit bij mij door holistisch werkende behandelaar aanbevolen voor Noah ( zij gaf het destijds oa. ook aan haar eigen bevangen Shet, zonder kwam hij de stal niet uit ..)
Heeft hem door slechtste periode heen kunnen helpen .. vanaf die tijd altijd een doos op voorraad voor mens & dier voor het geval dát.
Heeft Noah ook weer geholpen bij zijn laatste dip, werkt imo als een soort van Energy boost om nét weer over dat dode punt heen te komen.

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:27

Ja via fedimax.de , ging prima, 3 werkdagen

Die van BOT zijn veel te groot en lastiger te vermaken

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:32

Yanaa schreef:
@ judithM:
Waar staat de kleinste maat ongeveer gelijk aan?
Heb namelijk een mini/kleine shet maat nodig.

Ik heb een set hondenbeschermers liggen van Infratex, maar Roos heeft te lompe poten :') .
Roos is een degelijke merrie van 102 cm. Ik wacht op een maatje groter.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:32

Van fedimax zijn alleen via fedimax zelf te koop. Goeie communicatie en snelle levering. Qua effect vind ik fedimax beter dan rambo ionic, bucax recuptex en bot. Ik weet dat je van Rambo ook stalbandages hebt, ik weet alleen niet of die ook kleine maatjes hebben.
Het loont ook om in de UK te kijken (en dan te betalen via paypall), daar zijn ze al veel verder met keramisch textiel en magneten.

Ah deken verhaal helder en begrijpelijk!

Sterkte voor alle paarden die er weer slechter bij staan.
Ik kon vandaag niet naar mijn paard en vind het ontzettend spannend hoe hij er morgen bij zal staan..
Hoefschoenen en sokken zijn in elk geval binnen..

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:44

Onbeperkt hooi zou bij de mijne prima gaan, voordroog of kuil niet.

Yanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:44

Ben ik de enige die zo schrikt van de prijzen van die beschermers allemaal -O-
Ik geloof dat de oorlog hier thuis uitbreekt met mijn vriend als ik zulke dure beschermers voor een shetje bestel :Y)

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:50

Ach scheelt, ik ben alleen dus hoef het niemand te vragen

Wanderers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:51

Nee hoor, ook dáár ben je niet de enige in hoor Yanaa ;) .. maar ach, als ik me dan bedenk wat ik allemaal al uitgegeven heb aan de diverse 'behandelaars' dan is dit maar een schijntje :D

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:54

Vriendlief weet dat weerstand bieden zinloos is. :o

Vlinder2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:58

@wanderes, vanaf begin november en vanaf begin januari weer langzaam wat aan het doen.
Nu zo'n 4 x per week rijden of longeren, en verder 24 uur per dag stal met uitloop in paddock

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 22:04

Als we al die aangeklede paarden nu eens bij elkaar zetten kunnen we een leuke modeshow houden. Catwalk wel van zacht verend materiaal maken. ;) Hier staat de dame op hoefschoenen met Piepschuim er in en bovendien elegante huissokken van mij aan. Daarnaast deken op. En nog op de Bute en Ascal. Moet eerlijk zeggen dat ik het niet tegen vind vallen, de afgelopen dagen. Vorige week was drama na het bekappen.

Wanderers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 22:05

Pffff, dan komen jij en jouw dier er snel vanaf Vlinder !

Strak plan Mysa :D
Maar voorzichtig positief dus?

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 22:10

Wat fijn mysa dat het beter lijkt te gaan!
Ik ga Heidi misschien ook maar haar schoenen aan doen, met een paar wollen sokken oid. Better safe than sorry. Dan doe ik wel mee aan je gekke modeshow. :P

Vlinder wat fijn dat het alweer zo goed gaat!

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 22:13

Ach Gypsy, wat k*t dat je paard nu ineens stokkreupel staat (met verdenking van HB)!

Vlinder2009 schreef:
Wat ik me afvraag: Zijn er mensen die hun eerder hoefbevangen pony's weer op onbeperkt hooi zetten?

Ja, de mijne heeft 24/7 beschikking tot hooi en zolang het continu kouder is dan 10 graden voordroog. Wel altijd in slowfeeders, dus helemaal onbeperkt is het niet maar ze staan nooit zonder.
Laatst bijgewerkt door GDG op 06-02-18 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 22:14

Nee gelukkig maar eentje GDG. Heidi gaat op het moment goed. :o

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 22:15

Gypsy schreef:
Nee gelukkig maar eentje GDG. Heidi gaat op het moment goed. :o

Ja ik las het nog een keer en zag mijn vergissing, heb het net gewijzigd (maar dat ging niet zo soepel dus duurde even :+ ).

Daphne1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 22:26

Afbeelding

Zo blij als wat omdat ze uit haarzelf op het harde is gaan staan het is toch niet best ;(

Yanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 22:31

Wanderers schreef:
Nee hoor, ook dáár ben je niet de enige in hoor Yanaa ;) .. maar ach, als ik me dan bedenk wat ik allemaal al uitgegeven heb aan de diverse 'behandelaars' dan is dit maar een schijntje :D

Nou mijn vriend kwam net even met een uitgeprint document aan zetten met daarop alleen al de dierenarts/kliniek kosten van 1,5 jaar.. iets meer als €8500 en de mededeling dat hij ook wel een leuke auto daarvan had kunnen kopen :Y)

Met de vraag of het goed was dat ik beschermers of hoefschoenen ging bestellen voor de pony was het antwoord:
Nou.. alle aandacht gaat naar je paarden nu.. ze krijgen onderhand beter te eten dan mij.. hebben dekens vele malen beter dan mij.. hebben een bed waar je u tegen zegt.. hebben een paradijs bij jou..

.. maar oké bestel maar wat je nodig hebt. Kop op.. het komt allemaal goed met je pony!

_/-\o_

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 22:33

Daphne sterktw!

Yanaa dat een bedrag! Hihi maar dat lief dat hij het begrijpt!

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 22:35

@yanaa, super dat je je pony nu toch apart hebt kunnen zetten. Balen van de harde ondergrond inderdaad, kijk eens of je op marktplaats van die dikke speeltuinmatten kunt vinden. Ik heb hier matten van 7cm dik, 1x1 meter. Anders zou ik een dikke laag zand of stro neerleggen.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 22:40

Jaaaa, hoefschoenen zijn pijnlijk duur! Helemaal omdat die bevangen hoefjes zo lekker blijven veranderen. Wij zijn in 1 jaar 2 paar cavallo simple uitgegroeid. Hopelijk kan ook het tweede paar bij mijn smid inleveren, maar anders gaan ze op mp. Zo zonde, nauwelijks gebruikte schoenen.

Ik vind de equine fusion overigens wel heel mooi van kwaliteit. Dat is echt wel even wat anders dan die van Cavallo. Maar voor 50,- extra mag dat ook wel :o

Die van mij ging geweldig op onbeperkt hooi. Maar dat was arm, kruidig hooi wat ook was samengesteld voor een ir paard. Dus dat was echt perfect. Ik denk vergelijkbaar aan graszaadhooi.
Vind het ook jammer dat ze op de huidige stal niet onbeperkt voeren, maar sommige paarden hebben helaas geen rem daar.

Yanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 22:42

Gypsy schreef:
Daphne sterktw!

Yanaa dat een bedrag! Hihi maar dat lief dat hij het begrijpt!

Ik schrok er zelf ook van.. nooit bij stil gestaan dat het al op gelopen was naar dat bedrag. Weet wel waar ik voor werk :')

@ Vlinder2009:
Je bent er aardig snel doorheen gekomen dan met je paard als ik zo de andere verlopen lees. Wel erg fijn!

@ mysa:
Dat is nog wel een idee, kunnen we allemaal toch een lichtpunt eruit halen zo! Haha.
Die van jou is dus met die kou er niet slechter op geworden?

@ Daphne1988:
Voelt telkens allemaal heel dubbel ofniet? :(:) Blij met de kleine stapjes, maar ook zo verdrietig je weet dat het nog niet best is.

@ GDG:
Dat is idd ook nog een idee, ga daar eens naar op zoek!

Daphne1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 23:08

Yanaa: Ja enorm, vooral omdat ze vorige week zo leek op te knappen elke dag wou ze graag naar buiten(geeft ze zelf erg duidelijk aan) nu hoor ik haar niet.. ze is gelukkig wel verder aardig ok in gedrag en gezondheid.. alleen vanavond nog even geweest omdat ik vanmiddag haar uier wat voller vond als normaal dus dat moest ik wel even checken en even temperaturen..

Vlinder2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 23:23

Jee, dus dat is nog snel dan? Phoee, vond het nogal lang duren. Maar dat komt dan omdat ik er geen ervaring mee had.
Was er eigenlijk zelf te vroeg achter gekomen. Had de DA gebeld omdat ze wat onregelmatig leek en ik juist heel bang was voor HB. Maar de DA kon het nog niet herkennen, wel metacam gehad en een week later foto's laten maken. Uit de foto's bleek verbening van het kraakbeen in beide voorhoeven en ze adviseerden speciaal beslag. Zelf had ik wel mijn twijfels of het hoefbeen nu parallel liep. Ze werd dat weekend heel slecht en toen s maandags de smid kwam was het wel duidelijk dat ze HB was.
Toen op bute over gegaan maar na afbouwen bleek ze nog stokkreupel. Dus weer bute en daarna is het beter gegaan, gelukkig maar.
Als ik het dus zo begrijp mag ik daar blij mee zijn.
Ik heb haar niet apart gezet, ze staat met 2 andere paarden. Wel voornamelijk zachte ondergrond, deel stalstrooisel en rubber matten, ideaal.
Ben inmiddels wel 1500 euro armer. Ze had eerst nog een injectie tegen de verbening gekregen.