koetjeboe schreef:Ik ga ook naar arabesk maar dan op 28 feb
Bokt meeting

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
koetjeboe schreef:erger kan het volgens mij niet worden bij mij.
Ik ben erg pietje precies als het om paarden gaat, en vind geen enkel paard er zo goed verzorgd uit zien als die van mij
Ik durf de zorg voor me paardje dus ook niet uit handen te geven
KellyDV schreef:Ze liep vandaag wel gevoelig, maar dat is denk ik wel logisch omdat de stand nu helemaal veranderd is?
koetjeboe schreef:Ja ik ook, en wat betreft de zorg niet uit handen durven geven.
Ik wil morgens perse zelf de paarden buiten zetten al moet ik morgens al heel vroeg op.
Me vriend kan het ook doen die hoeft pas later op, maar toch wil ik het zelf doen.
Net als waterbakken vullen stal doen enz.
En als we op vakantie gaan, wat al bijna nooit voor komt ( meestal gaat paard mee).
Dan heb ik echt geen rust die persoon die er voor zorgt doet het vast niet zo goed als ik het doe.
Dus ben altijd weer blij als ik ze zelf weer kan verzorgen
pleiada schreef:Soms is het wel lastig hoor als je de zorg niet uit handen durft te geven..Vind op vakantie gaan echt niets daardoor en ga dus ook niet..Moet iemand vinden als Marjo
Marjo89 schreef:KellyDV schreef:Ze liep vandaag wel gevoelig, maar dat is denk ik wel logisch omdat de stand nu helemaal veranderd is?
Wat is gevoelig.. ik vind dat ze best iets mogen voelen.
Paarden met ijzers voelen niks meer, dat is andere uiterste..
Mijn fjord had een hele heftige hoefzweer, hij loopt weer als een trein over het asfalt, maar als er een beetje onregelmatigheid is dat voelt hij dit. En doet rustiger aan.
Prima keuze van hem vind ik
Marjo89 schreef:Ik vind wel altijd dat ze van bekappen nooit slechter moeten gaan lopen.
12Magic schreef:Nadia schreef:12Magic schreef:Na alle filmpjes op internet, boeken, artikelen, enz. die ik kon vinden ga ik 5 maart lekker de cursus doen, ik kan niet wachten!!
Waar ga je 5 maart de cursus doen? Ik ga ook op 5 maart, naar Arabesk.
Ha, gezellig! Ik ga ook naar Arabesk en neem een jonge stalgenoot mee.
Ik heb er onwijs veel zin in!
GaelleS schreef:Marjo89 schreef:Ik vind wel altijd dat ze van bekappen nooit slechter moeten gaan lopen.
Ik vond dat eerst ook, en das top als je gewoon gezonde normale hoeven hebt. Spijtig genoeg is dat niet altijd haalbaar, is de verandering te groot (en is het over na een paar dagen) dan gaat het wel nog, maar als je echt gewoon bekakte hoeven hebt en er moet een stuk af, kun je het er ook niet gewoon aan laten. Schoenen kunnen helpen, maar het is echt onrealistisch om zoiets te eisen. De hoeven van Kelly haar paard zijn nu ook geen ramphoeven zoals we ze soms tegenkomen, maar feit is gewoon dat die nu wel een centimeter (of meer) dichter bij de grond staat, en elk bultje uitvergroot wordt. Je kan het op voorhand ook niet echt altijd voorspellen of ze last gaan hebben of niet? De andere heeft prachtige voeten maar loopt echt poedersuiker, dan zijn er die je denkt 'oliebol die loopt niet meer als de hoefijzers er af gaan' en die blijken dan nergens last van te hebben? Als iemand een patroon vind er in, laat maar horenOnderschat ook overgewicht niet bij paarden. Mogen hoefjes nog zo goed bekapt worden, zijn ze moddervet dan zijn ze vaak gevoeliger. Niet per se hoefbevangen. Weet niet of het is omdat er gewoon meer gewicht op staat, of dat ze zo ongezond zijn dat kwaliteit van zool ofzo slechter is, maar dat heb ik wel al regelmatig gemerkt, vnl steentjes gaan dan echt niet.
Moesten mijn paarden ineens slechter lopen na een bekapping, dan heb ik wel degelijk iets fout gedaan ja![]()
Ik ken er eentje die zijn pootjes zo slecht waren dat die na het beslaan ook een paar dagen niks kon, en toen ijzers eraf gingen en hij was nog niet bekapt, wou hij zelfs gewoon niet meer lopen volgens eigenaresse. Na bekappen ging het ook niet echt veel beterGaat nu goed met hem, is een periode zelfs gewoon over stenen goed gaan lopen maar recent was hij toch weer gevoelig op stenen. Hij heeft in die periode inderdaad schoenen gehad, en voor buitenritten ook nog steeds schoenen dacht ik. Mijn vriend bekapt m momenteel. Die had vierkant beslag met zooltjes en zijn hielen zaten aan zijn tenen fzo. Daarvan kan je echt niet verwachten dat die na bekapping niet slechter loopt. Is ondertussen wel 'stabiel' maar in het begin?