Die foammatjes heb ik Yanaa, ik gebruik het voor Raya's crocks, niet om op de grond te leggen. Het is heel lichtgewicht spul dus die blijven niet echt liggen als de paarden daar overheen gaan.
Als zooltje kan het werken maar toen ik dat bij Raya had gedaan waren dat de schoenen die maar een halve dag zaten en ze was héél gevoelig toen ik ze uit deed. Ik denk dat Raya toch graag 'opvulling' van de straalgroeve wil zonder dat dat echt tegendruk geeft. Het witte schuimspul (en tempex doet dat ook) zakt in elkaar en drukt niet terug zeg maar.. dat persen ze in model en dat vult de voet gewoon op.
Die foam vormt ook, maar niet permanent, dat duwt dus toch meer 'terug' a.h.w.
Ik heb nu dus crocks gemaakt van 2 lagen wit spul omdat ik 1 laag net wat te dun vond. Deze zitten weer veel langer en lijkt ze ook weer fijner te vinden. Ik heb nu nog een setje klaar liggen waarbij ik 1 laag wit en 1 laag foammatje heb, het idee is dat ze dan wel in de witte foam kan zakken maar dat het foammatjesspul meer bescherming bied tegen de onregelmatig bevroren ondergrond.
Maar goed, ik hoop eigenlijk dat de hoefschoenen morgen passen, ik heb al een paar tweedehandsjes gevonden in de maat die ik denk dat ze moet hebben dus ook minder een rib uit m'n lijf dan die clouds én schoenen waarmee later ook nog gewandeld en gereden kan worden. Ook prettig.
Als je schoentjes gaat maken, zoek dan even naar extra stevig tape wat geschikt is om bij zeer lage temperaturen te gebruiken. Ik heb al van verschillenden gehoord dat ducktape loslaat bij vorst, mijn tape blijft zitten. Ik heb het bij de multimate gekocht, het heet D-tape en kan van +80 tot -35 gebruikt worden. Het is er in verschillende kleuren (had nog even overwogen om groen of rood mee te nemen maar toch maar voor 'zilver' gegaan