Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
judithM schreef:Mijn pony vertikt het al tijdje om buiten op het zand te plassen. Hij houdt het gewoon op, zo lang dat hij er echt last van krijgt, zoals achteruit lopen, raar lopen etc. Als ik m dan binnen zet gaat hij vrij snel plassen. Dan ook gewoon een grote plas aan een stuk door. Hij staat nog op de bute ivm voeten. Ik hou m nu s morgens maar binnen omdat zand nu nog harder is en hij zeker niet gaat plassen. Hij drinkt altijd al vrij weinig, hij krijgt geweekt hooi. Mijn therapeut geeft geen respons helaas. Heeft iemand een idee? Heb weleens gehoord van bruin bier?
Edit: ow, zitten vrij veel suikers in denk ik?
judithM schreef:Mijn pony vertikt het al tijdje om buiten op het zand te plassen. Hij houdt het gewoon op, zo lang dat hij er echt last van krijgt, zoals achteruit lopen, raar lopen etc. Als ik m dan binnen zet gaat hij vrij snel plassen. Dan ook gewoon een grote plas aan een stuk door. Hij staat nog op de bute ivm voeten. Ik hou m nu s morgens maar binnen omdat zand nu nog harder is en hij zeker niet gaat plassen. Hij drinkt altijd al vrij weinig, hij krijgt geweekt hooi. Mijn therapeut geeft geen respons helaas. Heeft iemand een idee? Heb weleens gehoord van bruin bier?
Francis schreef:Pff, ze zaten nog maar gatverdarre wat is alles hard bevroren al! Ik had gehoopt dat het wat geleidelijker zou gaan maar voor de stal al scherpe hobbels. Paar dikke lagen hooi neer gegooid dus, heb af en toe een baal die ze om onduidelijke rede niet willen eten, die gebruik ik dan als bedding voor de schuilstal... nu dus twee paadjes buiten (en uiteraard is het dan ineens wel lekker eetbaar hooi)
Raya had nu wel duidelijk profijt van haar crocks maar liep wel echt beroerd, de kou en harde grond spelen haar zeker parten. Niet tof dit, ik hoop zo dat de bute wat meer voor haar gaat doen...
Yanaa schreef:Ondanks de bute loopt hij nu nog slechter als bij het begin van de hb.
Gisteren avond samen met mijn schoonmoeder hem naar binnen moeten halen, hij wilde echt niet van zijn plek af. Wat mij vervolgens even teveel werd en we beide stonden te brullen op stal.
Dennis schreef:Ik heb mijn Roos, die eerder steeds stond te zweten (was de rede waarom ik haar op cushing heb laten testen), gister toch onder een 200 grams deken gezet terwijl ze vol in haar vacht zit. En ze lijkt het wel blij mee. Hals er wel ff afgehaald, dat vond ik te veel van het goede.
Roos staat nu prima op haar schoenen op het harde. Daar is het vlak en stabiel.
Haar hennep bedje op stal blijft mooi veerkrachtig, en ze mest mooi in een hoekje. Dus ben niet bang dat ze daar last van krijgt.
Het is gewoon zo lastig..... Extra zorg, nu extra-extra zorg voor je bevangen pony. En extra gesleep met water enzo.
Yanaa schreef:@ GDG:
Ik heb dat gelukkig ook, heb ze hier bij mij thuis aan huis staan.
Heb ze hier ook 24/7 buiten lopen. Hebben beide een eigen stal, maar de deuren staan 24/7 open met daaraan de paddock en het verharde aan vast.
En aan de paddock zit dan ook weerde wei er achteraan aan vast. Zit alleen een afzetting tussen.
Mijn pony kan dus zelf ook kiezen of binnen te gaan staan of dat hij de paddock en het verharde op gaat. Geen gedoe met naar buiten zetten en naar binnen halen. Ik moet ze alleen wel naar binnen roepen voor het eten. Staat de pony buiten en geef ik hem zn eten daar, dan wordt hij daar telkens bij weggejaagd door mijn kwpn'er.
Heb hem net maar een extra dik stro bed gegeven, zodat hij daar lekker kan gaan staan of liggen! Merkte dat hij toch niet genoeg had aan de stalmat met wat stro en nu met extra stro lijkt hij toch zijn benen wat meer onder het lichaam te plaatsen weer ipv voor zich uit.