Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:04

LBLGypsyCobs schreef:
Dat is geen groei van die steunsels, ze zakken uit de hoef, ze hebben steeds naar binnen gedrukt gezeten.

Ja dat bedoel ik ook. Daarom had ik het later in me vericht over omhoog komen.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:11

koetjeboe schreef:
Oke helder. Morgen in elk geval zijn hoeven voor
Even onder handen nemen. Die lukken me wel zonder steun om de hoef in te leggen.
ik ben nu heel veel bezig met die steunsels goed weg te halen en ze groeien als kool je ziet ze nu echt om hoog komen. Kan ze elke week echt in korten

Mijn ervaring is dat in begin de steunsels groeien als kool. Maar na tijd wordt dat minder.

koetjeboe

Re: Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:17

Hoe vinden jullie zijn hoeven verder. Zien jullie er iets aan wat ik anders moet doen.
vind zelf wel dat hij hele mooie hoeven heeft. Mooie grote straal. Geen flares. Mooi hol. Kei hard.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:22

koetjeboe schreef:
Hoe vinden jullie zijn hoeven verder. Zien jullie er iets aan wat ik anders moet doen.
vind zelf wel dat hij hele mooie hoeven heeft. Mooie grote straal. Geen flares. Mooi hol. Kei hard.

Ik vind ze netjes. Het zwarte hoesje lijkt wat ongelijke hielen. En steunsels iets vlakker. Maar als je paard niet mee werkt is dat wel lastig. En scherp materiaal scheelt ook.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:28

koetjeboe schreef:

ik vind ze prachtig!Denk dat veel paarden dromen van dit soort hoeven(en eigenaren ook :j )

Jij houdt ze zelf bij?Dat die je goed dan!

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:39

Fotospam.. Vandaag zelf de hoeven gedaan, tips zijn welkom. De beloofde foto's.

RV:

Afbeelding
& Na
Afbeelding

Afbeelding
& Na
Afbeelding

Afbeelding
& Na
Afbeelding

Zijkant buitenkant voor:
Afbeelding

Zijkant buitenkant na:
Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door KellyDV op 24-01-16 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

koetjeboe

Ja ik die de hoeven al jaren zelf wel keek de traditionele smit er altijd even na als hij voor de ijzers van mijn andere merrie kwam. Maar hij hoefde er bijna nooit wat aan te doen.
hij slijt zijn hoeven scheef af doordat hij nogal breed in de borst is. En dan krijgt hij hele scheve hoeven met aan de binnen kant van de voet zo'n punt er aan. Als die er weer zat werd dat wel eens door de smit weg gehaald maar ik hou dat nu gewoon zelf goed bij.
Verder moet er echt een steun komen voor zijn hoeven. Want hij ziet echt niet in waarom hij zelf dat been omhoog moet houden.
en hij is nogal grof gebouwd dus als ik die achter voeten weer een beetje heb gedaan kom ik niet meer mijn bed uit van de pijn in me rug. |(

KellyDV

LV:

Voor foto vergeten te maken, dit is na. (Vergelijkbaar met voor foto van RV voordetijd)
Afbeelding

Afbeelding
Na foto vergeten te maken, doe ik morgen.

Afbeelding
& Na
Afbeelding

Zijkant buitenkant voor vergeten te maken.

Zijkant buitenkant na:
Afbeelding

Afbeelding

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:40

RA:

Afbeelding

Afbeelding
& Na
Afbeelding

Zijkant buitenkant voor:
Afbeelding

Zijkant buitenkant na:
Afbeelding

Afbeelding

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:40

LA

Afbeelding

Afbeelding
& Na
Afbeelding

Zijkant buitenkant voor:
Afbeelding

Zijkant buitenkant na:
Afbeelding

Afbeelding

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:42

koetjeboe schreef:
Ja ik die de hoeven al jaren zelf wel keek de traditionele smit er altijd even na als hij voor de ijzers van mijn andere merrie kwam. Maar hij hoefde er bijna nooit wat aan te doen.
hij slijt zijn hoeven scheef af doordat hij nogal breed in de borst is. En dan krijgt hij hele scheve hoeven met aan de binnen kant van de voet zo'n punt er aan. Als die er weer zat werd dat wel eens door de smit weg gehaald maar ik hou dat nu gewoon zelf goed bij.
Verder moet er echt een steun komen voor zijn hoeven. Want hij ziet echt niet in waarom hij zelf dat been omhoog moet houden.
en hij is nogal grof gebouwd dus als ik die achter voeten weer een beetje heb gedaan kom ik niet meer mijn bed uit van de pijn in me rug. |(

mijn fries is ook zo...haast niet te doen. :7

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:44

KellyDV@ik vind de toon te lang,maar erg veel verstand heb ik er ook niet van hoor.Dat ene achtervoetje dreigt met een ondergeschoven versenen.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:45

Marjo89 schreef:
koetjeboe schreef:

Ik vind ze netjes. Het zwarte hoesje lijkt wat ongelijke hielen. En steunsels iets vlakker. Maar als je paard niet mee werkt is dat wel lastig. En scherp materiaal scheelt ook.

Foto is ook niet helemaal handig genomen.
morgen eens bij dag licht goed bekijken.
In feb ga ik de cursus bij pn doen dan hoop ik me messen scherper te kunnen maken.
verder heb ik hier de steunsel rasp van No_No liggen om te proberen. En dat ding werkt super dus denk dat ik die morgen nog eens uitgebreid ga testen.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:45

Kelly DV doe je de hoeven zelf ? vind het al een hele nette vooruit gang.
Alleen nog lastig te zien of zijn wand nu iets te lang is of dat de witte lijn gewoon rommelig is.
Wat mijn advies nog zal zijn, een mooier afrol punt voor op de hoef, (mustang rol)

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:47

koetjeboe schreef:
Marjo89 schreef:

Foto is ook niet helemaal handig genomen.
morgen eens bij dag licht goed bekijken.
In feb ga ik de cursus bij pn doen dan hoop ik me messen scherper te kunnen maken.
verder heb ik hier de steunsel rasp van No_No liggen om te proberen. En dat ding werkt super dus denk dat ik die morgen nog eens uitgebreid ga testen.

Komt vast helemaal goed !!
Ik leer ook elke dag nog weer bij. De cursus van Pn gaat je zeker mooie basis geven om het zelf verder bij te houden _/-\o_

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:48

Marjo89 schreef:
Alleen nog lastig te zien of zijn wand nu iets te lang is of dat de witte lijn gewoon rommelig is.
Wat mijn advies nog zal zijn, een mooier afrol punt voor op de hoef, (mustang rol)

Ik heb ze vandaag inderdaad zelf gedaan..
Normaal doe ik dat niet, maar heb vijlen etc hier altijd voor de zekerheid liggen.
Wel 1e x dat ik ze alle 4 nu gedaan heb, normaal doe ik barstjes bijv := Vind het best knap van mezelf :+
Daarom zijn tips welkom! Ik ga het afrol even googlen!

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:49

KellyDV schreef:
LA

[ [url=m/a2iCtB.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/2gy3qU.jpg]Afbeelding[/url] ]
& Na
[ [url=m/ytg0J8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zijkant buitenkant voor:
[ [url=m/8TY3eL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zijkant buitenkant na:
[ [url=m/jvxKB9.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ZJ9tSC.jpg]Afbeelding[/url] ]

ik zie veel steunsel materiaal rond de straal.
Ik dacht ook wat oude zool te zien. En iets onder geschoven verzenen.
de hoefwand mag van mij korter en ronder.

dat is hoe ik bekap.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:50

KellyDV schreef:
Marjo89 schreef:

Ik heb ze vandaag inderdaad zelf gedaan..
Normaal doe ik dat niet, maar heb vijlen etc hier altijd voor de zekerheid liggen.
Wel 1e x dat ik ze alle 4 nu gedaan heb, normaal doe ik barstjes bijv := Vind het best knap van mezelf :+
Daarom zijn tips welkom! Ik ga het afrol even googlen!

Nou ik zou zeggen talentje,, helemaal niet slecht.
Wellicht ook een cursus doen, komt de hoeven van je paard alleen maar ten goede..

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:54

@ geerke
De ene is idd wat stijler dan de ander, vind ik na dat ik ze gevijld heb wel iets beter maar ben ik idd ook nog niet tevreden over..

@ koetjeboe
Ja is dat wel steunsels om de straal bij LV? Het viel mij ook al op, maar durfde het niet zo goed weg te halen zonder te weten wat het is.
Zool & Verzenen ga ik even googlen! Hoefwand ga ik doen als ik tijd heb!

@Marjo89
Dankjewel :D Vind het ook echt knap van mezelf hihi.
Zal ook eens kijken naar cursus idd, met slechte conditie is het trouwens wel zweten :')

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:55

Kijken eens op.

Paardenhoeven.info

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 23:03

Kelly ik weet bijna zeker dst het steunsel materiaal is. Ik zou het zelf weg halen. Maar ik zelf ben vrij makkelijk en zeker in wat ik doe.
mijn witje had het eerst ook iets. Maar dat heb ik weg gehaald en is niet meer terug gekomen.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 23:06

Beter iets te voorzichtig dan grote fouten msken.

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 23:06

koetjeboe schreef:
Kelly ik weet bijna zeker dst het steunsel materiaal is. Ik zou het zelf weg halen. Maar ik zelf ben vrij makkelijk en zeker in wat ik doe.
mijn witje had het eerst ook iets. Maar dat heb ik weg gehaald en is niet meer terug gekomen.

Ik denk dat dat met een mesje moet of niet? Weet niet of ik dat durf :')

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 23:09

KellyDV schreef:
koetjeboe schreef:

Ik denk dat dat met een mesje moet of niet? Weet niet of ik dat durf :')

Als je echt meer wil gaan doen met mesjes enz. Zou ik cursus overwegen. Hier leer je technieken. En waar je naar moet kijken

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 23:11

Cursus lijkt mij ook heel fijn. Ben er erg benieuwd naar. Als im nu iets wil weg halen maar niet goed durf. Ga ik vaak pellen. Steeds een dun laagje er af halen en dan kijken wat je tegen komt.