LBLGypsyCobs schreef:Dat is geen groei van die steunsels, ze zakken uit de hoef, ze hebben steeds naar binnen gedrukt gezeten.
Ja dat bedoel ik ook. Daarom had ik het later in me vericht over omhoog komen.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
koetjeboe schreef:Oke helder. Morgen in elk geval zijn hoeven voor
Even onder handen nemen. Die lukken me wel zonder steun om de hoef in te leggen.
ik ben nu heel veel bezig met die steunsels goed weg te halen en ze groeien als kool je ziet ze nu echt om hoog komen. Kan ze elke week echt in korten
koetjeboe schreef:Hoe vinden jullie zijn hoeven verder. Zien jullie er iets aan wat ik anders moet doen.
vind zelf wel dat hij hele mooie hoeven heeft. Mooie grote straal. Geen flares. Mooi hol. Kei hard.
koetjeboe schreef:Hoe vinden jullie zijn hoeven verder. Zien jullie er iets aan wat ik anders moet doen.
vind zelf wel dat hij hele mooie hoeven heeft. Mooie grote straal. Geen flares. Mooi hol. Kei hard.
koetjeboe schreef:Ja ik die de hoeven al jaren zelf wel keek de traditionele smit er altijd even na als hij voor de ijzers van mijn andere merrie kwam. Maar hij hoefde er bijna nooit wat aan te doen.
hij slijt zijn hoeven scheef af doordat hij nogal breed in de borst is. En dan krijgt hij hele scheve hoeven met aan de binnen kant van de voet zo'n punt er aan. Als die er weer zat werd dat wel eens door de smit weg gehaald maar ik hou dat nu gewoon zelf goed bij.
Verder moet er echt een steun komen voor zijn hoeven. Want hij ziet echt niet in waarom hij zelf dat been omhoog moet houden.
en hij is nogal grof gebouwd dus als ik die achter voeten weer een beetje heb gedaan kom ik niet meer mijn bed uit van de pijn in me rug.
Marjo89 schreef:koetjeboe schreef:Hoe vinden jullie zijn hoeven verder. Zien jullie er iets aan wat ik anders moet doen.
Ik vind ze netjes. Het zwarte hoesje lijkt wat ongelijke hielen. En steunsels iets vlakker. Maar als je paard niet mee werkt is dat wel lastig. En scherp materiaal scheelt ook.
koetjeboe schreef:Marjo89 schreef:Ik vind ze netjes. Het zwarte hoesje lijkt wat ongelijke hielen. En steunsels iets vlakker. Maar als je paard niet mee werkt is dat wel lastig. En scherp materiaal scheelt ook.
Foto is ook niet helemaal handig genomen.
morgen eens bij dag licht goed bekijken.
In feb ga ik de cursus bij pn doen dan hoop ik me messen scherper te kunnen maken.
verder heb ik hier de steunsel rasp van No_No liggen om te proberen. En dat ding werkt super dus denk dat ik die morgen nog eens uitgebreid ga testen.
Marjo89 schreef:Kelly DV doe je de hoeven zelf ? vind het al een hele nette vooruit gang.
Alleen nog lastig te zien of zijn wand nu iets te lang is of dat de witte lijn gewoon rommelig is.
Wat mijn advies nog zal zijn, een mooier afrol punt voor op de hoef, (mustang rol)
KellyDV schreef:LA
Na foto vergeten te maken, doe ik morgen.
[ [url=m/a2iCtB.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/2gy3qU.jpg]Afbeelding[/url] ]
& Na
[ [url=m/ytg0J8.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zijkant buitenkant voor:
[ [url=m/8TY3eL.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zijkant buitenkant na:
[ [url=m/jvxKB9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ZJ9tSC.jpg]Afbeelding[/url] ]
KellyDV schreef:Marjo89 schreef:Kelly DV doe je de hoeven zelf ? vind het al een hele nette vooruit gang.
Alleen nog lastig te zien of zijn wand nu iets te lang is of dat de witte lijn gewoon rommelig is.
Wat mijn advies nog zal zijn, een mooier afrol punt voor op de hoef, (mustang rol)
Ik heb ze vandaag inderdaad zelf gedaan..
Normaal doe ik dat niet, maar heb vijlen etc hier altijd voor de zekerheid liggen.
Wel 1e x dat ik ze alle 4 nu gedaan heb, normaal doe ik barstjes bijvVind het best knap van mezelf
Daarom zijn tips welkom! Ik ga het afrol even googlen!
koetjeboe schreef:Kelly ik weet bijna zeker dst het steunsel materiaal is. Ik zou het zelf weg halen. Maar ik zelf ben vrij makkelijk en zeker in wat ik doe.
mijn witje had het eerst ook iets. Maar dat heb ik weg gehaald en is niet meer terug gekomen.
KellyDV schreef:koetjeboe schreef:Kelly ik weet bijna zeker dst het steunsel materiaal is. Ik zou het zelf weg halen. Maar ik zelf ben vrij makkelijk en zeker in wat ik doe.
mijn witje had het eerst ook iets. Maar dat heb ik weg gehaald en is niet meer terug gekomen.
Ik denk dat dat met een mesje moet of niet? Weet niet of ik dat durf