Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
geerke schreef:het is ook belangrijk om de hoef met been te zien....er bestaat namelijk geen ideale hoef.Gaat altijd samen met een beenstand van het paard.Volgens mijn hoefsmid...
Een paard kan wel te steil staan.Maar een paard wat oorspronkelijk iets steiler staat daarvan moet je niet de hielen zomaar verlagen.
different1 schreef:Het is niet mijn eigen paard, en ook niet mijn eigen smid.
Pony in kwestie is (nu) absoluut niet kreupel maar daar willen we t uiteraard ook niet op uit laten draaien.
De pony kan/wil alleen in middendraf het been niet ver genoeg naar voren brengen.
Smid is terug geweest en vond eigenlijk dat de pony prima op voeten stond.
Discussie gehad over het wel/niet scheef zijn van de hielen, de vijl werd over de hielen gelegd en dus was de voet recht.
Ook vond de smid het vreemd dat ik van mening ben meer rekening te moeten houden met de beweging van de voet ipv de stand mbt bekappen
Ook kon volgens betreffende smid een paard vrijwel nooit te steil staan.
Marjo89 schreef:geerke schreef:het is ook belangrijk om de hoef met been te zien....er bestaat namelijk geen ideale hoef.Gaat altijd samen met een beenstand van het paard.Volgens mijn hoefsmid...
Een paard kan wel te steil staan.Maar een paard wat oorspronkelijk iets steiler staat daarvan moet je niet de hielen zomaar verlagen.
Ben ik niet met je eens. Toen mijn fjord bij mij kwam stond hij erg stijl en scheef en wat allemaal nog meer niet of wel. En hij struikelde giga veel. Ik heb in 3 maand tijd de hielen laag gezet zoals het hoort. En hij struikelt nooit meer en zet veel mooier neer & af.
LBLGypsyCobs schreef:Zijn deze hoeven net bekapt door een smid/bekapper?
Tcm62 schreef:Hielhoogte bepaal je niet alleen door naar de hief alleen te kijken..dat is nu juist het totaal plaatje.
Hoe lang was er tussen 2 bekappingen?
different1 schreef:Het is niet mijn eigen paard, en ook niet mijn eigen smid.
Pony in kwestie is (nu) absoluut niet kreupel maar daar willen we t uiteraard ook niet op uit laten draaien.
De pony kan/wil alleen in middendraf het been niet ver genoeg naar voren brengen.
Smid is terug geweest en vond eigenlijk dat de pony prima op voeten stond.
Discussie gehad over het wel/niet scheef zijn van de hielen, de vijl werd over de hielen gelegd en dus was de voet recht.
Ook vond de smid het vreemd dat ik van mening ben meer rekening te moeten houden met de beweging van de voet ipv de stand mbt bekappen
Ook kon volgens betreffende smid een paard vrijwel nooit te steil staan.
Marjo89 schreef:LBLGypsyCobs schreef:Zijn deze hoeven net bekapt door een smid/bekapper?
ook deze vraag,
De hoeven vertonen duidelijke flares, dit komt doordat de steunsels te lang zijn.
Lijkt ook alsof er een verbrede witte lijn zit. En ik zou de wand stuk meer afgerond willen zien.
En hij staat vooral bij foto 1 & 2 behoorlijk hoog op zijn hielen..
KellyDV schreef:Alle foto's behalve de na foto's (3 & 4) zijn dezelfde dag gemaakt na dat de hoefsmid is geweest.
Flares viel mij ook op door de te lange steunsels, daarom ben ik er nu zelf mee begonnen. Zal vandaag weer een stukje er af halen.
De hielen vind ik persoonlijk mee vallen, denk dat dat ook wat vertekend op de foto.
Zal vandaag even een foto van de achterkant maken!
DubbelDun schreef:Als je twijfelt of het steunselmateriaal is of zool, kun je een chipje nemen en kijken of dit hard/puntig is of zacht/korrelig.