[Info] Topic over hoefbevangenheid.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 14:55

Ik heb voor Image destijds stoffen springschoenen aangeschaft. Die leg ik in koud water en vervolgens doe ik ze om haar hoef om te koelen. Image had teveel pijn om een straal water te verdragen. Dit werkte goed: het koelde lekker.
Ik zal even zoeken of ik een afbeelding kan googlen.

*edit
ik kan zo snel geen afbeelding vinden. Maar het zijn springschoenen van 3 lagen absorberende stof en die leg je in het water: de schoen zuigt zich vol en die kan je dan om de hoef heen doen.
Eigelijk natte lappen, maar dan handiger.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 15:21

Hey ja dat is ook een goed idee...

Maar we hebben nu vanuit huis een lange slang richting stal dus we kunnen koelen.

Jannepauli : ja ze heeft ook bloedverdunners erbij.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 16:35

Spoelen met íjskoud water is niet fijn voor een pijnlijke voet en stimuleert de doorbloeding niet. Vind de doorweekte springschoen dan ook een supergoed idee. Laten weken in koud, maar niet íjskoud water. Die kan je er ook lager omheen laten!
Sterkte Tootje!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 16:42

tootje71 schreef:
als ik in stal zand doe dan bevriest het...dus daar schieten we ook niets mee op.. nou ja de dooi zou intreden dus hopelijk kan ik vanmiddag haar afspuiten

dikke laag stro erop dan bevriest het niet,die van mij staat nu nog op het zand en het bevriest niet met stro erover. :-)

tootje71

Re: Centraal Topic over hoefbevangenheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 17:16

ze heeft net met twee voorbenen in een emmer water gestaan en terwijl ze stond ook haar achterbenen kunnen afspoelen ik moet wel zeggen dat ze enorm fel is op het moment en ze trapt tegen de stal deur om er uit te mogen ..misschien toch een goed teken ??

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 18:42

Ik vind het een goed teken. Dat betekent dat zij genoeg vechtlust heeft om hier doorheen te komen.

Ik had destijds met Image afgesproken, dat zolang zij zou blijven vechten, zou ik dat ook doen. Maar de dag dat ze niet meer de vechtlust had om op te staan en naar buiten te strompelen, zou ik het ook opgeven en haar laten gaan.
Gelukkig bleef zij vechtlust houden en heb ik doorgezet.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 23:30

paars schreef:
Die kan je er ook lager omheen laten!

ik bedoel lánger, niet lager (voor wie dat niet begreep...)

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 22:31

ik heb net van nassau gebelt, we hebben even samen naar de foto's gekeken en erover gepraat.
Ik heb de rontgenfoto's op groot formaat opgestuurd en hij gaat er in tekenen wat er moet gebeuren.
Dan kan mijn hoefsmid contact met hem opnemen zodat rob het allemaal rustig kan uitleggen.
Waarschijnlijk is het dus niet nodig om daar helemaal heen te gaan en het beste nieuws is dat rob er nog hoop in ziet!!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 22:33

das fijn fancylover!

tootje hoe is het met je paardje?

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 22:37

ben ook benieuwd tootje

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 07:54

@fancylover
Mooi dat je telefonisch contact heb gehad van Rob van Nassau en dat hij hoop heeft. Goed teken. Lief van hem, dat hij het door de telefoon wil regelen voor je.
Komt vast helemaal goed!

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 08:13

Vandaag komt de faculteit ben erg benieuwd wat ze gaan zeggen ,wij vinden haar zeker niet achteruit gaan maar echt vooruit gaat ze ook niet..jullie horen het later...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 09:35

sterkte!
Niet slechter worden is toch ook al wat?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 09:47

Sterkte vandaag. En soms duurt het een tijdje voor je echt verbetering ziet.

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 10:02

sterkte tootje

ik zal hard voor je mee duimen .

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 10:21

Ik duim ook!
Echt, hoefbevangenheid is geen griepje.. het heeft véél tijd nodig, soms wel een jaar. Dat betekent niet dat je paard een jaar lang moet lijden: je moet wel maatregelen nemen om de genezing te bevorderen. En op 't gevaar af dat je me afschiet: laat foto's maken, dan weet je tenminste hoe het ervoor staat!
Op zich al een goed teken dat het niet slechter geworden is.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 11:59

tootje71 schreef:
Vandaag komt de faculteit ben erg benieuwd wat ze gaan zeggen ,wij vinden haar zeker niet achteruit gaan maar echt vooruit gaat ze ook niet..jullie horen het later...

Hou je ook vast aan dat gevoel hoor, laat je niet aanpraten dat ze geen kans meer heeft zonder foto's of zonder dat jullie zelf óók voelen aan haar dat ze het zelf niet ziet zitten. Het is een láng proces, en stilstand is hier géén achteruitgang, zoals soms wel geld.
Mijn mening...
Veel succes!!

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 13:10

Ik begrijp ook niet zo goed waarom een paard 'opgegeven' zou moeten worden als er na twee weken geen verbetering te zien is. Ik ken nauwelijks gevallen die zo snel opknapten. Maar die uiteindelijk toch weer helemaal goed worden.

En zolang er geen sincker is, is er hoop.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 14:20

Nou faculteit is geweest , ze had gehoopt dat onze guus beter zou lopen maar ze verbeterd zeker ! yes ! het gaat langzaam maar wel de goede kant op.

Bij haar vorige bevangenhied was al een kanteling en daling te zien in haar hoef.

Ze heeft het echt heel erg maar er zit verbetering in.

Als ze volgende week nog beter loopt dan gaat ze naar utrecht voor foto's en beslag nu heeft dat nog geen zin omdat beslaan te pijnlijk is en vervoeren ook.

Nu kan ik natuurlijk externe partijen benaderen maar ik houd me even bij het advies van utrecht.

Hopelijk staan jullie hier ook achter.

groetjes maar weer .

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 14:50

Toch wel aardig nieuws dus, en eerlijk gezegd is het absoluut niet relevant of 'wij' er achter staan, 't is jouw paard, en jij doet waar je je goed bij voelt.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 15:50

vooruitgang hoe klein ook is altijd fijn tootje ;-)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 16:39

Tootje71
Mooi dat jouw gevoel overeenstemt met Utrecht's mening. Dat geeft weer wat rust. Ik had in de heftige periode van Image vaak het gevoel helemaal alleen te staan in mijn mening.

En het is net wat Mysa zegt, het gaat om wat jij vindt, aankan, wil, etc. Wij zijn hier alleen maar om je te steunen, omdat wij weten hoe je je voelt, helaas uit ervaring.
Maar als ik Image door de bak zie racen, 2 jaar later, weet ik dat het het vechten waard was.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 16:54

dank voor jullie reacties ! op dit moment zegt mijn gevoel gewoon dat we het zo goed doen,maar ik ben al een paar keer een bericht tegen gekomen van bokkers die het eigenlijk raar vinden dat ik die of die niet bel , ik weet dat het goed bedoeld is, ik denk zelf dat anderen nu op dit moment ook niet meer kunnen betekenen en als ze zo deze steigende lijn blijft houden ben ik tevreden .
Ik houd julie op de hoogte !

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 19:38

Als ik jou mag adviseren: neem alle adviezen voor kennis geving aan en ga dan voor jezelf filteren. Waar je wat mee kunt sla je op, waar je niets mee kunt gooi je eruit.
Zoveel mensen, zoveel meningen. Maar alleen jij kent jouw paard en ook moet het voor jezelf haalbaar zijn.
Heel erg fijn dat het vooruit gaat. Indiana ging destijds ook met ieniemienie kleine stapjes de goede kant op. Soms ook weer een stap of stapje terug. Ik denk dat dat er wel bij hoort.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 20:43

Tja... aan één kant heb ik ook ervaren dat 'goede raad' van anderen wel 's een beetje teveel kan worden, vooral als je zelf al in een soort crisis zit omdat je dier lijdt. Er komt nogal wat op je af, variërend van natuurgeneeskundig therapeuten tot voedingsadviezen en vele andere dingen meer. Aan de andere kant: als ik niet van een aantal mensen adviezen gekregen had, zoals bv van Janouk, dan had mijn paard nu misschien niet meer geleefd. Als ik m'n oor te luisteren had gelegd bij onze veearts.. en me aan zijn adviezen had gehouden.. néé, ik heb veel meer gehad aan de ervaringsdeskundigen hier - paardenmensen onder elkaar zien of weten soms nét die kleine details die de dames/heren medici niet zien, of in sommige gevallen soms afwijzen..