[INFO] Hoefbevangenheid - deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 13:35

Merken jullie nou dat het ook echt verlichting geeft met die pads en ducktape? Ik zit er ook naar te kijken vooral nu het vriest is op het zand lopen erg lastig.. ik merk sowieso dat ze op het harde echt niet wil de afgelopen dagen en op het zachte wordt ze haast druk.. zo sneu dat arme ding

Daphne1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 13:37

Francis schreef:
Gisterenavond laat waren beide schoenen af, ik had twee mooie schoentjes in de modder staan, ze waren nog helemaal heel.

[ [url=m/U6W4kM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Toen ik bij de wei kwam maakte ze gelijk aanstalten om te komen (normaal komt ze naar het hek zodra ik aan kom, nu heeft ze dat al ruim 2 weken niet meer gedaan en blijft ze ook op de plek staan waar ze staat. Vandaag dus voor het eerst weer iets meer 'wil' om te bewegen. De beweging is niet echt beter, maar toch vind ik dat een positief iets. Ze heeft ook voor het eerst in de schuilstal gelegen... of ik dat als iets positiefs kan zien weet ik niet maar houd me maar even vast aan het feit dat ze zonder schoenen wel naar me toe wilde komen.

Ga er nu weer heen om met die Action-matjes nieuwe tijdelijke schoenen te maken, ik overweeg om het maar zo te blijven doen, dit werkt op zich prima en kan ook geen geschuur en gedoe opleveren, wat schoenen wel doen.

Even iets anders... Ik ben vandeweek door iemand benaderd die me aanraadde lymphedrainage toe te passen. Het lijkt me idd iets wat kan werken maar ik kan en wil niet alles tegelijk op m'n merrie los laten, die wordt dat heel snel zat (ben al met de Schüsslerzouten geminderd omdat ze al die pilletjes zat werd) en er zijn nu dingen die belangrijker zijn (pijnstiller, maagbeschermer, hoefbescherming). Daarnaast moet ik ook financieel keuzes maken, zo simpel is het.
Maar op zich sta ik er niet negatief tegenover en is zeker iets wat ik misschien nog wil proberen.

Nu krijg ik vandaag een berichtje van haar met o.a. deze tekst
Citaat:
In lymfedrainage ligt echt een onmisbare sleutel tot genezing. Laat haar alsjeblieft behandelen als je haar niet kwijt wil.

Ik weet niet hoe jullie daar tegenaan kijken maar ik noem dit emotionele chantage... Ik heb al moeite genoeg om positief te blijven zonder dat mensen me dit soort verwijten voor de voeten gooien.

Maar goed, even los van dat berichtje, ik had al iemand in de buurt benaderd hierover... kan eventueel ook met lymphe taping nog langduriger werkzaam zijn. Heeft iemand hier ervaring met lymphedrainage in combinatie met hoefbevangenheid en dan met name in dit acute stadium?

Oh daar ben ik ook wel heel erg benieuwd naar..

Ik vindt inderdaad zo een reactie wel emotionele chantage, als ik bedenk hoe hopeloos verloren ik mij soms voel met mistral snap ik jou gevoel echt volledig.. bedenk wel dat je er mee bezig bent en dat je al zoveel doet om je paard van alle gemakken te voorzien in deze moeilijke tijd..

Merken jullie nou dat de paarden minder worden nu de kou weer toeslaat?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: [CENTRAAL] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 13:46

Ja het geeft echt direct verlichting. Zonder pads wou ze de bestrating niet op, waar ik voer. Met pads loopt ze er wel op. Je ziet ze meteen makkelijker lopen. Ik dan.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 13:50

Inderdaad, ordinaire chantage. Ik zou het nu niet doen, zie de redenatie van Wanderers ten aanzien van de acute fase.
@Daphne, mijn pony is al slecht, dus weet het niet.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 13:59

Daphne, ik weet natuurlijk niet exact hoeveel beter ze met de zolen loopt omdat ik vanaf die dag ook naar dubbele dosering metacam ben gegaan, maar toen ik ze maakte merkte ik aan haar reactie toch wel dat ze iets had van 'hee... dat voelt beter'... Ze werd ineens heel meewerkend met het optillen van haar andere voet, die ze daarvoor eigenlijk niet op wilde tillen. Ik denk dat het materiaal wat ik had toch te dun was voor optimaal resultaat, zeker als ik zie hoe haar hoef er toch ingedrukt staat... dan is alleen de laag tape de bescherming tegen onregelmatige grond enzo... Ik ga ze vandaag dus met die actionmatjes maken en kijken hoe dat bevalt. Maar ja, ik denk wel dat ze er baat bij heeft.
Ook als ze niet meer acuut zijn maar wel gevoelig kan het met hard bevroren grond wel prettig zijn denk ik. Het zal niet alles weg nemen als de bodem heel ongelijk bevroren is maar ga jezelf maar na... loop je liever op blote voeten of op dunne slippers als er steentjes op de weg liggen? Met dunne slippers zul je stukken steen nog steeds voelen, maar de pijn is wel vele malen minder dan wanneer je er met blote voeten op getrapt had.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 14:03

Ik heb bij Roos lymfdrainage geprobeerd en het deed niets. Een week later (na een paar dagen nachtvorst) stonden we zelfs weer op de kliniek voor foto's. Terug val is denk ik meer van de kou gekomen dan van de lymfdrainage.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 14:06

mysa schreef:
Inderdaad, ordinaire chantage. Ik zou het nu niet doen, zie de redenatie van Wanderers ten aanzien van de acute fase.

Dit zou dan wel een behandeling zijn die juist gericht is op het afvoeren van lymphe en afval úit de hoeven, geen hele lichaamsbehandeling die afvalstoffen elders lost maakt. Tenminste, ik heb begrepen dat dat een mogelijkheid is...
En het proces in de voet is dus ook eigenlijk geen echte 'ontsteking' maar meer een 'oedeem'probleem... dus op zich denk ik dat het zou kunnen werken, ik kan alleen niet alles tegelijk... en de manier waarop het gebracht werd. Zou wat zijn als ik tegen een potentiele klant zeg 'als jij je paard niet met homeopathie behandelt gaat'ie dood'... geezz, als de beroepsvereniging er achter zou komen zou ik acuut geroyeerd worden! Door sukkels die dat soort uitspraken deden heeft homeopathie juist in sommige kringen een slechte naam gekregen.

Dennis, heb jij toen een hele lichaamsbehandeling laten doen of echt alleen de benen?

Oh, nog een vraagje... Ik heb gisteren dat spul voor d'r maag meegenomen toen ik op de gezondheidsbeurs stond (was wel leuk, ik stond daar met Tannetje Koning, goede kennis van mij en holistisch dierenarts. Die was het met me eens dat een maagzuurremmer zoals omeprazol (gastroguard) eigenlijk geen handig middel is om aan een IR-paard te geven als bescherming tegen de inwerking van pijnstillers. De pijnstiller zorgt niet voor extra maagzuur dus daarom zou je het niet hoeven geven en vermindering van maagzuur betekent verslechtering van spijsvertering en meer toxines in de darmen die normaal in de maag dood zouden gaan. Helemaal niet wat je wilt als je al met HB kampt.
Dit middel wordt ook regulier als goede vervanger van dit soort middelen genoemd en heeft niet die maagzuurremmende werking maar werkt juist ontstekingsremmend en maagbescherrmend. Mensen die het voor paarden met maagzweren gebruiken zien in de meeste gevallen binnen enkele dagen al verbetering.
Een probleempje, je geeft maar 3 gram en als ik het op het voer doe... waarmee ze soms wel een beetje knoeit, weet ik dus niet of ze al die 3 gram binnen krijgt. Op een handje voer eerst uit de hand geven hoefde ze niet, de smaak schijnt prima te zijn voor paarden maar ze vond de geur genoeg om het niet 'geconcentreerd' te eten (over de hele bak voer ging het wel). Nu wil ik het eigenlijk ergens in doen wat ik zo in haar mond kan spuiten maar ik durf geen appelmoes te gebruiken vanwege de suiker... hoe doen jullie dat? Heeft iemand nog een idee wat ik wel kan gebruiken, of geven jullie toch dat hele kleine beetje appelmoes?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 14:41

Ik spuit zulke dingen vermengd met water of lijnzaadolie in de mond. Dat laatste is te plakkerig om uit te spugen. :D maar als je even goed voelt of er geslikt is kan water ook.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 14:56

Ik gaf wel met appelmoes, mijne is ook ir.

Lymfedrainage zou ik ook niet doen. Niet op dit moment in elk geval. Ik heb er niet veel verstand van. Maar het komt op mij over als afvalstoffen kwijt raken. Heb je er met lymfedrainage controle over dat dat dan niet via de voeten gaat?

Mijn paard kwam vandaag ook uit zichzelf naar mij toe lopen óver de verharding :D
Enige dat anders is, zijn de magneten die hij om zn voeten heeft. En daarbij is me vaker opgevallen dat hij dan ineens stukken beter loopt.

Ik ga de hoefschoenen wel bestellen. Goeie wandelsokken voor t vocht en tegen schuren heb ik ook al besteld.
Mijn ervaring is dat die gevoeligheid op t harde nog wel even blijft. Dus voor buiten kan ik ze sowieso gebruiken. En mocht ik ze toch nodig hebben als de vorst er weer is, dan heb ik ze in elk geval in huis. En noodhoefschoenennachter de hand. Maar daarbij mis ik het ademend vermogen en vrees ik toch een beetje voor de zool.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 15:36

Hele lichaam en benen Als extra aandachtspunt. Roos vond het reuze gezellig maar gaf geen verandering.

Roos krijgt haar buut in een klein beetje (20ml) appelmoes. Werkt beter dan olie of water. Glucobalance eet ze netjes uit haar bak anders was dat ook mee in de appelmoes gegaan.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 17:04

Francis schreef:
Dit middel wordt ook regulier als goede vervanger van dit soort middelen genoemd en heeft niet die maagzuurremmende werking maar werkt juist ontstekingsremmend en maagbescherrmend. Mensen die het voor paarden met maagzweren gebruiken zien in de meeste gevallen binnen enkele dagen al verbetering.
Een probleempje, je geeft maar 3 gram en als ik het op het voer doe... waarmee ze soms wel een beetje knoeit, weet ik dus niet of ze al die 3 gram binnen krijgt. Op een handje voer eerst uit de hand geven hoefde ze niet, de smaak schijnt prima te zijn voor paarden maar ze vond de geur genoeg om het niet 'geconcentreerd' te eten (over de hele bak voer ging het wel). Nu wil ik het eigenlijk ergens in doen wat ik zo in haar mond kan spuiten maar ik durf geen appelmoes te gebruiken vanwege de suiker... hoe doen jullie dat? Heeft iemand nog een idee wat ik wel kan gebruiken, of geven jullie toch dat hele kleine beetje appelmoes?

Hoe heet dat middel ook alweer?

Bute geef je/ik ook maar in kleine hoeveelheden, dat doe ik ook gewoon in een losse voerbak door een beetje muesli heen. Ik sprenkelde dan wel altijd een klein beetje water over de muesli, dan het poeder erover en dan roeren, dan wist ik zeker dat het poeder aan het voer bleef plakken.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 17:22

Gypsy schreef:
Ik spuit zulke dingen vermengd met water of lijnzaadolie in de mond. Dat laatste is te plakkerig om uit te spugen. :D maar als je even goed voelt of er geslikt is kan water ook.

Dat had ik idd ook geprobeerd maar werkt met dit spul niet (Mastic horse treatment, je kunt het ook op de site van Den Hoek of Astrid Noordhoek vinden, ik heb het bij de importeur gekocht gisteren op de Gezondheidsbeurs omdat ik daar toch al als exposant was) Het is poeder, maar gemaakt van de hars van een bepaalde boom waardoor het gaat klonten in water.

Op zich kan het wel op het voer maar omdat je maar 3 gram per dag geeft moet je wel zeker weten dat ze al het voer waar het op zit binnen krijgen. Op een klein beetje wilde ze het niet, dan is de geur nog te sterk aanwezig. Op de hele hoeveelheid voer gaat het wel, maar het is geweekte agrobs fetura, daar knoeit ze dus ook wel een beetje mee. Als dan de helft van je poeder net in dat geknoeide deel zit dan krijgt ze dus te weinig binnen. Vandaar dat ik dit liever in z'n geheel rechtstreeks in d'r mond geef.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 18:43

Nieuwe schoenen gefröbelt met de Action matjes. Mooi spul, maar het plakken lukte niet zo lekker als vandeweek dus ik weet niet of deze net zo goed blijven zitten.
Raya had weer meer pijn en liep minder goed, ook met de schoenen. Ik ben bang dat de kou toch invloed heeft. Morgen bellen met de dierenarts en toch maar kijken of andere pijnstilling beter gaat werken, ik ben niet tevreden over de metacam.. ze knapt niet op en lijkt nu zelfs weer iets meer pijn te hebben. Schoenen om vond ze wel weer fijn.
Nog even die ene Easyboot Cloud gepast (met zakje om d'r voet). Die zat dus niet echt lekker. De hoef kwam niet mooi diep in de voorkant van de schoen en achter zat ze er net niet helemaal in waardoor ze achter op de rand steunt. Op de foto zie je ook dat hij wijkt bij de opening, dat moet niet.
Maat groter gaat niet werken want deze schoen zat in de breedte al losjes. Was er niet kapot van hoe het zat. Ze had om haar andere voet al een noodschoentje en dat vind ik eigenlijk een veel fijnere oplossing waarbij ik niet bang hoef te zijn dat er iets gaat schuren of doen of dat de schoen te nat wordt en ze ze een dag uit moet omdat die schoenen moeten drogen (Klaas adviseerde 2 paar om af te kunnen wisselen... natuurlijk... :roll: :$ :$ ).
Ik ga die ene schoen dus terug sturen en blijf het even zo proberen. Lukt dat niet dan kan ik van een vriendin gewone easyboots lenen, daar kan ik dan van de matjes ook een inlage in maken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 18:54

@francis: balen dat ze niet goed passen en dat er minder goed gelopen wordt.
Hoe haal jij het tape los van de noodzooltjes?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 19:43

Daphne1988 schreef:
Merken jullie nou dat de paarden minder worden nu de kou weer toeslaat?

Zhuf is duidelijk slecht met koude dagen. Haalde haar net weer slechter binnen terwijl ze vanmorgen vrolijk naar buiten ging en gister ook goed naar buiten ging en goed binnenkwam. Ze is echt heel wisselend. Ik heb haar snachts ingepakt zodat haar benen niet koud worden. Volgens mij vind ze dat wel fijn. Ze liep in ieder geval wel goed vanmorgen.

Afbeelding

Daphne1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 20:24

Ondertussen de buut weer licht verhoogd en ze wil haar stal op dit moment niet uitkomen.. ze lijkt verder zo blij |(

Wanderers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 20:51

@ DAPHNE :
.. even de, héél snel, antwoorden optie gebruiken voor jo.
De noodschoen heeft zélfs bij Noah absoluut en 100% zeker keer op keer de ergste pijn weten weg te nemen op de momenten dat dat echt nodig was, schuifelde daar zelfs mee over het beton om bij het comfortabeler lopende gras te komen.
Maar ook op stal stond hij met die schuimblokken comfortabeler.
Wél zou ik direct voor de aangegeven en dus dikkere optie gaan dan de andere hier aangedragen mogelijkheden voor beste resultaat.
En zoals al eerder gezegd: niet continue of te lang achter elkaar om houden vanwege het afsluitende effect.

Sterkte & succes Daphne!

Wanderers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 21:01

Wat betreft de lymfedrainage : heb dat ooit bij ander paard in andere situatie laten doen, geen zichtbare positieve resultaten .. had eerder het idee dat paard na enige tijd juist meer moeite met eigen lijf kreeg.
Op mijn vragen daarover kreeg ik als reactie dat dat juist een goed teken zou zijn omdat het dan dus 'iets' gedaan en losgemaakt zou hebben ....
Net zoals dat dus bij homeopathie gesteld wordt en kan gebeuren.

Hoe dan ook, ik heb het nooit meer laten doen en ikzelf zou het bij een hoefbevangen paard zeer zeker níet doen of aanraden vanwege de toch (mogelijke ..) heftige reactie hierop.

@ JOTOMA:
Je vraag was niet aan mij gericht, maar als ik zo vrij mag zijn om deze te beantwoorden?
Een verbandschaar gebruiken om tape aan voorkant vanaf de kroonrand richting teen los knippen, zo trek je de noodschoen makkelijk uit.

@ AUKE:
Yep, hier vandaag ook weer een groot deel van de dag de BOT om, voor én achter.
's Nachts hier minder succesvol ... vies & nat en Noah heeft me na 1 nacht 'verteld' ;) wat hij ervan vond : vakkundig van achterbenen afgehaald.
De voorbenen doe ik sowieso 's nachts geen BOT om vanwege het moeten kunnen blijven vouwen van voorbenen ... doet me weer denken aan zijn ergste tijd, hij lag toen consequent met zijn voorbenen recht uitgestoken , zó vreselijk ongemakkelijk voor hem en naar om te zien voor mij :(

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 21:18

Shoot, hele bericht weg! -:(-

Ok, kijken of ik het nog weet.
Fijn dat er meer mensen appelmoes gebruiken, ook bij IR, had idd al een berekeningetje gemaakt dat het weinig invloed heeft in zo'n kleine hoeveelheid. Vanaf morgen daar dus de mastiha doorheen.

Balen dat jullie pony's slechter zijn door invloed van de kou. Ik vermoed dat Raya daardoor ook slechter is vandaag, vannacht zonder zooltjes in de koude modder heeft haar vast niet geholpen.
Benen inpakken vind ik best een goed idee maar durf ik met een paard wat op de track loopt net niet aan denk ik... eerst maar zien of het met zooltjes beter gaat, de houden ook de kou in haar hoef wat tegen denk ik.

Jotoma, je schreef in een eerdere reactie dat je bang was voor week worden van de zool bij die noodschoenen... Raya had vandaag niks wekere zolen of hoeven, ondanks dat de noodschoenen er 1, dag om hebben gezeten en ze daarna toch ook in de modder heeft gelopen. Denk dat je schoenen (echte of nood) er sowieso af en toe af moet halen om er even lucht bij te laten enzo...

Ik heb de tape niet van de zolen gehaald omdat ik nu ander materiaal ging gebruiken voor de zool. Bij het vorige materiaal was dat idd ook niet gelukt omdat het zo ingedrukt was. Maar dat geeft ook niet, materiaal zat, ik maak gewoon nieuwe (uit die Action-matjes/tegels haal je makkelijk 4 zolen uit 1 tegel en er zitten er dacht ik 6 in een pak. Van dat witte spul had ik een meter meegenomen (en kan ik zo meer halen, kostte ook geen drol). Ik ga de volgende keer wel even een mal van karton maken eerst, zodat ik die steeds kan gebruiken om nieuwe zolen te knippen, nu had ik haar voet rechtstreeks op het materiaal gezet maar dan moet ze dus meerdere keren haar voet op tillen.
Ook ga ik de volgende keer proberen om beide materialen te combineren. Dat witte zakt wat meer in en dat vult dus haar straalgroeven mooi op. Ik denk dat ze dat wel prettig vindt. Het zwarte spul van de matjes is steviger dus geeft meer demping bij het lopen en meer bescherming tegen oneffenheden van buitenaf. Dan maak ik die twee lagen eerst op elkaar en dan onder haar voet... kijken of ze dat nog fijner vindt.
Als het helemaal niet gaat werken op langere termijn ga ik nog naar de Equine Fusion All Terrain Ultra kijken, de S-maat lijkt beter bij de vorm van haar hoef te passen.

Oh ja... ik had Klaas trouwens ook geappt, voor het bestellen al, maar die heeft hij nooit gelezen. Nu dus nog maar weer geappt én gemailt en morgen proberen te bellen, want die Cloud gaat sowieso retour... Of ik die andere dan bij hem ga bestellen weet ik nog niet... vind de communicatie met hem bedroevend en het feit dat je maar 1 schoen opstuurt voor een hoefbevangen paard vind ik helemaal te achterlijk voor woorden... Ookal zou een paard iets aan 1 voet hebben, dan ga je 'm ook niet op maar 1 schoen zetten.... da's vragen om andere problemen door scheef staan.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 21:23

Wanderers schreef:
W
Net zoals dat dus bij homeopathie gesteld wordt en kan gebeuren.

Toch even hier op reageren... Er wordt idd gezegd dat homeopathie ook een beginverslechtering 'hoort' te hebben, maar dat is absoluut niet waar. Het gebeurt idd wel eens en vaker bij behandelaars die met C-potenties werken, ik werk met LM-potenties en dan gebeurt dat zelden en als het gebeurt vind ik dat niet wenselijk en pas ik de dosering aan. Gebeurt heel soms bij héél gevoelige dieren maar meestal weet ik dat vooraf al en pas ik mijn behandeling daar bij voorbaat al op aan.
Bij een juist gekozen behandeling en de juiste potentie van middelen is beginverslechtering dus absoluut niet nodig en in mijn ogen altijd onwenselijk. Het is helaas een van die hardnekkige misverstanden over homeopathie.

Wanderers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 21:25

Dankjewel voor deze aanvulling cq. opheldering Francis !

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 23:15

@Wanderers, welke BOT beschermers heb jij precies? Ik heb nu gewone stalbeschermers om, puur om haar benen warm te houden. Maar wil eigenlijk ook wel in BOT beschermers investeren.

Zhuf had wen slechte dag vandaag. Er is echt geen peil op te trekken. Eergister ook een slechte dag, snachts beschermers omgedaan en gister haar alleen gezet. ( paddock door 2 gedeeld, vriendje aan andere kant) Dacht dat ze misschien zichzelf een beetje te veel overbelast op goede dagen. Gister had ze een hele goede dag, dan zie je niks aan haar en voel je ook niks aan haar voeten. Vanmorgen nog goed naar buiten, maar slecht naar binnen. Kreupel en digitale pols in beide voorbenen. Vanavond weinig beter. Morgenochtend maar weer kijken. Toch vreemd dat het zo sterk wisselt.

Daphne1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 23:32

Wanderers schreef:
@ DAPHNE :
.. even de, héél snel, antwoorden optie gebruiken voor jo.
De noodschoen heeft zélfs bij Noah absoluut en 100% zeker keer op keer de ergste pijn weten weg te nemen op de momenten dat dat echt nodig was, schuifelde daar zelfs mee over het beton om bij het comfortabeler lopende gras te komen.
Maar ook op stal stond hij met die schuimblokken comfortabeler.
Wél zou ik direct voor de aangegeven en dus dikkere optie gaan dan de andere hier aangedragen mogelijkheden voor beste resultaat.
En zoals al eerder gezegd: niet continue of te lang achter elkaar om houden vanwege het afsluitende effect.

Sterkte & succes Daphne!

Bedankt voor de fijne reacties, op dit moment is het bij mij even dweilen met de kraan open |(
Morgen dierenarts maar weer bellen en toch wederom fotos maken. Dan de foto’s naar van nassau en vanuit daar maar weer verder zien.. laat haar dan direct ook maar weer testen hoe de waarden nu zijn en of de prascend dosering nog afdoende is..

Ik had bij de action gezocht vanmiddag naar pads voor onder de voeten maar ga er toch maar voor naar de bouwmarkt denk ik. Vond wat ik bij action zag liggen niet voldoende!

Hoe kan het toch he van haast weer goed op het harde(zachte top) tot niet eens meer je stal uit willen.. en op stal beweegt ze zich overigens wel veel beter voort als 5 weken geleden bij de eerste aanval

KnoLLyBoLLy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 00:57

Hier een meelezer met een mini Shetlander die al meerdere keren hoefbevangen is geweest.Bij acute pijn gebruik ik de Woof Wear medical boot van equi schoen en daar mee kan ze gelijk weer beter lopen.
Mischien dat jullie paardjes daar ook wat aan hebben.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 01:05

@francis: helaas was mijn communicatie met Klaas ook maar eenmalig goed. Vandaag heb ik nog advies gevraagd over de maat en nergens meer reactie op gekregen. Heb nu dus op de gok besteld. Nog steeds heeft hij ze als enige op voorraad, dus het is voor mij niet anders..

Ik heb ook 1x de hoeven overgetekend op een matje en daar maar ik nu alvast extra van :j