geerke schreef:Gaelles... bedankt! Heel duidelijk , hier kan ik iets mee! Wat ziet die hoef er dramatisch uit van dat trekpaardachtige dier zonder steunsels ,wat ik kan zien van de voorhoef is de stand ook niet echt goed . Ik zal eens fotos maken van mijn shet, die heeft 1x in zijn leven een hoefsmid gezien ....9 jaar geleden.Hij is 17
Dat is wel echt lang geleden.
Ik doe mijn eigen paarden elke 14 dagen. Sinds een jaar nu ong. Eerder liet ik er meer tijd tussen. Maar vind dit ideaal.
Helaas een van mijn paarden had een hele flinke hoefzweer die niet eruit wilde. En is uitgesneden. En nu met pootje in verband

zondag had het hier wat gesneeuwd en ging ik met mijn paardje een ritje maken. Alles was natuurlijk bevroren en ik dacht dat stappen geen probleem was. Eigenlijk zelf ook alles gewandeld want het was veel te koud om te rijden. Maar wel 3 uurtjes op stap geweest... De volgende dag liep hij super gevoelig op de bevroren paddock terwijl ik onder het rijden/lopen nergens last van had. Nu is nog altijd de hele paddock bevroren en loopt hij nog steeds heel gevoelig
hij heeft geen ijzers en zn voeten waren al vrij kort. Kan het zijn dat het toch door die buitenrit gekneust is geraakt? Heel verleidelijk om er een ijzertje onder te laten zetten om de pijn te verlichten... Maar dan ben ik uiteraard weer terug bij af als ik ze eronder uit laat. Wat denken jullie?
De keren hiervoor als de bak zo hard was was het net zo en maakte ik me zorgen..Om niets dus want zo gauw de grond weer zacht was liepen ze weer als voorheen