Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Klara16 schreef:Rest mij nog de vraag waarom mensen nou zonodig zelf de hoeven van hun paard willen doen. Jullie willen niet gezegd hebben dat het een geldkwestie is en die fake-cursus is zo duur dat ik het ook wel geloof. Maar wat is dan de aantrekkingskracht van NB voor jullie? Wat is er mis met de gewone huis-tuin-en-keuken bekapping?
Klara16 schreef:Rest mij nog de vraag waarom mensen nou zonodig zelf de hoeven van hun paard willen doen. Jullie willen niet gezegd hebben dat het een geldkwestie is en die fake-cursus is zo duur dat ik het ook wel geloof. Maar wat is dan de aantrekkingskracht van NB voor jullie? Wat is er mis met de gewone huis-tuin-en-keuken bekapping?
henny_w schreef:AMEN
Detour schreef:Amen!
detour schreef:Klara16 schreef:Rest mij nog de vraag waarom mensen nou zonodig zelf de hoeven van hun paard willen doen. Jullie willen niet gezegd hebben dat het een geldkwestie is en die fake-cursus is zo duur dat ik het ook wel geloof. Maar wat is dan de aantrekkingskracht van NB voor jullie? Wat is er mis met de gewone huis-tuin-en-keuken bekapping?
Amen!
JoviBan schreef:Huh? Klara stelt een vraag en jij zegt amen?
suleilitha schreef:Dan moet jij ook vast het nodige aantal ballen incasseren, Opala
Klara16 schreef:Bij onze weidepaarden (fokmerries en jonkies) komt de TB-smid eens in de 3 maanden. Tussendoor doe ik er niks aan (wel in de gaten houden natuurlijk). Nog nooit problemen gehad. In de 15 jaar dat ik nu paarden heb heb ik nog nooit gedacht "hey...had ik nu maar een vijl".
Als ik problemen zie bel ik mijn smid. Die weet wat hij doet.
Klara16 schreef:Bij onze weidepaarden (fokmerries en jonkies) komt de TB-smid eens in de 3 maanden. Tussendoor doe ik er niks aan (wel in de gaten houden natuurlijk). Nog nooit problemen gehad. In de 15 jaar dat ik nu paarden heb heb ik nog nooit gedacht "hey...had ik nu maar een vijl".
Als ik problemen zie bel ik mijn smid. Die weet wat hij doet.
henny_w schreef:Alleen vind ik kennis van NB niet voldoende, daar er problemen bij paarden kunnen optreden waar een beetje NB'er geen raad mee weet.
Zoals bijv. een te dikke zool die van nature bij paarden kan voorkomen.
Vandaar dat ik ook erg blij ben met mijn TB basis
Klara16 schreef:JoviBan schreef:Huh? Klara stelt een vraag en jij zegt amen?
Hihi, ik ben hard op weg om ook goeroe te worden
detour schreef:Van binnen En buiten? Leer jij de hoeven van jouw eigen paard zo kennen in 1 dag cursus? Rontgenfoto's e.d. aanwezig?
niet rot bedoeld, DAni, maar het komt niet echt geloofwaardig over.
Dani62 schreef:Iets van binnen en buiten kennen is toch een zegswijze detour?
detour schreef:Tsja, zo op internet kan dat anders over komen.![]()
Vind je het zo gek dan wat ik dan opmerk?
detour schreef:Dani,Klinkt overtuigend maar door je gebrek aan echte professionele kennis kun je imo nooit inschatten wat nu precies goed is voor de voeten van je paard of niet. Daar heb je studie voor nodig en imo medische basiskennis, zo ook mbt het paardenbeen.
opala schreef:Die te dikke zool zit er niet van nature, ben ikzo eigenwijs om te denken. Mijn paard krijgt bijv. zodra ze van de weide komt, een megadikke, platte zool. Zo wapent haar voet zich tegen de inwerking van urine en zie je de te beperkte bewegingsvrijheid terug in het uiterlijk van de hoef. Vanaf mei staat ze weer op de wei en krijgt de zool weer de kans te herstellen.