Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pollewops schreef:@ Dagmar_k; Gefeliciteerd met je nieuwe paardje, als jij er vertrouwen in hebt dan heb je een goede beslissing genomen. Veel plezier samen.
@ TigerBD: Vervelend nieuws! Hopenlijk slaat Tildren aan.
Dan heb ik zelf nog een vraagje. We houden allemaal ontzettend veel van onze paarden. Dat blijkt ook wel uit alle verhalen hier. Maar we hebben ze gekocht omdat we van paardrijden houden (hoewel wat mij betreft de verzorging de helft van het plezier is..). En met een spat paardje betekent dit dat we dat gedeelte en eventuele andere ambities op een laag pitje moeten zetten. Hoe gaan jullie daarmee om.
maikeltje schreef:Het is niet gezegd dat mijn paard door de spat niet meer in de sport zou kunnen presteren. Hij gaat nu eigenlijk hartstikke goed en ik ben dan ook van zins een startkaart aan te vragen.
Mocht blijken dat dit te hoog gegrepen is voor hem op een bepaald punt dan wordt het toch recreatie. Mijn paard is mijn maatje en ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om hem dan in te ruilen voor een "beter" exemplaar. Ook al heb ik andere ambities. Dan zou ik gaan kijken of ik er eentje van een ander kan uitbrengen in de wedstrijden. Mijn vorige paard heeft 5 jaar lang alleen maar op de wei kunnen lopen. Die kon niet meer onder de man. Maar hij heeft mij toch 8 jaar lang een geweldige tijd gegeven met wedstrijden. Financieel kon ik het niet rondbreien om een tweede erbij te nemen voor de sport dus heb ik 5 jaar niet gereden op een enkele keer de paarden van een vriend na.
Jennyxx schreef:Dus ik denk dat we inderdaad niet moeten oordelen als iemand besluit om een ander huis voor zijn paard te zoeken en weer een ander dat niet doet
Ireentjuh schreef:Dat was zeker niet mijn bedoeling, als dat zo opgevat is..
pollewops schreef:Dan heb ik zelf nog een vraagje. We houden allemaal ontzettend veel van onze paarden. Dat blijkt ook wel uit alle verhalen hier. Maar we hebben ze gekocht omdat we van paardrijden houden (hoewel wat mij betreft de verzorging de helft van het plezier is..). En met een spat paardje betekent dit dat we dat gedeelte en eventuele andere ambities op een laag pitje moeten zetten. Hoe gaan jullie daarmee om.