Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sndr_vdb schreef:Hallo
Ik heb ook een pony wat sinds kort een paar keer hoefbevangen is geweest. DA geweest, medicijnen gehad, hoefsmid,.. het helpt jammer genoeg maar tijdelijk.
Maar nu zie ik dat ze best vaak aan hout knabbelt, en dacht ik dat dat misschien ook een reden kan zijn dat ze er last van heeft. Misschien ook helemaal niet..
Kan iemand mij hiermee helpen?
iana schreef:@rivano
goed dat pijnstilling helpt, deze heeft het ook zwaar lijkt me?
geerke schreef:sndr_vdb schreef:Hallo
Ik heb ook een pony wat sinds kort een paar keer hoefbevangen is geweest. DA geweest, medicijnen gehad, hoefsmid,.. het helpt jammer genoeg maar tijdelijk.
Maar nu zie ik dat ze best vaak aan hout knabbelt, en dacht ik dat dat misschien ook een reden kan zijn dat ze er last van heeft. Misschien ook helemaal niet..
Kan iemand mij hiermee helpen?
weet je ook waardoor ze hoefbevangen is geraakt?
Is ze te dik?
Na hoefbevangenheid is het heel belangrijk wat 'dingen' om te gooien in de zin van even geen weidegang meer,ander of geen voerbeleid.
Als er niets verandert dan heb je kans dat het gewoon terugkomt.
Ik zeg altijd maar....eens hoefbevangen altijd hoefbevangen(er zijn natuurlijk paarden die het na 1x nooit meer krijgen maar daar ken ik er niet veel van hoor)
capopjekop schreef:Hoeveel hooi en wat voor een kwaliteit heeft het? Mijn shet viel ook moeizaam af, achteraf gezien kreeg ze ook gewoon teveel hooi van goede kwaliteit.
iana schreef:@rivano
Wat voor paardje is het bij jou? Hoe oud is hij?
SpikyBlue schreef:@Rivano: heb je een foto van dat breakover/luier gebeuren? Heb het nog nooit gehoord en ben wel benieuwd hoe dat dan in elkaar zit!
Jannepauli schreef:Da's best zorgelijk... benbenieuwd wat je VA er van zegt..
Ondanks de kleine opleving hier, gaat het niet veel beter met Pauli. Ben naar mijn gevoel weer terug bij af.
creatin schreef:succes
Jannepauli schreef:Ja, nog steeds dezelfde medicatie: vorige week dacht de DA dat ik kon gaan minderen met buut ( van 4 naar 2) maar ben nu alweer terug naar hogere dosis omdat ze na 2 dagen niet meer kon lopen. Morgen komt de DA voor uitgebreid bloedonderzoek. Zekraakt aan alle kanten.
Intussen probeer ik de moed erin te houden en ja, dan ga je wel 's internetten en dan vind je dit: ( geheel off topic) http://www.froot.nl/posttype/froot/jode ... =&refNext=
maar ben wel van m'n stoel afgevallen van het lachen, met name omdat wij 7 van die witte exemplaren hebben rondlopen. En lachen is af en toe hard nodig!