Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
flower1983 schreef:Ik meld me ook maar in dit topic. Heb een paard die vanaf begin november een peesblessure heeft aan de oppervlakkige buiger. Een gat van bijna de helft van de pees. Hij is in de kliniek ingespoten met groeifactoren. Daarna moest hij 10 dagen op stal blijven staan en nu hebben we een maand 5-10 min gestapt en vanaf 1 jan. gaan we 2x per dag 5 tot 10 min stappen en na 1,5 maand weer terug voor een scan.... Hij was aan de hand absoluut niet meer te houden. Echt proberen om los te komen en stijgeren en bijten. Uit wanhoop er toch maar met knikkende knieen opgegaan en..... paardje is super braaf!! Zet geen stap meer verkeerd. Dus nu stap ik 10 min over het erf. Wel met een slof, voor het geval hij toch iets te enthousiast wordt. Verder voeren we hem msm bij. baat het niet, dan schaadt het niet
Nog even een vraagje: We kregen van de dierenarts het advies om de stand van de hoeven te veranderen zodat de verzenen zeer laag werden. Ikzelf, de hoefsmit en een fysiotherapeut die ik toevallig sprak snappen deze logica niet. Met lage verzenen komt er juist meer spanning op de pees te staan..... Het paard is van mijn moeder, en toen mijn moeder dit advies kreeg van de da was ik er niet bij, dus kon er ook niet naar vragen. WIl wel bellen, maar wil mijn moeder niet. We hebben nu maar niks aan zijn stand van zijn hoeven gedaan. Iemand ervaring hiermee??