Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) en haar langzaamaan te gaan belasten is het gelukkig de goede kant op gegaan. Ze heeft speciaal beslag gekregen (stond daarvoor nog op blote voeten) en ik heb haar met Magneetveld therapie behandeld. Over deze therapie is wetenschappelijk niets bewezen maar ik ben er van overtuigd dat het in combinatie met goede gecontroleerde beweging zeker helpt. Na drie weken behandelen bleek op de scan dat het een stuk beter eruit zag. Ik mocht weer wat meer draven van 3x3 minuten naar 4x5 minuten. Ik heb haar toen weer 3 weken behandeld en afgelopen vrijdag is er weer een scan gemaakt (6 weken na de vorige) en nu bleek het gaatje zo goed als dicht. Er zit nog een piep klein plekje maar dat mag geen naam meer hebben. Daar was ik uiteraad erg blij mee. Omdat alles inmiddels zo lang duurt en de stoom ongeveer uit haar oren komt (ze is net 5 en energie voor 10!) staat ze sinds 3 weken onder de muisjes als ik erop ga anders is het niet echt grappig meer. Ze mag nu na het rijden weer los, uiteraard wel in de gaten houden dat ze niet compleet uit haar dak gaat. Kortom ik ben erg blij met de magneetveld therapie. In dit topic kwam ik nog niets tegen over magneetveld therapie (hoop niet dat ik er overheen heb gelezen, heb nml niet alle pagina's gelezen) en dacht laat ik mijn ervaringen delen, wellicht heeft imand er iets aan. Ik blijf wel even meelezen want wellicht kom ik ook weer handige tips tegen (vitamine E / selenium vond ik wel een goede want Beau heeft ook flink wat spieren in moeten leveren) Succes allemaal met jullie paardjes en ik hoop dat we allemaal weer lekker kunnen rijden zoals we willen Ireen_ schreef:Bedankt! ga ik nog even proberen, een andere paardentaxi zou me ook nog terug bellen, dus wie weet.. anders moet ik de afspraak verzetten.
Als je paard behandeld wordt (ACP/IRAP etc, weet niet of het een optie is voor Yade en of het nodig is), dan moeten ze een nachtje blijven toch?
. 
Probeer uit je negatieve spiraal te komen! Ik weet dat het heel erg lastig is.
Ben blij te horen dat er ook met blessures die er al wat langer zitten blijkbaar nog wat te doen is met behandelingen.
Baal er zo van, heb de hele week lopen te stressen en nu moeten we nog een week wachten (en regelen...). Maar het is niet anders. Echt niemand kon, zelfs alle paardentaxi's niet die ik gebeld/gemailt heb.
Verder verbaast het me echt hoe rustig ze blijft!
, ben een weekje naar Spanje geweest ( Sicab, spaanse paarden
) en ga dus deze week proberen erop te gaan. Mij is aangeraden door Bart om wat tranquigel te geven , maar weet iemand hoeveel ik dan zou moeten geven? Hij moet natuurlijk niet al zwalkend door de bak gaan. Ik hoop zo dat hij zich nu gaat gedragen, dat geren en gespring is natuurlijk niet fijn voor zijn blessure
Maar je moet denk ik zelf een beetje uitvinden hoeveel je geven moet, ieder paard reageert anders. Zhuf breekt sowieso altijd door alle verdovingen heen. Ik heb er zelfs wel eens een halve spuit in moeten duwen voor ik er op kon haha. Maar ik zou beginnen met 2/3 streepjes, liever iets te veel dan iets te weinig en je nek breken. 

Maar dat was iig veiliger voor mij.
Het zag er echt een stuk beter uit en de dierenartsen waren zeer tevreden over de scan en hoe haar hoeven eruit zagen. We zijn er nog niet, maar we gaan zeker de goede kant op! Alleen het klinische beeld was nog niet wat het zijn moet. Wo loopt op het harde nog wat gevoelig, maar er was nu bijna geen verschil te zien tussen links en rechts en dat duidt erop dat de band aan het helen is en goed gaat, maar dat er toch nog wat anders is..
.
´.. Meeeennn. Wolin gaf een showtje weg! Springen, steigeren en dan klauwen in de lucht, bokken.. Hihi.. de dierenarts liep gelijk weg om wat te gaan halen
, daarna ging Wolin heel gemoedelijk door de baan, wij grapte wat hij precies gegeven had en of we een flesje mee naar huis mochten nemen voor in sommige situaties
.. Het trailerladen ging echt heel erg goed ook, we hebben onze mojo wel gevonden denk ik. Op de kliniek regende het echt pijpenstelen en we konden nergens droog laden, behalve in de binnenbak.. Volgens mij mag dit helemaal niet
, maarja.. we konden echt nergens droog laden en het stopte gewoon niet met gieten. We moesten dus wel even een beetje opschieten en woep Wootje erop en we konden zo wegrijden.. Normaal neem ik er iets meer de tijd er voor, maar Wootje deed het braaf. Wat een geweldig paard
. Wolin kwam thuis ook weer heel relaxed van de trailer en ging op stal haar hooinet leeg staan trekken.
, wat later kwam ze speciaal de echo ruimte in om Wo de traktatie te geven. Dat gezicht van Wo, helemaal blij verrast!!
?)
. Ik ben niet bekent met magneet therapie maar heel fijn om te lezen dat jij er zoveel baat bij gehad hebt. Wie weet brengt het anderen ook weer op ideeën. Ik hoop ook dat de stijgende lijn bij je paard doorzet. Ik hoop ook dat je ons hier op de hoogte wilt houden.

Kelly_Taco schreef:Of ik doe het aan de longe, dan is het probleem er ook niet
Voorlopig duurt het nog wel even tot we bij de galop zijn.
Vavaf de 12e weer de eerste drafjes maken..
Maar goed, een beetje draven is ook al heerlijk!