[INFO] artrose

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 14:31

dierenarts zal dan eerder cortisonen ofoz voorschrijven, zijn ook oontstekingsremmers. Da's werken vaak niet met kruiden zoals duivelsklauw helaas.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 14:34

mijn paard is April 2011 geopereerd aan een chip in het kootgewricht en heeft daar artrose
hij is bij elkaar 3x ingespoten en heeft 2 flessen Ekyflex Repair gehad
nu ruim 1 jr verder loopt hij weer goed.

hij krijgt wel al die tijd JointComp als suppl bijgevoerd

ik hoop dat het aan dat dure spul gelegen heeft :+

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 16:30

Ka_tje schreef:
ik meld me hier ook. Men paard heeft ernstige lage en hoge overhoef. Het kroongewricht is waarschijnlijk helemaal vastgegroeid en ze heeft erg veel last van de artrose in het hoefgewricht. Hlverwege april is er een injectie geweest in het hoefgewricht met ontstekingsremmers en kunstatige gewrichtsvloeistof. Jmmer genoeg heeft het maar een maand gewerkt. Ze staat weer stokkreupel nu. Ht supplement dat ik haar geef werkt precies ook voor geen meter.

Nu vraag ik mij af of het interessant zou zijn om nogmaals die injectie te geven (want is best wel prijzig en zal het deze keer dan wel helpen?). Kent iemand trouwens ook een erg goed supplement? Heb op internet "Mega grand flex" tegengekomen van grand meadows. Is dat mss iets goed?
Als er nog iemand tips heeft qua supplementen verzorging, behandeling,... hoor ik dat graag want ben een beetje ten einde raad!

Beste Ka-tje,
heb jij je wel genoeg verdiept in ernstige lage en hoge overhoef?
Dit is namelijk vreselijk pijnlijk voor een paard want kan zijn ondervoet niet meer normaal bewegen omdat het als het ware vast groeit. Ik heb daar voorbeelden van gezien en ik kan je vertellen dat dit er vreselijk uit ziet van binnen! Geen suplement die daar wat tegen kan doen helaas.
Het klinkt misschien rot maar een paard met deze afwijking dus ernstig zoals jij beschrijft zou ik persoonlijk in laten slapen om het lieve dier verder leed te besparen.

Ka_tje

Re: Centraal topic voor artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 16:49

Rapido, Ik weet heel goed wat er aan de hand is met haar voet. het kroongewricht is volgens de dierenarts zelfs vastgegroeid. Daar zou ze waarschijnlijk geen last van hebben. De artrose in haar hoefgewricht is natuurlijk een ander verhaal. het kreupel lopen zou daar van komen. Ze heeft echter met deze problemen erg lang toch recht gelopen. Laten inslapen heb ik zeker al aan gedacht, maar vind de beslissing nemen toch erg moeilijk en wil zeker zijn dat ik alles gedaan heb wat ik kon doen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 17:12

Ik begrijp het, je lieveling laten gaan valt ook niet mee!

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 20:50

ka_tje snap het goed hoe moeilijk het is heb van de week na lang dokter mn hond met tumor in mond in laten slapen. en die keuze is heel moeilijk. ik ken het niet dat lage hoge overhoef maar zou zeggen verdiep je erin het maakt mischien je keues makkeljker maar zeker ook iets bijgeven voor de artrose baad het niet kwaad kan het ook niet. mischien kun je me via pb of link uitleggen wat het is?? als het echt niet dier waardig is zegt je dap dat neem ik aan ook. anders ging ik toch echt een ander zoeken in het vervolg

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 14:02

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 18:15

Vandaag is mijn meisje jarig! 15 wordt ze. Het gaat zo snel ...
Ben haar vandaag gaan verwennen. En ze liep eigenlijk toch wel beter dan donderdag. Ze leek soepeler en makkelijker te stappen. Donderdag leek ze zelfs soms door haar been te zakken. De eigenaresse van de stal zei ook dat ze beter liep. Ze vond dat je het bijna niet meer zag in stap :) Zou dat nu van het nieuwe supplement komen? (ze krijgt het sinds donderdagavond) Ik hoop het in ieder geval ... In draf mankt ze wel nog, maar dat ze al vlot stapt vind ik al een goede vooruitgang. Stal eigenaresse viel wel achterover van de prijs van het supplement :+

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 13:35

Dat lijkt me wel erg snel Ka_tje... Alles wat je in een paard stopt heeft 6 wkn nodig om volledig resultaat te kunnen laten zien. Soms zie je na 2 of 3 wkn al wel verbetering, maar dat is echt op z'n vroegst.

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 15:03

EllenB schreef:
Dat lijkt me wel erg snel Ka_tje... Alles wat je in een paard stopt heeft 6 wkn nodig om volledig resultaat te kunnen laten zien. Soms zie je na 2 of 3 wkn al wel verbetering, maar dat is echt op z'n vroegst.

Ik weet dat het normaal even duurt voor het werkt. Maar ze liep echt beter dan donderdag. Kan natuurlijk dat ze gewoon een goed moment had. Maar als het zo blijft evolueren vind ik het heel goed ;)

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 15:54

Vorig jaar heb ik mijn paardje abrubt met pensioen moeten zetten vanwege de ernstige artrose, liep ook niet rad e.d.
Nu lijkt hij ineens wel 100% goed te lopen, maar dat moet toch bij artrose niet kunnen?

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 16:07

fijn voor je ka_tje dat je het al dnekt te merken het echte resultaat laat iets op zich wachten maar ja je merkt al verschil goed toch.

mandy gewoon eens rustig iets mee gaan doen enkijken hoe hij het op pakt kan naar mijn idee geen kwaad. ik rijd mijn paardje elke dag en doe zelfs de wat moeilijkere oefeningen met hem.. gewoon proberen.

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 16:08

Jawel hoor Mandy een paard kan met artrose ook goede dagen hebben. Mijn paard loopt nu heel goed. Ligt aan het weer, de supplementen en aan het feit dat ie niet meer hoeft te werken. Als ik hem nu zou oppakken, is ie met een dag of 2 weer terug bij af. Meestal ga ik lekker wandelen als ie goed is en als hij het aanbiedt een klein drafje en soms zelfs een galopje. De dag erna is ie meestal wel wat stijf...

Renee1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 21:50

Ka_tje schreef:
norton84 schreef:
tja dat is het nadeel zo veel producten en merken je word er gewoon niet goed van. het blijft proberen wat betaal je voor die pot van 4 kg berdien?

mn paardje loopt momenteel slechter dus mischien weer eens keer inspuiten of mischien zelf via suplement geven. weet het nog niet

ik ga helemaal met je mee! ik wordt ook niet goed van dat hele aanbod!
Wat jammer dat je paard weer slechter loopt. Geef je dan helemaal gen supplement nu? Is het lang geleden dat je een injectie hebt laten geven?

Ik heb eens gekeken op de cortaflex en er zit hyaluronzuur, glucosamine, chondriotine en MSM in. Eigenlijk alles dus! ze krijgt het sinds gisteren. Nu ben ik toch erg benieuwd of dit meer resultaat gaat geven!

Ook ik kan me melden,
mijn pony heeft doorgezakte kogels (achterbenen) en iets met de aanhechting in het gewricht bij de sesambeentjes.
De Glucohorse glucosamine ging 8 maanden goed, maar helaas gaat het nu echt slecht.

hij kan geen helling aflopen, zelfs geen normaal asvalt.
Hoefsmid komt vrijdag, maar die zei al meteen dat het de kogels zouden zijn ipv hoeven.
Hoefsmid komt alleen even kijken, hij is 4 weken geleden bekapt en voor beslagen

Dus heb ik maar cortaflex besteld, poeder en de vloeibare!
Hoop dat ik het via Medhorse zsm in huis heb en direct kan beginnen

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 22:00

Dat klinkt heftig Renee1990. Ik hoop dat de cortaflex werkt bij je pony! gelukkig dat het bij Medhorse in de aanbieding staat, want het kost een hoop geld! Ik ga het 1 van deze dagen daar ook bestellen.
Laat je wat weten of het aanslaat de cortaflex? ben eigenlijk wel benieuwd naar ervaringen met dit product.

Renee1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 22:13

Ka_tje schreef:
Dat klinkt heftig Renee1990. Ik hoop dat de cortaflex werkt bij je pony! gelukkig dat het bij Medhorse in de aanbieding staat, want het kost een hoop geld! Ik ga het 1 van deze dagen daar ook bestellen.
Laat je wat weten of het aanslaat de cortaflex? ben eigenlijk wel benieuwd naar ervaringen met dit product.

Tuurlijk ik houd je op de hoogte! Nou ik heb van een ander merk de vloeibare cortaflex met HA besteld, die koste maar 34 euro ;)

Ja ik vrees ervoor |( ,
mijn pony is wel net 26 jaar geworden :o , maar hij meent vaak dat hij een hengst van 5 is.
Het is een echt werkpaard. Daarbij heeft hij ook nog chronische bronchitis en longemfyzeem waardoor de beweging echt afhankelijk is van het weer en zijn gesteldheid.

Met zijn benen komt het iig niet meer goed, ik ondersteun het waar ik kan.
er was een mini stipje artrose te zien op de foto, maar dat was zo klein.

ik hoop dat het werkt, wilde hem eigenlijk niet per direct met pensioen sturen.
Hij staat al 24/7 buiten van april tot en met september. daarna gaat hij ook 5 uur per dag naar buiten.

Renee1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 22:16

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 22:20

je linkjes doen het niet ...

Renee1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 22:23

Ka_tje schreef:
je linkjes doen het niet ...

ik heb besteld
Excellent Equiflex HA Liquid € 34.95

en dan de originele cortaflex poeder, wel een pot van 424 gram, (1 a 2 maand met een pot)
en deze kost €46.95

al met al was ik € 81 euro kwijt -O-
ochja anders is dit het zoveelste middel dat ik probeer

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 23:04

Kom hier binnen gevallen en stel meteen en vraag . Sta al even in twijfel wel of geen sup.bijgeven .
Merrie is nu 8 heeft slijtage op 3 plaatsen in de kogel ontstaan door trauma van buitenaf ( zie profiel voor verhaal )
Loopt nu best goed . recht uit iig . Wenden wat moeilijker . Mooie droge dagen is ze vlot , natte Dagen trager .
Helaas nu nog niet de mogelijk heid tot 24/7 buiten met schuilstal . Maar ze staat grootste deel van het etmaal buiten .
Tevens heeft ze IR .
Zou het zinvol zijn om haar bv de joint comp te geven ? Om erger te voorkomen , proces stil te leggen ?
Of wachten tot het probleem meer zichtbaar wordt , ben bang dan te laat te zijn.eigenlijk ..
bedankt alvast

Renee1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 06:32

Ik zou beginnen met een supplement! Anders ben je dadelijk alleen pijn aan het bestrijden.
Vraag het anders eens aan je DA of je beter kunt beginnen.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 09:32

ik zou gewoon beginnen ga zo eens kijken bij je linken of het product me aan spreeekt. door foutje heb ik niet mn vertrouwde suplement en debnk toch dat het minder werkt.

heeft sinds kort opstart problemen en dat heeft hij nog nooit gehad.

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 18:06

Zinzi_jewel: ik zou eens overleggen met je DA. MAar persoonlijk denk ik dat een supplement wel goed zal doen.
Renee1990: Paarden weten wel hoe ze je bankrekening moeten plunderen! ik ken er ook alles van ...
norton84: nog steeds op zoek naar een goed nieuw supplement?

maaikiemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 22:08

Mijn DA bracht het hoopgevende nieuws dat 80% van de supplementen het lichaam binnen korte tijd verlaat. Dat dus maar ongeveer 20% aankomt op bestemming... Fijn, alsof die supplementen nog niet duur genoeg zijn...

Renee1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 22:12

Ka_tje schreef:
Zinzi_jewel: ik zou eens overleggen met je DA. MAar persoonlijk denk ik dat een supplement wel goed zal doen.
Renee1990: Paarden weten wel hoe ze je bankrekening moeten plunderen! ik ken er ook alles van ...
norton84: nog steeds op zoek naar een goed nieuw supplement?

Ja mijn paard is kampioen in geld plunderen ;)
Het is voor mij ook pijnlijk en jammer dat het rijden niet meer gaat, iig zoals het er nu uitziet. Heb gelukkig een ouwe pony van 26! Voor iemand met een jong paard vind ik het 100 x erger.

Zijn het niet zijn luchtwegen, dan zijn het de kogels :( ochja zolang hij nog vrolijk rondloopt.
Hij ziet er zeker 8 jaar jonger uit! Volle bespiering enz. Dat is voor mij prioriteit, om zijn lichaam en conditie in vorm te houden.