FaberSmid schreef:Daar voor zou het juist besmettelijk voor mensen moeten zijn.
Ben geen wetenschapper, maar ook bij mensen heb ik het idee dat de één er gevoeliger voor is dan de ander. In het boek van van Nassau staat een mooie foto van iemand die dus echt uitgebeten handen heeft van de WLD, mijn vroegere smid had dat ook. Zelf gelukkig dus geen last van.
Suzan1: heb je misschien foto's van de hoeven van je paard, ben ik zeer geïnteresseerd in.
Tja, helaas komen veel eigenaren er helaas te laat achter dat regelmatige hoefverzorging belangrijk is. Ik leer mijn klanten allemaal hoe ze zelf hoeven even rond kunnen raspen (heb je geen dure cursus voor nodig) en problemen snel kunnen lokaliseren. Betekent misschien dat ik een keer minder in het jaar langs moet komen (als ze het raspen goed onder de knie hebben), maar betekent ook dat de hoeven er veel beter uitzien en dat is het belangrijkste!
En als dat er niet is voor niks. Ook oude raspen (die nog altijd behoorlijk scherp zijn) geef ik weg aan klanten.
prima dat jullie komen voor kijk en vergelijk, maar de steken onder water mogen jullie thuislaten