Gisterenavond laat waren beide schoenen af, ik had twee mooie schoentjes in de modder staan, ze waren nog helemaal heel.

Toen ik bij de wei kwam maakte ze gelijk aanstalten om te komen (normaal komt ze naar het hek zodra ik aan kom, nu heeft ze dat al ruim 2 weken niet meer gedaan en blijft ze ook op de plek staan waar ze staat. Vandaag dus voor het eerst weer iets meer 'wil' om te bewegen. De beweging is niet echt beter, maar toch vind ik dat een positief iets. Ze heeft ook voor het eerst in de schuilstal gelegen... of ik dat als iets positiefs kan zien weet ik niet maar houd me maar even vast aan het feit dat ze zonder schoenen wel naar me toe wilde komen.
Ga er nu weer heen om met die Action-matjes nieuwe tijdelijke schoenen te maken, ik overweeg om het maar zo te blijven doen, dit werkt op zich prima en kan ook geen geschuur en gedoe opleveren, wat schoenen wel doen.
Even iets anders... Ik ben vandeweek door iemand benaderd die me aanraadde lymphedrainage toe te passen. Het lijkt me idd iets wat kan werken maar ik kan en wil niet alles tegelijk op m'n merrie los laten, die wordt dat heel snel zat (ben al met de Schüsslerzouten geminderd omdat ze al die pilletjes zat werd) en er zijn nu dingen die belangrijker zijn (pijnstiller, maagbeschermer, hoefbescherming). Daarnaast moet ik ook financieel keuzes maken, zo simpel is het.
Maar op zich sta ik er niet negatief tegenover en is zeker iets wat ik misschien nog wil proberen.
Nu krijg ik vandaag een berichtje van haar met o.a. deze tekst
Citaat:
In lymfedrainage ligt echt een onmisbare sleutel tot genezing. Laat haar alsjeblieft behandelen als je haar niet kwijt wil.
Ik weet niet hoe jullie daar tegenaan kijken maar ik noem dit emotionele chantage... Ik heb al moeite genoeg om positief te blijven zonder dat mensen me dit soort verwijten voor de voeten gooien.
Maar goed, even los van dat berichtje, ik had al iemand in de buurt benaderd hierover... kan eventueel ook met lymphe taping nog langduriger werkzaam zijn. Heeft iemand hier ervaring met lymphedrainage in combinatie met hoefbevangenheid en dan met name in dit acute stadium?