Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nouvel schreef:hondje, mijn veearts had heel mooi lijntjes getrokken op de foto's met het aantal mm'ers erbij van de afstand van het hoefbeen tot de wand, onderaan en bovenaan, zo kan je zien hoeveel mm het hoefbeen was gekanteld...
die van mij was bij de ene hoef 1 mm en bij de andere 2 mm, die van jou is misschien ietsje verder op de onderste foto, maar niet veel denk ik...
joyce B schreef:[quote="EstherHegt" Een juiste diagnose door een erkende dierenarts mag dit niet in de weg staan. Dat is wel iets wat er nu helaas is gebeurt.
waar dan? dit snap ik niet?
hondjewaf schreef:Ik heb twee rontgenfoto's is er hier iemand die kan beoordelen in welke mate het hoefbeen is gekanteld? Hoe ernstig het is?
Alvast bedankt
Nouvel schreef:als nieuwkomer is het wel heel lastig om nu uit te vinden waar je goed aan doet en waar aan juist niet...
er zijn zoveel middeltjes, zoveel manieren...
lastig hoor...
EstherHegt schreef:joyce B schreef:[quote="EstherHegt" Een juiste diagnose door een erkende dierenarts mag dit niet in de weg staan. Dat is wel iets wat er nu helaas is gebeurt.
waar dan? dit snap ik niet?
Dit is gebeurd in dit topic door bijv Nombrado, die komt ineens binnenvallen en verwarde planten met elkaar ( melkdistel en Mariadistel) , zij dacht ook dat Vitex helemaal niets met HB had te maken, maar ze vergat dat PPID ook een oorzaak kan zijn van HB. plus dat ze monnikspeper ( Vitex) als kruid tegelijkertijd in wilde zetten bij Pergolide. Pergolide kan niet samen met monnikspeper.
Daarmee zet je mensen echt op het verkeerde been.
MiniLoe schreef:Gisteren aad nog een nieuw flesje metacam gehaald in overleg met veearts.
Ids duur zeg.... zestig euro voor honderd ml.
MiniLoe schreef:Proeven heb veel moeten bijeen.
Met die plant combinaties zijn jullie me kwijt geraakt maar begreep dat ik daar ook maar niet aan moet beginnen.
paars schreef:Het heeft te maken met de COX remming, een enzym in het proces van een ontsteking. Best een ingewikkeld proces, waar het op neerkomt is dat Metacam een wat selectievere werking heeft (is meer een COX2 remmer dan een COX1 remmer) en daardoor minder bijwerkingen heeft op het maag/darm slijmvlies dan Bute (verklaart ws. ook het prijsverschil). De prostaglandines (een hormoon dat voornamelijk vrijkomt o.i.v. COX1) zijn namelijk nodig voor de opbouw van het maagslijmvlies. Metacam heeft die nadelige effecten dus iets minder.
Jannepauli schreef:MiniLoe schreef:Gisteren aad nog een nieuw flesje metacam gehaald in overleg met veearts.
Ids duur zeg.... zestig euro voor honderd ml.
Mocht je Metacam weer op zijn, vraag dan gewoon buut ( Prodynam, Equipalazone) - zelfde pijnstillende en ontstekingsremmende vermogen als Metacam, maar wel stukken goedkoper.