Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Maar dat is sowieso wel interessant voor de gewone pony zeg maar, omdat die geen grote probleemhoeven heeft maar toch wat kleine dingetjes (scheef afslijten, steiler voetje, etc.).
Voor de omgeving westfriesland kom ik ook wel bij cursisten voor begeleiding, voor het grotere gebied de provincies Noordholland en daaromheen kan ik goede bekappers aanraden.
. Steunsels bijwerken kent een aantal uitersten: 1. Strasser - helemaal uitpellen 2. witte lijn methode, globaal de PN methode 3. helemaal niet bekappen, sommige smeden doen dat, maar anderen trouwens bekappen ze juist wel, verschilt erg per smid.
LBLGypsyCobs schreef:Ik zie de steunsels altijd een beetje als een dwarsbalk in een dakconstructie in een huis.
Die balk hoeft niet zo dik te zijn dat ie de grond raakt, want dan kun je niet meer in het huis bewegen en verliest het huis zijn functie.
Maar je moet hem ook niet zo dun maken dat ie het huis niet meer goed kan ondersteunen en het plafond (zool) instort.
Mooiste is als ie mooi gelijk is met het plafond

).
)... dus uh .. beetje tijdsgebrek hier
En het is niet dat ik niet wil, maar naast de hoeven is er ook nog zoveel anders belangrijk bij een paard dus daar kruipt ook al opzoekings-lees-en-nadenkwerk in ... Doe het graag, maar het is zoveel allemaal
Als ze het niet weet zal ze dat ook zeggen?
Kan ik ook wel wat schandalige pootjes uit vissen :p Tcm62 schreef:Ja 2 jaar geleden en ik weet van een zeer ervaren bekapper dat hij een flinke discussie met haar heeft gehad en hij haar het een en ander heeft bijgebracht...misschien dat ze nu beter beslagen ten ijs is?
Enfin, ik vond het meer een blabla en toen ik die cm maatjes kreeg en het advies van die slangenklem was ik klaar...doet ze dat nog?
Lees eens dat onderzoek van paarden met chronische hielpijn omdat ze te plat staan... Dat creëer je als je gestandaardiseerd gaat werken
Die discussie ben ik ook niet aangegaan want het is haar kijk op wat zij ideaal vind, net als bv van Nassau ook zo zijn mening/methode heeft.
Beest sloeg er trouwens nog steeds in om dik te zijn met bijna geen voedsel
). Bij mijn merrie maakten de steunsels een jaar niet bijwerken eigenlijk niet zo heel veel verschil, wel een beetje ivm opzij gaan groeien en hielen zelfs wat naar voor, maar zag er allemaal nog goed uit. Draver had echt lelijke voeten gekregen en dat kon echt niet meer
Liep er ook niet beter van, maar ook niet slechter :p Slijt hier niet genoeg precies om zoiets te kunnen permitteren bij alle paarden..
foto 2 is ergens mss zelfs al 2 jaar later ofzo. Mijn fotoskills en bekapskills zijn er ook wel op vooruit gegaan. Foto 3 is van deze zomer. Probeer te letten op steunsels al is het hier echt niet zo duidelijk.. Vooral middenste foto hmm bleh.