Schrikken om te lezen dat Mistral terugval heeft, ernstig en aanwijsbare mogelijke reden?
Sterkte ..
@ AUKE :
Is het een optie om je merrie ( uiteraard in overleg met DA) over te zetten op Buut ... is sowieso een 2x daags gift, kan misschien schelen.
Maar ook voor jij: bekijk de mogelijkheid om een maagbescherming te geven ten tijde van pijnstilling gift.
Al contact gehad met DA om te overleggen over mogelijkheid weer opbouwen Buut gift nu Omeprazol schijnt aan te slaan ( hiep hoi!!) ?
Anders meningen/ervaringen vragen op Maagzweer topic?
Noah wilde overigens ook geen hooi eten; héél fijn als je constant alleen maar te horen krijgt dat ze alleen maar hooi mogen en moeten eten

Omdat Noah daardoor echt schrikbarend afviel ( kon zo op de foto voor Brook Hospital:( ) en medicijnen op onvoldoende gevulde maag nu eenmaal niet goed is (nooit, maar zéker niet in Zhuf's toestand) ben ik daarin mijn eigen weg gevolgd : Lucernemix van Hartog aangevuld met Seniorenmix van Subli ( oa. bietenpulp dus ruimschoots weken!) Hij was daar al bekend mee maar niet in die hoeveelheden ( 4-5 x per dag) en daar dus langzaam aan laten wennen .. Bij Noah is nooit IR vastgesteld dus ik heb meer voer mogelijkheden, maar onvoldoende voeding in deze omstandigheden is óók niet goed. Misschien tips bij centraal IR-Topic?
@ CHARAZ :
nNiet elk dier reageert hetzelfde op zowel de Buut als de Novacam/Metacam of de hoeveelheid daarvan .. overigens zouden sommigen ook beter resultaat geven bij het zo nu en dan afwisselen hiervan.
Noah regeerde noch op de Buut ( waarbij ik wel moet opmerken dat hij eerst op een veel te lage dosering was ingesteld

Pas toen hij op het juiste beslag stond kon de Buut z'n werk doen en kon deze zelfs binnen een maand van 4 (!) per dag afgebouwd worden naar nu nog altijd 0,0
VWB. de verhuizing: zorg dat je voldoende hooi ( en eventueel ander voer) van nu meeneemt naar nieuwe adres zodat je bekend en nieuw kunt mengen om gewenning geleiderlijk te laten verlopen.
Succes vooral ook zaterdag!
@ FRANCIS :
Helaas dat je je hier 'moet'melden , maar ook welkom uiteraard!
Is het niet een optie om over te stappen op Buut ( uiteraard in overleg met je dierenarts)?
Zou misschien verschil kunnen maken?
Ik zou sowieso wel ook denken over het geven van een maagbescherming.
Over wat en hoe lang jouw dier kan verdragen is natuurlijk aan jou ter beoordeling, sterkte !
Nb. hoefsmeden die ruimschoots ervaring hebben met hoefbevangen paarden zien vaak net iets meer mogelijkheden dan collega's die hier minder mee te maken hebben gehad.
@ TIMOKYANA :
Er zijn deskundigen die beweren dat meestal de hoefbevangenheid alle 4 de hoeven aantast maar dat de gevolgen daarvan vooral in de voorhoeven/voeten zich (zicht- en merkbaar) manifesteren.
Ikzelf heb dat ook zo ervaren .. gevolgen zijn minder heftig , maar achter was ook echt niet oké.
Mijn Noah overigens 4 dikke warme benen van kroonrand tot ( zeg maar) oksels, ook zware koorts maar heel bizar : geen opvallende pulsatie!
Onmisbaar hulpmiddel tijdens behandeling van pijnlijke voeten : 4-5cm. dikke piepschuim/tempex isolatie platen, bij elke bouwmarkt te koop.
Tijdens behandeling smid, maar ook bij simpel hoeven uitkrabben ( minstens 1x per dag, elke strooiselpropje of mestbal onder zool kan pijn opleveren!) standbenen op plaat zetten kan dier enorm goed beschermen tegen belastingspijn.
En nog een laatste opmerking voordat ik afsluit en ga