Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Yanaa schreef:Hij heeft het flink te verduren nu door de haat liefde verhouding met mijn KWPN'er. Hij word toch een paar keer per dag flink weggejaagd door haar. Al geprobeerd hem apart te zetten met een draad er tussen, zodat hij niet hoeft vluchten voor mijn KWPN'er. Werkt helaas niet, KWPN'er raakt in paniek omdat ze niet bij hem kan komen en gaat vervolgens dwars door het draad waar toch behoorlijk wat stroom op staat.
timokyana schreef:Zou ik hier misschien wat vragen mogen stellen? Toen bij jullie paarden de diagnose hb kregen, waren de benen toen ook warm tot en rondom de kogel? Zijn er mensen bij wiens paard aan 4 benen hb zijn geweest?
Jotoma schreef:Hier op vier benen bevangen gehad. Hier ook geen warme kogels, alleen warme hoeven en pulsatie. Maar elk paard is anders en reageren vast niet allemaal hetzelfde op hb.
@charaz: mijn paard had voor mijn gevoel ook echt niet voldoende aan de bute. Ik denk dat het t randje vd pijn haalde. Neusgaten, lippen en ogen kon ik t aan merken.
@auke: wat ontzettend fijn dat de omeprazol aanslaat!! Wat naar dat je de pols weer voelt, misschien zijn de equine magnetics ook wat voor jullie? Die stimuleren de doorbloeding en dat bevordert dus bij herstel, ontsteking en pijn. Bij mijn paard gaan ze de komende dagen weer op met het vriesweer mbt winterbevangenheid. Ik ben er zo bang voor dat hij weer slechter gaat worden![]()
[ [url=m/FM6qyG.jpg]Afbeelding[/url] ]
Jotoma schreef:Ik kan je de werking niet exact uitleggen, maar het is idd met magneten. Net als de recuptex, ken je die?
Ik heb ze in de uk besteld en had ze met twee werkdagen binnen. Maar ik begreep dat ze ook in nl te koop zijn, zei een bokkernin het topic over therapiedekens
Jotoma schreef:@charaz: mijn paard had voor mijn gevoel ook echt niet voldoende aan de bute. Ik denk dat het t randje vd pijn haalde. Neusgaten, lippen en ogen kon ik t aan merken.
GDG schreef:Yanaa schreef:Hij heeft het flink te verduren nu door de haat liefde verhouding met mijn KWPN'er. Hij word toch een paar keer per dag flink weggejaagd door haar. Al geprobeerd hem apart te zetten met een draad er tussen, zodat hij niet hoeft vluchten voor mijn KWPN'er. Werkt helaas niet, KWPN'er raakt in paniek omdat ze niet bij hem kan komen en gaat vervolgens dwars door het draad waar toch behoorlijk wat stroom op staat.
Ik zou hem toch echt hiertegen beschermen. Jij kent de situatie ter plekke, maar denk aan een steviger afscheiding ertussen dus paneelhekken gebruiken bijvoorbeeld. Of (hoge) houten palen op heel korte afstand van elkaar plaatsen en dan met 3, 4 of voor mijn part 5 lagen stroom. Eventueel ook nog een draadje aan afstandshouders erbij. En/of een maatje voor bij je KWPN'er in.
Misschien hard/confronterend, maar je pony kan echt definitief naar de gallemiezen gaan door in deze fase te moeten vluchten (snel wegmoeten, kort moeten draaien etc.). Dus echt, zorg dat je een manier vindt om hem hiertegen te beschermen.
@Charaz: Bute werkte hier prima.
@Timo: geen warme kogels voor zover ik me kan herinneren.
Yanaa schreef:GDG schreef:Ik zou hem toch echt hiertegen beschermen. Jij kent de situatie ter plekke, maar denk aan een steviger afscheiding ertussen dus paneelhekken gebruiken bijvoorbeeld. Of (hoge) houten palen op heel korte afstand van elkaar plaatsen en dan met 3, 4 of voor mijn part 5 lagen stroom. Eventueel ook nog een draadje aan afstandshouders erbij. En/of een maatje voor bij je KWPN'er in.
Misschien hard/confronterend, maar je pony kan echt definitief naar de gallemiezen gaan door in deze fase te moeten vluchten (snel wegmoeten, kort moeten draaien etc.). Dus echt, zorg dat je een manier vindt om hem hiertegen te beschermen.
Vandaag dus met de afrastering bezig geweest, zodat hij een eigen stukje zou krijgen. Palen om de meter met 4 lijnen.. gevolg:
De KWPN'er ook alweer extra zorg nodig. Ze is in volle paniek weer door het draad heen gegaan. Paal afgebroken, deken helemaal kapot, kreupel aan 1 been en 3 benen en haar borst met sneeën. Ze is echt niet tegen te houden, raakt in paniek en daarna dubbel paniek omdat ze zich vast loopt in de lijnen.
Een maatje erbij is helaas geen optie, daar heb ik nu te weinig ruimte voor nu ze 24/7 op de paddock + verharde lopen. Heb ook maar 2 stallen, binnen laten is ook geen optie. Pony sloopt dan de hele deur eruit helaas. Heeft al menig nieuwe deur gehad. Maatje extra bij hem in de stal geeft hem denk ik ook niet genoeg rust. KWPN'er een maatje bij in stal kan helaas ook niet ivm erge voernijd.