Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jannepauli schreef:Het gras groeit weliswaar niet, maar maakt wel antivries aan zodra er daglicht op valt. Dat was dus bij ons bijvoorbeeld een paar dagen geleden, toen was de sneeuw weer wat weggesmolten. Omdat het niet verbruikt wordt spaart het allemaal op. Dan kunnen de waarden dus flink oplopen (denk ik??)Toch vreemd dat er nu - in dit jaargetijde - toch weer verschillende hb gevallen gemeld worden ..
Jannepauli schreef:Paars.. toch geen WLD??? Heb je iets gekregen om te behandelen? Honing is weliswaar een anti-bacterieel middel maar ik vraag me af of dat sterk genoeg is en effectief onder de hoeven? Ik zou geen risico nemen..
zwelgje27 schreef:Gaapje, wat vervelend! Zo alles tegelijk nu! Hoop dat je wat tips op kan doen hier! En dat ze zal herstellen! Oud hooi word inderdaad veel geadviseerd, wat Paars al zei ligt het wel een beetje aan de sneede die je hebt. En idd het liefst stengelig hooi..
Dat veel hoefbevangen gedupeerde nu weer naar voren komen met dit weer lijkt mij meer omdat je nu niet veel kan doen qua beweging, meeste pony's staan nu toch al een poos stil sinds dit weer. En misschien in combinatie met toch doorblijven voeren, of net wat extra's met deze kou.. ?
Ik kijk puur naar wat bij mezelf de fout geweest is, weet niet of het zozeer het gras is op dit moment.. Maar je zou wel haast denken dat er misschien toch meer fructaan in zit..?
Jannepauli schreef:Gaapje, je hebt pb met het adres voor het oude hooi - dat is overigens wel goed lang en stengelig. Kruidenhooi kun je bij Van Kempen in Putten krijgen ( ook niet zo ver uit de buurt) - wel héél duur 5,50 de baal maar super hooi. Dat is wat ik nu aan de paarden voer.
paars schreef:Jannepauli schreef:Het gras groeit weliswaar niet, maar maakt wel antivries aan zodra er daglicht op valt. Dat was dus bij ons bijvoorbeeld een paar dagen geleden, toen was de sneeuw weer wat weggesmolten. Omdat het niet verbruikt wordt spaart het allemaal op. Dan kunnen de waarden dus flink oplopen (denk ik??)Toch vreemd dat er nu - in dit jaargetijde - toch weer verschillende hb gevallen gemeld worden ..