Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ze stond net weer echt kreupel en ik heb ook het idee dat ze licht spierbevangen is. Van de week dachten we dat ze koliek had maar achteraf gezien vraag ik me af of dat ook al niet lichte spierbevangenheid geweest is. Snelle ademhaling, zweten en heel onrustig. Ik heb haar nu weer buut gegeven. Ik voel me zo'n oen en zo vreselijk schuldig
Aukelizzy schreef:oliebol meiden jullie hadden gelijkZe stond net weer echt kreupel en ik heb ook het idee dat ze licht spierbevangen is. Van de week dachten we dat ze koliek had maar achteraf gezien vraag ik me af of dat ook al niet lichte spierbevangenheid geweest is. Snelle ademhaling, zweten en heel onrustig. Ik heb haar nu weer buut gegeven. Ik voel me zo'n oen en zo vreselijk schuldig
. Ik snap wel dat je je schuldig voelt, maar je hebt gedaan wat je op dat moment het beste achtte. Het heeft helaas nu niet goed uitgepakt, maar misschien had het net zo goed gewoon goed gegaan. Ik heb me ook weleens voor m'n kop geslagen hoor, dat ik dacht ''Wat stom van me'', maar zoals ik zei: de motivatie is dat we dat doen waarvan we denken dat het het beste is. Dus neem het als een les maar ga jezelf niet (te lang) op je kop zitten
.
, het is zo ontzettend lastig..... Verder sluit ik mij aan bij GDG.
Ze is sinds ze op de trailer naar Visdonk gestaan heeft heel onrustig. Eerste twee avonden zweten, schrapen, rondjes draaien en versnelde ademhaling. Dacht dat ze kramperig was gezien ze dat vaker heeft. Gekke was dat ze wel wilde eten en goed mesten. Nu denk ik achteraf oliebol ik denk dat dat al de eerste tekenen waren van lichte bevangeheid. Ze was gisteravond ook onrustig geweest, zag het vanmorgen aan haar stal. Vanavond op stal was ze ook wat onrustig, heeft een wat verhoogde/oppervlakkige ademhaling en vind het niet fijn als ik aan buik, rug, lendenen zit. Denk echt licht spierbevangen. ( urine was niet heeeel donker overigens ) Ik laat haar morgen met mesten ff buiten lopen en dan maar weer naar binnen. Hou ik ff vol tot ze in ieder geval weer ontspannen spieren en een normale ademhaling heeft. Meert schreef:Heeft ze een verhoogde digitale pols? Een terugval door het beslaan zou ook goed mogelijk kunnen zijn.

het blijft ook zo moeilijk om te bepalen of je nou wel of niet goed doet aan wat beweging. Ook bij mij schreeuwt alles in me, dat dat vele stilstaan van zo'n paard óók al niet goed kan zijn voor de hele werking van zo'n lijf. Maar om te "sjorren" eraan, maakt dat je je óók weer zo'n beul voelt. Ik heb Treble de afgelopen weken ook maar helemaal laten staan, ik kan dat "gehandicapte" lopen niet aanzien.