Ik heb het advies dat hier meerdere malen gegeven is, ter harte genomen en heb gisterenavond nog gebeld met Nassau. Inderdaad hele klare taal daar

Ik werd gelijk gevraagd alle foto's op te sturen. Daarna werd ik weer teruggebeld. En inderdaad, het is jullie wel duidelijk wat hij dáárop te zeggen had...
Aangezien vanmiddag de ándere hoefsmid van Emmeloord bij mij komt ivm mijn klachten, werd voor nú geadviseerd, onmiddellijk de zooltjes en de siliconen te laten verwijderen. Dan de pony bekappen zoals het hoort, voor zover dat nog niet gebeurd is. Daarna toch dit ijzer er nog even op om in ieder geval de eigen zool van de pony van de grond te houden. Vanavond zou ik dan weer contact met Nassau opnemen hoe nu verder. Hij heeft zelf helaas pas volgende week donderdag weer plaats. Misschien zijn er andere mogelijkheden, inderdaad misschien met een andere hoefsmid, zoals hier ook werd geopperd. Dat ik iig "het traject van Nassau"

Nogmaals bedankt voor de fijne en begripvolle reacties, mijn wanhoop was groot. Misschien onterecht, de tijd zal het leren, maar ik heb weer wat hoop.