Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DubbelDun schreef:@12Magic : dat ziet er heel goed uit en voor dat geld kun je ze haast maken om te verkopen
Persoonlijk zou ik er geen houten plaat onder doen om enige oneffenheid in de ondergrond beter op te vangen. Niet elk paard staat bij het bekappen op een mooie rechte ondergrond.
DubbelDun schreef:@koetjeboe: als je de hielen lager zet bij een paard met een peesblessure is het logisch dat je die pees meer gaat belasten. Lage hielen is mooi, maar idg had ik daar even mee gewacht
Verder vind ik op alle foto's nog veel te veel steunsel zitten en lv staan ze ook wel wijd... is dit ook het probleem been ??
GaelleS schreef:Is't een arabier?
Ik vind de voetjes er wel ok uit zien :p Wat steunsel ja maar zo kan hij er wel ff mee voort :p
Welke pees? Buigpees neem ik aan? Zou wel kunnen dat ze daar even last van heeft maar het is nu zo, probeer de voeten nu vooral constant te houden dan denk ik dat je het minste problemen gaat hebben. Maar ze galoppeert wel over het verharde pad?
GaelleS schreef:Is't een arabier?
Ik vind de voetjes er wel ok uit zien :p Wat steunsel ja maar zo kan hij er wel ff mee voort :p
Welke pees? Buigpees neem ik aan? Zou wel kunnen dat ze daar even last van heeft maar het is nu zo, probeer de voeten nu vooral constant te houden dan denk ik dat je het minste problemen gaat hebben. Maar ze galoppeert wel over het verharde pad?
edit: voorvoetjes lijken iets langwerpig, icm dunne beentjes denk ik dus dat t een arabier is.
Neigen naar langere voetjes die dan 'rechthoekiger' van vorm worden. Teen goed afgerond houden en hielen ook al zou ik wel oppassen met blessures maar het is nu zo. Als teen goed afgerond is dan rollen ze makkelijker af wat wss ook beter is voor peesje. Lopen met lange tenen gaat volgens mij die pees nog meer belasten. Maar je rond wel stevig af zie ik dus. Wou het er gewoon nog ff bij zeggen.
Cowgirl schreef:Waarom blijf je het nu dan niet gewoon zelf doen? Ik vind je bekap werk er netjes uitzien. Wellicht ietsjes meer steunsels weg werken maar dat zie jezelf ook al.
Verder snap ik niet waarom paarden met peesblessure's altijd op een stuk ijzer worden gezet, geeft veel meer trillingen.
GaelleS schreef:Als ze er verder geen last van heeft zou ik het ook zo laten.
Is wel stom als je iemand belt voor de hoeven en daarna dan nog altijd zelf de tenen moet afronden :p
Als je niemand vind is het mss beter om gewoon afspraak binnen 3 weken te zetten anders gaat het weer elke keer uitgesteld worden. En dan in het vervolg meteen afspraak in plannen voor de volgende keer hahaOf idd, gewoon zelf verder blijven doen. Meeste smeden/bekappers zijn toch wel vaak volgeboekt voor een paar weken precies.
En leuk, fries had ik er dus ook helemaal niet in gezien
Marjo89 schreef:Nou zou dr niet op ijzers gaan zetten hoor.
Ik vind het er heel netjes uit zien ! met hoge hielen wordt probleem alleen maar erger.
Dit is de juiste stand van een hoef. Vind het er netjes uit zien.
Goed afrol punt is belangrijk,(mustang rol) en steunsels gelijk aan de zool.
ElineGC schreef:Hoi! Ik heb sinds een maand nu een draver erbij, hij is klinisch goedgekeurd alleen de dierenarts vertelde dat hij ijzers die voor achter bedoeld zijn voor heeft. Weet iemand waarom dit is? De vorige eigenaar wist dit niet maar hij kon ook prima zonder ijzers bij haar. Weten jullie waarom dit zou kunnen gebeurd zijn? Ik zal proberen morgen foto's te maken en deze hier plaatsen