Ik heb haar getemperatuurd: 37.6c, normale hartslag, ademhaling normaal. Het vervelende is dat het overal zo glad is, dat ik haar nergens even kan laten lopen om te zien hoe ze in draf en galop loopt.
Alleen op de weg voor, maar dat is een 80km weg, dus nu geen optie. te druk.
Toch maar de veearts gebeld om even te checken waar ik op moet letten.
Hij kwam tot de conclusie dat spierbevangenheid niet uit te sluiten is en heeft een arts langs gestuurd. . Haar rug, lendenen en croupe is strak gespannen. Meteen bloed afgenomen en pijnstiller gespoten. Het bloed brengt ze nu naar Het Spaarne Ziekenhuis voor mensen, dat ligt hier vlakbij. Want het dierenlab is met deze rare dagen slecht bereikbaar.
Ik word net gebeld met de uitslagen. Janouk is niet spierbevangen. Alle waardes zijn normaal. De hemel zij dank.
Waarschijnlijk is die mafkees toch onderuit gegaan vanmorgen en heb ik dat niet gezien. Ze heeft pijnstillers gekregen en voelt zich veel beter. Ze krijgt nog wel een week pijnstillers en een week rustig aan doen voor zover dat in haar woordenboek voorkomt.
Gelukkig maar. Ik zag al weer een hele lijdensweg voor me, maar dan nu met spierbevangenheid ipv hoefbevangenheid.