Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
damian23 schreef:Bennie eet nog steeds goed. Ik geef wel pronutrin bij.
Miran schreef:Meelezer meldt zich even, heb je er erg in dat de pronutrin heel veel suiker bevat? Ik moest zo uit mijn hoofd mijn Haf 100 gram per dag geven en het bevat meer dan 95% suiker... Ik ben overgestapt naar Maagcompositum van de Groene Os en was daar ook tevreden over. Ze kreeg last van zowel metacam als buut.
mysa schreef:Mag me ook weer melden, pony was al vaak bevangen geweest, ook bij de vorige eigenaar. Aflopen zomer/najaar ook.In oktober ppid vastgesteld, aan de medicatie, knapte onmiddellijk op, tot nu goed geweest en sinds deze week weer bevangen. Begin nu wel echt een beetje moedeloos te worden. (in november/december is er nog geprikt en waardes waren keurig toen)
Wendy1708 schreef:Mag ik ook met de deur in huis vallen? Nooit te maken gehad met een hb pony maar sinds een paar weken wel. Sindsdien lees ook hier ook mee en jeetje, niet om vrolijk van te worden...
Na de eerste anderhalve week op de gebruikelijke medicatie te hebben gestaan, is de pony vorige week naar de kliniek gegaan wegens nul resultaat.
Inderdaad kanteling van het hoefbeen. Advies,beslag. Dat is ook gebeurd. We zijn nu een week verder maar het resultaat is om te huilen. Zijn er mensen in dit topic, die mij hun mening willen geven over het beslag? Met betrekking tot stand, verhouding links/ rechts, de zooltjes en de onderliggende siliconen.
damian23 schreef:Miran schreef:Meelezer meldt zich even, heb je er erg in dat de pronutrin heel veel suiker bevat? Ik moest zo uit mijn hoofd mijn Haf 100 gram per dag geven en het bevat meer dan 95% suiker... Ik ben overgestapt naar Maagcompositum van de Groene Os en was daar ook tevreden over. Ze kreeg last van zowel metacam als buut.
In pronutrin zit 20% suiker. Dat is inderdaad veel, maar hij krijgt maar 100 gram per dag, dus dat is te overzien. Via zijn hooi (<10%) krijgt hij nog meer suiker binnen.
Gedroogde groente- en fruitpulp (66,4%), suiker (20%), gedroogd appelsap (2%), glycerol (2%).
Toevoegingsmiddelen: Lecithine E322 (9%), natuurlijke smaakstoffen (0,6%), antioxidant (ethoxiquine E324; 0,01%).
Miran schreef:Meelezer meldt zich even, heb je er erg in dat de pronutrin heel veel suiker bevat? Ik moest zo uit mijn hoofd mijn Haf 100 gram per dag geven en het bevat meer dan 95% suiker... Ik ben overgestapt naar Maagcompositum van de Groene Os en was daar ook tevreden over. Ze kreeg last van zowel metacam als buut.
Dennis schreef:Het valt me wel op dat dit topic dit jaar rond deze tijd wel heel actief is. Vorig jaar december niets en januari 2 pagina's.
Meert schreef:Dennis schreef:Het valt me wel op dat dit topic dit jaar rond deze tijd wel heel actief is. Vorig jaar december niets en januari 2 pagina's.
Ik vind het echt bizar hoeveel paarden er de laatste tijd hoefbevangen worden. Ik kan me dat echt niet van andere winters herinneren.
Wendy1708 schreef:Mag ik ook met de deur in huis vallen? Nooit te maken gehad met een hb pony maar sinds een paar weken wel. Sindsdien lees ook hier ook mee en jeetje, niet om vrolijk van te worden...
Na de eerste anderhalve week op de gebruikelijke medicatie te hebben gestaan, is de pony vorige week naar de kliniek gegaan wegens nul resultaat.
Inderdaad kanteling van het hoefbeen. Advies,beslag. Dat is ook gebeurd. We zijn nu een week verder maar het resultaat is om te huilen. Zijn er mensen in dit topic, die mij hun mening willen geven over het beslag? Met betrekking tot stand, verhouding links/ rechts, de zooltjes en de onderliggende siliconen.
[ [url=m/35UqsT.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/p78kYs.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/iuqD1A.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/RChUNX.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/mtzzeX.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wendy1708 schreef:Voor degenen die al gereageerd hebben, bedankt! Jullie bevestigen wat ik zelf ook zie én vind. Maar helaas ben ik dus in een zeer nare discussie met de dierenarts beland. Het is allemaal echt verschrikkelijk. Ik ben zelf al überhaupt geen voorstander van ijzers, maar ben, wat dit betreft, vorige week gezwicht. Deze ijzers gaan er ook morgen af...
Wendy1708 schreef:Voor degenen die al gereageerd hebben, bedankt! Jullie bevestigen wat ik zelf ook zie én vind. Maar helaas ben ik dus in een zeer nare discussie met de dierenarts beland. Het is allemaal echt verschrikkelijk. Ik ben zelf al überhaupt geen voorstander van ijzers, maar ben, wat dit betreft, vorige week gezwicht. Deze ijzers gaan er ook morgen af...
@Meert, er zit een, wat ze noemen eggbar onder. Eigenlijk een omgekeerd ijzer waardoor ze beter over de teen weg zouden kunnen. Zegt de dierenarts.
Jotoma schreef:@wendy: eens met gdg!
Die van mij staat op hoefschoenen als we gaan wandelen. Daar heb ik extra dikke pads voor gekocht die lekker zacht lopen en dan een maantje rond het hoefbeen eruit gehaald zodat deze ontlast wordt. Werkt echt heel goed, maar is niet iets voor 24/7.
@aukelizzy: wat een fijne beelden!! Daar zou ik erg gelukkig van worden.
Mooie dunne ijzertjes, een speciaal ijzer?
Ik vind de equinemagnetics echt fijn werken. Dan loopt mijn paard echt veel beter over t harde, maar ook door de modder.