Isapaardje schreef:[Staat op hoefnatuurlijk:
Deelname aan de cursus kost 149.95 Euro
Je krijgt hier dan wel het boek en de DVD bij, alsmede lunch en koffie.
Ik moet zeggen dat ik al vond dat ze er erg royaal voor konden wonen... ze hebben daar best wat paarden staan (bij PN) en dat kost in combi met het huis niet niks... de cursus is goed en makkelijk verdienen als je het mij vraagt.
henny_w schreef:Wat ik me dus steeds meer realiseer nav. dit topic is dat als je zelf gaat bekappen je eigenlijk afhankelijk bent van de GOODWILL van je professionele bekapper/hoefsmid.
Niet zozeer de 1 dagscursus maar de prof. erna moet dus eigenlijk de eigenaar het echte bekapwerk bijbrengen.
Wil zo iemand dat niet, ben je dus genoodzaakt een ander te nemen ????
Jeps
Klopt helemaal. Als je bekapper niet wilt meewerken, dan moet je of een ander nemen, of het laten voor wat het is.
Klara16 schreef:Ik vraag me echt af waarom je dit uberhaupt zelf zou willen doen?
Je gaat als moeder toch ook niet naar de tandarts van je kinderen stappen met de vraag of hij je even wil uitleggen hoe dat moet, zo'n gat vullen?
De enige reden die ik zou kunnen verzinnen is dat mensen geen geld willen uitgeven aan een gediplomeerde smid. En da's heel zielig want als je op dat bedrag moet gaan beknibbelen hoor je eigenlijk geen paard te hebben imo.
Omdat je zo de hoef kunt bijhouden. Hierdoor is er nooit sprake van een grote verandering in de hoef tussen de bekappingen door. Daarnaast kun je ingrijpen bij een klein scheurtje, waardoor hij al weg is voordat hij groot heeft kunnen worden. Hierdoor houdt je de hoeven in een betere conditie.
Klara16 schreef:Je verplichten om je vertrouwde TB hoefsmid de zak te geven en met hen verder te gaan valt daar toch wel onder, niet?
!
Veel NB-ers hebben gewoon een TB hoefsmid hoor. Het is helemaal niet nodig om over te stappen op een NB smid. Of je moet dat zelf willen omdat je tot de conclusie komt dat je eigenlijk een hele slechte smid had.
Klara16 schreef:Maar als je op deze manier meegaat in het NB-verhaal krijg je nooit meer een "tandarts" te zien!
Alleen maar iemand die een totaal andere studie heeft gedaan en die zichzelf vervolgens uit boeken en door te oefenen heeft leren 'tandartsen'. Ze zijn zelfs nooit met een tandarts mee stage gaan doen.
En ontken je dat ze het niveau van een echte tandarts niet zullen halen op die manier?
Net als bij de tandarts vind ik een halfjaarlijkse controle een echte must. In het begin nog vaker, maar dit kan worden afgebouwd. Ik houdt nu 2 maal per jaar controle aan, en dat blijkt in mijn geval ruim voldoende te zijn 
henny_w schreef:Dussss .... eigenlijk wordt de verantwoording of je een goed 'bekapper' / vijler wordt gelegd bij je bekapper of hoefsmid.
Die verantwoording ligt dan niet bij de cursusgevers. Heel slim.
Zijn er cursisten die vinden dat ze het na een 1 dagscursus allemaal wel snappen en alleen verder gaan 'prutsen' en het zou toch fout gaan dan is het dus eigenlijk eigen schuld omdat ze geen hulp van de professionals hebben ingeroepen of hebben gekregen.
Ja... dat is zo... komen ze gemakkelijk mee weg zo...
henny_w schreef:Maar niet bij de aanmelding voor een cursus.
In dat geval zou het wellicht dan wel zo eerlijk zijn om bij de voorwaarden om een cursus te doen doen, ook te benoemen dat de cursus alleen gevolgd MAG worden indien een goede begeleiding nadien goed geregeld is.
Dat lijkt me een goed initiatief!