Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Arabesk schreef:er zijn paarden met een 4 die nog endurance huppelen en paarden met een 1 die niet meer vooruit komen
misschien is botbeschadiging wel niet zo'n goede indicatie van HKO
Citaat:Geef mij één voorbeeld van een HKO geval die bovenstaande mensen níet konden genezen.
Citaat:botbeschadiging is niet de bron van de pijn, maar een gevolg van pijn....
Goof schreef:Als ik mijn bot dermate beschadig dat mijn spieren en pezen daar overheen schuren vind ik dat degelijk een bron van pijn hoor....
Citaat:Jammer dat je wederom niet op mijn opmerking ingaat Arabesk, je zegt alleen wat je zeggen wilt en luistert niet naar anderen, jammer, want je bedoelt het ergens wel goed.
Arabesk schreef:Goof schreef:Als ik mijn bot dermate beschadig dat mijn spieren en pezen daar overheen schuren vind ik dat degelijk een bron van pijn hoor....
de pijn was er al, pas veel veel later kwam de botbeschadiging, die kan dan ook pijn gaan doen, maar het bot is niet oorzaak nr 1 van de klachten. En mét de botbeschadiging kan een paard pijnloos leven, als de oorzaak van HKO is weggenomen.Citaat:Jammer dat je wederom niet op mijn opmerking ingaat Arabesk, je zegt alleen wat je zeggen wilt en luistert niet naar anderen, jammer, want je bedoelt het ergens wel goed.
dat het per paard verschillend is? Nee het is niet per paard verschillend, de oorzaak is voor bijna alle paarden hetzelfde.
zilverstarr schreef:Raden jullie het af om een paard met een 3 op het straalbeen te kopen? Dit is mijn verzorgpaard voor meer dan 3 jaar, en heb nog nooit enige maat van onregelmatigheid ontdekt. De eigenaar gaat emigreren en wilt het paard aan mij verkopen, en ik ben dus hard aan het twijfelen..
Goof schreef:Nee ik doelde meer op mijn opmerking over jouw manier van iets meedelen. Je gooit "jouw Boodschap" in de groep als een ware jehova's getuige die overtuigt is van maar 1 waarheid en nog net even meedeelt dat wat jij doet hartstikke fout is.
We zijn allemaal verstandige mensen in dit topic die een paard hebben (of in mijn geval had helaas...) met HKO en die hun uiterste best willen doen om met alle liefde het dier nog een paardvriendelijk leven te geven. Misschien zou je dat ook eens kunnen waarderen.
Echt waar, wat jij verkondigt zal absoluut goed zijn voor het paard, daar twijfel ik niet aan, maar respecteer ook anderen die alles op alles zetten om hun paard een paardvriendelijk leven te gunnen, op welke manier dan ook....
Kendra schreef:De laatste paar weken is mijn 16-jarige merrie een paar keer kreupel uit de galop gekomen. Mijn DA heeft het heel erg druk dus het lukt ons maar niet om een afspraak te maken. Ik denk zelf dat het hoefkatrol is maar heb nog geen bevestiging en doe dus maar of het zo is. Ze staat nu een week stil en loopt goed.
Ik zit me nu af te vragen of ik - in afwachting van de dierenarts - er gewoon maar eens weer op zal stappen voor een klein buitenritje. Ik lees hier dat mensen 'tussen de kreupelheden door' toch wel rijden. Dat kan dus wel gewoon?
samantha5 schreef:@ Laura1982: Je moet echt niet denken dat het het einde is. Mijn fjord is een half jaar kreupel geweest en eeneens was het helemaal verdwenen. Hij loopt alweer 1,5 goed. Ik had hem namelijk al opgegeven en de dierenarts ook.