Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
lauret schreef:Dizzy; het was zeker niet de bedoeling dat ze mocht rennen, maar uit enthousiasme gebeurde het. Ze staat juist op een klein stukje zodat ze 3 passen kan lopen maar toch buiten kan staan. Maar bedankt voor de tip, het maakt je extra alert.
Lotus83 schreef:Dizzy schreef:Hier even een update van mijn HB pony waarvan de dierenarts meende rond kerst hem in te laten slapen vanwege de pijn.
IJzers zijn er af en iedere 4 weken komt een hoefverzorger/smid en past zijn hoeven aan.
Zijn zool is in de afgelopen maand dikker geworden (hoefbeen was bijna door de zool).
Voer aangepast en rust.
Hij mag nu iedere 2-3 uur in de kleine paddock voor zijn stal met zijn easyboot cloud en in de stal een dikke laag houtkrullen.
Sinds een week van de bute af. Soms nog wat pulsatie links, maar van inslapen is momenteel geen sprake GELUKKIG. Hebben nog een lange weg te gaan, maar ik geniet iedere dag dat ik hem heb.
Maandag is ook bloed afgenomen om te kijken of hij EMS heeft.
Dit verhaal geeft mij enigzins hoop...
Precies mijn verhaal... inslapen of ijzers eraf en schoenen en kijken of het goed komt.
Liep jouw paard meteen goed op de schoenen? Of heeft hij erg moeten wennen en hoe lang?
Heel fijn dat de schoenen bij jouw paard zo goed bevallen!
Dizzy schreef:lauret schreef:Dizzy; het was zeker niet de bedoeling dat ze mocht rennen, maar uit enthousiasme gebeurde het. Ze staat juist op een klein stukje zodat ze 3 passen kan lopen maar toch buiten kan staan. Maar bedankt voor de tip, het maakt je extra alert.
Sorry was zeker niet als commentaar bedoeld, maar eerder als waarschuwing dat dit kan gebeuren
Shanna schreef:Ja, de vorige keer was er totaal geen kanteling, nu dus wel.
Hoefbevangen beslag noemt de arts van de kliniek het. Wat de toon ontlast. Mn eigen smid is niet van het teveel inkorten van de teen, het typische vind ik ook dat hij zo op de foto inderdaad flink korter kan, maar zonder foto had ik dat idee dan weer helemaal niet.
judithM schreef:@ Lauret: heb je het gebruik van de bandjes langzaam opgebouwd? Dat is namelijk wel het beste. Eerst paar uurtjes en dan steeds wat langer.
Shanna schreef:Wat is het idee achter de magnetische bandjes? Wel super schattig ingepakte pony zo..