Verrekking bandjes hoefgewricht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Emy2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 16:39

WOW Al, als dit waar is, dan zou dat echt geweldig zijn! Dan betekent het dus dat al jouw geduld niet voor niets is geweest en dat je toch het fantastische sportpaard hebt dat je had gewild.

Maar, en net als de rest wil ook ik jou voor een grote teleurstelling behoeden. Laat een echo maken!!!

Als geen ander weet ik hoe je iedere strohalm vastpakt als je paardje iets heeft. Dus, naar welke kliniek ben je geweest voor de SO? :o

Aukelizzy

Re: Verrekking bandjes hoefgewricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 17:28

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 18:39

AL, niet aanvallend, maar heb je dit ook met Bodegraven/Sander besproken?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 19:04

@ Belker, Ook niet aanvallend bedoeld maar dat zijn jou zaken verder niet. Dat soort dingen ga ik niet op internet met iemand bespreken. :)

Ik wilde het in eerste instantie al niet eens op internet zetten om gezeur te voorkomen. En ik ben Sander nog steeds erg dankbaar dat hij Zhuf met IRAP behandeld heeft omdat ik denk dat dat haar echt geholpen heeft. Ik ga er verder ook niet meer op in, omdat ik vindt dat dingen nogal snel verdraaid kunnen worden via internet en ik wil niet dat er roddels in de wereld komen. En ik wil ook wel even benadrukken dat ik echt geen slecht woord over Bodegraven heb. Ik ben alleen wel blij dat ik uiteindelijk ergens anders heen gegaan ben voor een SO. Maar nogmaals, de tijd zal leren wie er uiteindelijk gelijk gehad heeft.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 20:35

Zou toch wel heel gaaf zijn als deze dierenartsen gelijk hebben AL.. ik hoop het voor je!
Ik geloof ook wel dat rechtrichten heel veel kan doen, ik zie nu aan Yade ook eindelijk wat vooruitgang nadat de fysio me geadviseerd heeft om weer wat rechtrichtende grondwerkoefeningen te gaan doen. Ze zei me zelfs dat ze dacht dat ik over een jaar nog op hetzelfde punt zou staan als ik die (behoorlijke) scheefheid niet aan zou pakken. Mijn paard is enorm linksgebogen en draagt zo meer gewicht op rechts voor, het geblesseerde been wordt dus meer belast. Klinkt opzich wel logisch dus..
Ik hoop dat je nog wel wilt blijven plaatsen over hoe het gaat met Zhuf, ben namelijk heel benieuwd of jij op deze manier de oplossing hebt gevonden. Het is tenslotte ook geen topic over Bodegraven hier maar over alle ervaringen met deze blessure, ik heb zelf enorm veel aan dit topic en de ervaringen van anderen!

Am_vanes, ik hoop dat je goed nieuws hebt gekregen vandaag?

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 21:04

zo wat een ontwikkelingen weer zeg! Die Zhuf.... jeetje, ben er stil van. Blijft altijd moeilijk, Heb zelf ook ooit bij een blessure van mijn paard een SO gedaan, bleek hij ook niets te kunnen vinden! Dus ja wat is wijsheid? Als ze het goed doet zal de tijd het uitwijzen wie uiteindelijk gelijk heeft gekregen,maar in ieder geval een lichtpuntje toch?

ik ben vandaag met Flo weer naar Bodegraven geweest.
Eerst door Wouter weer super op zijn hoeven gezet. Zoals hij nu staat is het super. Dus dat zal zijn herstel niet in de weg zitten! Fijne vent die Wouter.
Daarna het klinische beeld.... ja super eigenlijk. Hij loopt zuiver. Toen voor de scan gegaan. gelukkig goed nieuws, hij geneest zeer voorspoedig.Er zit wel een leasie ( een gaatje ) Wat er in de eerste keer ook te zien was.Die blijft een beetje zichtbaar, maar misschien blijft dat altijd wel een litteken wat te zien blijft. En wie zegt dat hij dat gaatje niet al had voor de aankoop.
In ieder geval positief nieuws, en ik mag er weer op! Nu zal de tijd moeten gaan uitwijzen of hij het houdt. Rustig aan de bandjes triggeren, om tot het laatste herstel te komen.Als het goed blijft gaan mag ik over 6 weken de galop meepakken en op B niveau gaan rijden.
Al met al positief nieuws, maar ik blijf wel voorzichtig positief. Eerst maar eens zien of het houdt en met wat werk erbij goed geneest.Al met al denk ik dat je een jaar verder bent voor je weer op niveau zit.

Gelukkig is Flo een paard wat zich super laat revalideren. Hij houdt zich zo goed!
Nu hopen dat hij onder het zadel net zo braaf blijft.

Emy2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 21:07

Helemaal mee eens Ireen_! Blijf alsjeblieft je ervaringen vertellen!

AV, wat een geweldig nieuws! Hopelijk blijft hij rustig, dan moet het je gaan lukken!
Laatst bijgewerkt door Emy2009 op 17-11-11 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 21:08

Wat een goed nieuws am_vanes!! Ik blijf voor je duimen dat het herstel voorspoedig doorzet :j

AL, jouw nieuws kende ik natuurlijk al :) Maar top dat ze nu zo fijn aanpakt, het hele verhaal laat ik ook even voor wat het is. Maar hoop uiteraard voor jou dat ze inderdaad genezen is en nu goed blijft!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 08:48

Am_es wat een super nieuws!

Hier ging het super fijn. Dor liep heerlijk recht, op 2 teugels en over de rug.

Zondag is hij behandeld door Steffi vd Laarse en maandag heeft hij een zeer rare draai over de voorbenen gedaan.

En nu loopt hij weer als voorheen ;(
Ik hoop dat het door de behandeling van Steffi komt maar dat is eigenlijk tegen beter weten in.
Ben er echt ziek van.
De 28ste terug naar Bodegraven.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 10:40

@ Ireen, ik blijf zeker posten hoor. :j Ik wil ook graag op de hoogte blijven van de paarden hier in het topic, dus ik kom gewoon nog langs. :D

AV Dat is echt super nieuws!! Ook ik blijf duimen dat het herstel zich zo goed door gaat zetten.

KT, Jeetje dat is echt balen zeg! Kan me voorstellen dat je er ziek van bent. :(:) Zal voor je duimen dat het allemaal meevalt.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 10:51

Jeetje wat zuur KT! :(:)

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 11:11

Dat is zeker goed nieuws AV! Dan heeft de behandeling ook geholpen? de vorige keer was er maar weinig herstel toch? (of was dat iemand anders..?). Ik denk dat ik het voor Yade ook wel wil overwegen als de volgende scan nog onvoldoende is, ondanks dat het inmiddels al lang geen verse blessure meer is.

Wat enorm balen Kelly_Taco.. ben je net zo lekker op weg..

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 15:25

Bedankt iedereen!
Ireen : klopt! Het herstel ging te langzaam,nu in 6 weken heel veel verbeterd.maar ik blijf gematigd positief hoor,eerst maar zien of het houdt allemaal.
Kelly-taco : wat een nare ontwikkeling, maar misschien heeft hij toch last van z'n lijf door de behandeling .

Emy2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 11:25

Kelly_Taco, zo'n nare ontwikkeling is echt zwaar balen! Hoe gaat het inmiddels? Merk je alwel iets verbetering nu je weer een paar dagen verder bent?

am_Vanes, als het goed is heb je nu al een paar keer op Flo gezeten. Hoe gaat dat? Hoe voelde hij toen je erop zat?

Aukelizzy, hoe gaat het nu bij jou? Ik neem aan dat Zhuf nog steeds helemaal goed loopt.

Heeft iemand nog iets van WolinLotte vernomen..? Ik vind haar verdacht stil en begin me een beetje zorgen te maken...

Ik ben nog steeds aan het opbouwen met de mijne. We draven nu een paar minuten op het harde. Ik merk dat ze hetzelfde rondje zat begint te worden. Ze weet al precies waar ze moet aandraven... Ze begint drammerig te worden. Wat ik wel een goede ontwikkeling vind is dat ze steeds vaker uit zichzelf wil aandraven als ik iets te veel been geef in stap en ze steeds voorwaartser wordt. Voordat de blessure werd ontdekt werd ze steeds slomer. Ik was bang dat ze sloom zou blijven, maar ik heb nog nauwelijks been nodig. Ik moet ze juist stil houden nu.
Gisteren voor het eerst ook drie rondjes in onze 45 X 65 buitenbaan gedraafd. Ik had de laatste weken al af en toe een stukje in de baan gestapt. De zachte bodem voelt heel raar. Het is alsof ze haar benen behoedzamer neerzet en we veren natuurlijk ook wat meer. In het begin was het voor haar heel onwennig, maar gisteren had ze de smaak echt te pakken. Dus nu stap ik 10-15 minuten op het harde, draaf ik stukjes tot een minuut of 5 op het asfalt (we hebben rond de stal asfaltpaadjes maar deze zijn te kort en te donker om 5 minuten achter elkaar te draven), stap ik weer een tijdje en ga ik draven op het zachte, waarna ik op het zachte en als laatste op het harde uitstap.

Wat me verder opvalt is dat ze ontzettende jeuk heeft aan haar onderbuik. Vooral aan het uiteinde. Ze tilt haar achterbeen helemaal op als ik haar kriebel. Ze vindt het heerlijk als ik haar onderbuik en haar buikspieren masseer. Ik heb mij laten vertellen dat nu we aan het opbouwen zijn, ze spierpijn heeft in haar buik. Iemand vergeleek het met opbouwen van hardlopen. Als je in één keer een paar minuten gaat hardlopen, krijg je als mens ook spierpijn. Herkend iemand dit bij zn paard?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 11:32

Het gaat hier heel goed! ( Klopt heel hard af!! )Ik kan eindelijk een beetje genieten van mijn paard. :D Gister ben ik met haar naar de les geweest en hebben we heel voorzichtig maar weer eens wat zijgangen meegepakt en dat ging erg goed! Vanmorgen toen ik haar van stal haalde hat ze geeneens spierpijn dus ik ben super blij. Ze is soms nog wel wat wisselend in het voorbeen, als ze wat spierpijn heeft is ze rechts wat korter. Maar op dagen zoals gister dat ze lekker los is dan voel ik niets en Tommie zag ook niets dus daar was ik heel blij om. Ik begin nu toch stilletjes aan te geloven dat het echt goed gaat. :D

Spierpijn in de buikspieren herken ik wel hoor Emy, Zhuf had dat vooral in het begin heel erg. Ik heb eerst tijden met haar aan de hand moeten stappen maar toen ik er ineens weer op moest en vroeg om aanspanning, toen kreeg ze ook flink spierpijn daarna. En nog steeds heeft ze daar wel eens wat last van. Ik voer trouwens om die reden wel vitamine E en Magnesium bij, en dat werkt voor Zhuf wel heel goed.

Ik vraag mij ook af hoe het met WL is?

Emy2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 12:38

Aukelizzy, ik ben zo ongelooflijk blij voor je! Het geeft zoveel hoop en dat heb je af en toe nodig bij deze blessure! Ook ontzettend bedankt voor je tip om vitamine E en magnesium bij te voeren. Ga ik gelijk doen!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 16:29

@Emy2009: Dat is zeker een goed teken dat ze zelf weer aangeeft graag te willen lopen, super zeg! ;)

Ik heb ook even niet meer meegelezen en gepost.. Dat klopt inderdaad :) ..
Ik heb in een verschrikkelijke dip gezeten ;( .. en heel soms kan ik nog verdrietig erom worden..
Wolin heeft helaas weer slechter gelopen. Ze is een paar keer aan de kletter gegaan bij het uit de paddock halen (ons andere paard wordt zenuwachtig van stroomdraad en daar reageert Wolin dan weer behoorlijk op en wordt ´schieterig´), waarbij ik haar niet kon houden en is dus vrolijk over het erf gaan dwarrelen.. Direct de dag erna, kwam ze slechter uit haar box. Ik zag het toen echt even niet meer zitten en heb een flink potje zitten janken.. Het kost veel energie, ook mentaal, om met haar te revalideren. Ze is niet erg makkelijk, het is bij haar alles of niets, dus zodra zij zich beter voelt, komt ze heel erg in de ´Hiep Hoi´-stemming.. en je doet zo je best om haar weer beter te laten worden en dan gebeurt er weer zoiets.. Het was even teveel, ook omdat mijn thuissituatie niet erg lekker zit (mijn ouders gaan uit elkaar, dus de sfeer is om te huilen.. Ikzelf kan nog steeds geen woning vinden en ik was wéér gezakt voor m´n theorie-examen, terwijl ik m´n rijbewijs echt zo nodig begin te hebben...). En toen las ik het hier over de kosten van alles en toen had ik het even gehad :o .. Had toen even afstand genomen van het topic, ik werd ontzettend down er van en begon de moed aardig te verliezen.
Wolin wordt nu ook homeopatisch ondersteund voor ligamenten en daar reageert ze best wel goed op tot nu toe. Helaas zal het niet goed genoeg zijn voor 1 december. Dan moeten we terug naar Bodegraven en wordt er als het goed is een controle-echo gemaakt. Ik vrees dat het niet goed genoeg is.. Wo heeft haar eigen feestje op het erf gevierd..K#t..
Gelukkig loopt ze de laatste 2,5 week wel weer beter, ze komt beter de box uit en loopt makkelijker door haar lijf en is vrolijker, in draf vind ik haar helaas nog niet goed genoeg verbeterd, terwijl ze voordat ze aan de kletter ging echt in een goede stijgende lijn ging. Best zuur dus.. :(:) Ik moest wel even de moed terug vinden..
Affijn, ik heb eergister even een staplesje van onze fysio gekregen, zo moest echt beter door haar lijf gaan stappen en dat zijn dingen die wel weer een frisse wind er doorheen laat waaien.
Verder probeer ik het een beetje los te laten, ik doe wat ik kan voor haar op lichamelijk en mentaal gebied en ik kan het helaas niet sneller laten gaan als dat ik zou willen.. We gaan duimen dat het allemaal meevalt.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 16:33

Aukelizzy schreef:
Het gaat hier heel goed! ( Klopt heel hard af!! )Ik kan eindelijk een beetje genieten van mijn paard. :D Gister ben ik met haar naar de les geweest en hebben we heel voorzichtig maar weer eens wat zijgangen meegepakt en dat ging erg goed! Vanmorgen toen ik haar van stal haalde hat ze geeneens spierpijn dus ik ben super blij. Ze is soms nog wel wat wisselend in het voorbeen, als ze wat spierpijn heeft is ze rechts wat korter. Maar op dagen zoals gister dat ze lekker los is dan voel ik niets en Tommie zag ook niets dus daar was ik heel blij om. Ik begin nu toch stilletjes aan te geloven dat het echt goed gaat. :D

Spierpijn in de buikspieren herken ik wel hoor Emy, Zhuf had dat vooral in het begin heel erg. Ik heb eerst tijden met haar aan de hand moeten stappen maar toen ik er ineens weer op moest en vroeg om aanspanning, toen kreeg ze ook flink spierpijn daarna. En nog steeds heeft ze daar wel eens wat last van. Ik voer trouwens om die reden wel vitamine E en Magnesium bij, en dat werkt voor Zhuf wel heel goed.

Ik vraag mij ook af hoe het met WL is?

Wauw! :D Wat een supernieuws AL!! Top zeg!! Heerlijk voor je! *\o/*

Ik ga Wolin ook weer magnesium en MSM bijvoeren.. Merk dat ze daar goed op reageert en evenwichtiger van wordt :j ..

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 17:16

Pfff jeetje WL jij hebt echt even een rotperiode gehad en ik kan me voorstellen dat je het even niet meer zag zitten. Helemaal omdat het thuis nu ook niet lekker loopt. Maar geef nog niet op hoor!! Ik heb met Zhuf in dezelfde situatie gezeten, die was ook niet te revalideren. Ik heb ook regelmatig van die "geintjes" gehad dat ze zich lostrok en daarnaa ineens slecht liep. Ik kan me zelfs nog heel goed herinneren dat ik met Zhuf aan het stappen was, ze schrok, steigerde, klapte achterover en haar hele linkerkant van haar lichaam was geschaafd, achterbeen was stuk en toen had ze ook weer een terugslag gekregen. Maar als je kijkt waar ik nu, 3 jaar later sta, dan ben ik echt blij dat ik doorgezet heb. Hoe uitzichtloos het soms ook lijkt, soms komt daar ook zomaar weer verandering in. Dikke knuffel van deze kant, die kan je wel gebruiken. :(:)

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 15:33

Kan het me helemaal voorstellen dat je er dan flink doorheen zit WL.. Yade had in juli zo´n terugval, helemaal terug bij af, zag het toen ook niet meer zo zitten.. en soms nog steeds niet als ze dan weer slechter loopt of nog altijd niet helemaal zuiver is. Vorige week waren ze naast haar paddockje op het dak bezig geweest, sporen stonden in de bak dus ze was uit haar plaat gegaan ;( (gebeurt gelukkig niet vaak), 's avonds had ze een warme kroonrand.. gelukkig zag ik in het lopen niet echt dat ze slechter liep.

AL wat super dat het nog steeds goed gaat!

Vorige week Sander van Bodegraven aan de telefoon gesproken over het feit dat Yade dus nog steeds de eerste rondjes niet regelmatig is, mijn dierenarts dacht dat dat niet zo bij deze blessure pastte maar dat is dus wel zo.. Yade moet terug naar Bodegraven om daar gescand te worden omdat het dus nog niet helemaal volgens het boekje gaat (en zij hebben betere apparatuur), heb voor aanstaande dinsdag een afspraak maar krijg het dit keer gewoon echt niet voor elkaar om vervoer te regelen.. :\ Mocht iemand hier in het topic nog iemand weten..? (omgeving haarlem/velsen).

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 23:00

Balen dat je weer terugmoet Ireen, maar aan de andere kant is het ook weer goed dat je weet waar je aan toe bent. Wb vervoer, PB Femiaans anders even, zij heeft een paardentaxi en is de beste die je kan krijgen!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 11:09

Jeetje balen zeg Ireen! Heel vervelend dat je ook niemand kan vinden. Ik woon wel redelijk dicht bij jou, maar moet helaas werken dinsdag. Ik hoop dat je nog iemand kan vinden!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 11:12

Pittig WL! Het is zo lastig om dat soort paarden te laten revalideren :(:)

He bah Ireen, die van jou ook weer niet goed. Ik hoop dat je nog iets kunt vinden voor dinsdag. Mijn eerste idee was inderdaad ook iets van een paardentaxi. Succes!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 12:26

Gulpje schreef:
Balen dat je weer terugmoet Ireen, maar aan de andere kant is het ook weer goed dat je weet waar je aan toe bent. Wb vervoer, PB Femiaans anders even, zij heeft een paardentaxi en is de beste die je kan krijgen!

Femiaans is super!! Heb haar ook meerdere malen voor vervoer gebeld, was ik erg blij mee!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 14:54

Bedankt! ga ik nog even proberen, een andere paardentaxi zou me ook nog terug bellen, dus wie weet.. anders moet ik de afspraak verzetten.
Als je paard behandeld wordt (ACP/IRAP etc, weet niet of het een optie is voor Yade en of het nodig is), dan moeten ze een nachtje blijven toch?