Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Orchid schreef:De lengte van de hoef maakt natuurlijk altijd wel wat uit, met of zonder zooltjes groeit dat door. Het is de bedoeling dat de zooltjes gewoon in de schoenen kunnen blijven dan. Ik vijl de hoeven zelf vaak wel een stukje bij dus denk dat de lengte niet zo'n probleem is.
Ik vroeg me dus het meest af of de schoen met een zooltje een normale pasvorm houd omdat zo'n zooltje toch snel een centimeter dik is. Dus datie dan niet op een vreemde hoogte komt te zitten met de bovenkant oid. Gewoon ervan uitgaande dat de lengte van de hoef normaal is
ChristaMoor schreef:Het ligt eraan wanneer je de hoeven opmeet. Net na het bekappen of een paar weken later. Ik heb het twee weken na het bekappen laten opmeten (smitjes worden op maat gemaakt). Ik doe zelf net na het bekappen zooltjes in de schoenen en zo'n twee weken erna haal ik de zooltjes eruit. Zo passen ze langer. Dit heeft bij mij nog nooit problemen opgeleverd.
Crista, ik hen stukjes rubber gekregen die ik op het afgesleten stuk kan laten plakken door de schoenmaker (lijm is sterker dan wanneer je het zelf doet) Als dit dan droog is met de vijl in model vijlen. Nadeel is dat het na en paar weken toch ook weer is versleten.
Crista schreef:Waar heb je dat rubber gekregen dan? Zou niet weten hoe ik aan een stuk rubber voor daar zou moeten komen :s
ChristaMoor schreef:Die van Moor ploppen niet, het zijn echte bordeelsluipersMoet zelfs uitkijken, met een paard op sloffen en een goed gesmeerde kar horen de mensen je niet aankomen en schrikken ze zich lam als je je niet van tevoren aankondigt.
ChristaMoor schreef:Moet zelfs uitkijken, met een paard op sloffen en een goed gesmeerde kar horen de mensen je niet aankomen en schrikken ze zich lam als je je niet van tevoren aankondigt.